وزیر کار: همگرایی دستگاه های مختلف را در حوزه رفع فقر خواهیم داشت، تشکیل ستاد ویژه در قرارگاه رفاه مردم

به گزارش باتسک، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه رفع فقر مطلق از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم در وزارت مردم آغاز شده و به زودی به صورت دقیق و زمان بندی شده ارائه خواهد شد.

وزیر کار: همگرایی دستگاه های مختلف را در حوزه رفع فقر خواهیم داشت، تشکیل ستاد ویژه در قرارگاه رفاه مردم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، دکتر حجت الله عبدالملکی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما در خصوص برگزاری اولین جلسه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی به ریاست رئیس جمهور اظهار کرد: این شورا به موجب قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی متولی سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه های رفاهی از جمله در موضوع رفع فقر هست.

وی افزود: با هماهنگی دستگاه های مختلف این حوزه، سیاست گذاری رفع فقر مطلق از اولویت های وزارت مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این موضوع در جهت اجرای شعار عدالت محوری دولت سیزدهم یکی از چهار راهبرد اصلی وزارت مردم است.

عبدالملکی با بیان اینکه در بخش نهاد های انقلابی، دولتی و مردمی رفع فقر به صورت جزیره ای صورت می گیرد، اظهار کرد: در این جلسه رئیس جمهور بر موضوع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تدوین برنامه رفع فقر مطلق تأکید کرد.

وی گفت: برنامه رفع فقر مطلق از ابتدای آغاز به کار دولت آغاز شده و به زودی به صورت دقیق و زمان بندی شده ارائه خواهد شد.

دبیر شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی از تشکیل ستاد رفع فقر مطلق در قرارگاه رفاه مردم خبر داد و افزود: با دستور رئیس جمهور هدف گذاری کوتاه مدت برای ایام عید و ماه مبارک رمضان خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلوگیری از افزایش تورم، هم افزایی دستگاه های اجرایی برای تجمیع ظرفیت ها و توانمندسازی محرومین را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: سامانه جامع رفاه ایرانیان برای دهک بندی و اطلاع دقیق و به روز از شرایط رفاهی مردم در حال تکمیل است و در جلسه مصوب شد که همه دستگاه ها همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی گفت: راه اندازی و تکمیل سامانه خدمت بزرگی به کل نظام رفاهی کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2621

به "وزیر کار: همگرایی دستگاه های مختلف را در حوزه رفع فقر خواهیم داشت، تشکیل ستاد ویژه در قرارگاه رفاه مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کار: همگرایی دستگاه های مختلف را در حوزه رفع فقر خواهیم داشت، تشکیل ستاد ویژه در قرارگاه رفاه مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید