محوطه کرملین، قلب تاریخی شهر مسکو

به گزارش باتسک، محوطه کرملین مسکو

منظور از محوطه کرملین مسکو همان کرملین معروفی است که در روسیه قرار گرفته است و حتما بسیاری از شما خوانندگان در خصوص آن تا به امروز خوانده اید. تصویرهایی که از کرملین دیده اید، شما را با دیوارهای قرمز رنگی که برج و باروهای دیدنی دارند، آشنا می نمایند. در بسیاری از کارت پستال های مسکو، تصویری از کلیساها، کاخ ها، بناهای دولتی و بناهای تاریخی محوطه کرملین مسکو را خواهید دید. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه بوده تا بیشتر از جاذبه هایی که درون محوطه کرملین مسکو در روسیه قرار گرفته اند آشنا شوید. همچنان که در کرملین قدم می زنید، انگاری وارد عهد قدیم روسیه شده اید.

محوطه کرملین، قلب تاریخی شهر مسکو

برای این که دیگر جاذبه های شهر مسکو را قبل از سفر به این شهر بشناسید ،پیشنهاد می کنیم که مطلب جاذبه های دیدنی مسکو را مطالعه بفرمایید.

کرملین را به عنوان مرکز و قلب شهر مسکو می دانند. چرا که بسیاری از بناهای تاریخی و دیدنی این شهر، در این محوطه و درون برج و باروهای آن قرار گرفته اند. به همین دلیل، بازدید از محوطه کرملین مسکو باید در تور روسیه گنجانده گردد. حتی اگر در تورهای روسیه فرصت دیدن تمام جاذبه های کرملین را ندارید، سعی کنید در این محوطه قدم بزنید و از نماهای بیرونی و جذابیت های دیدنی آن در محوطه کاخ ها و کلیساها دیدن کنید. بناها و جاذبه هایی که در این مکان عظیم می بینید، را در ادامه خواهید خواند.

برج های و کاخ عظیم کرملین

اگر در میان کارت پستال های مسکو بگردید، کارت پستالی خواهید دید که کاخ کرملین عظیم را در میان برج های قرمز رنگ دیوار محوطه کرملین مسکو نشان می دهد. این کاخ مکان اصلی زندگی تزارهای روسیه بوده است که در میانه قرن نوزدهم ساخته شده است. این کاخ را بر روی بنای دیگری ساخته اند.

در این کاخ محوطه های کاخ های کوچکتر دیگری با کاربری های مختلف وجود دارد. کاخ فکتس، کاخ ترام، و سالن طلایی تزار در این مجموعه ارزش دیدن را دارند. هم اکنون از این بنا، برای برگزاری مراسم های دولتی و پذیرایی های مهم دولت استفاده می گردد.

یکی از بهترین مکان ها برای تماشای نمای قصر، در کنار رودخانه مسکو قرار گرفته است.

از این منطقه می توانید 3 طبقه از کاخ را ببینید؛ در حالی که طبقه آخر کاخ عظیم کرملین به اندازه دو طبقه ارتفاع دارد. دیواری که تمام محوطه کرملین مسکو را احاطه کرده، حدود 19 برج دارد (البته اگر برج کنار پل را حساب کنید، می گردد، 20 برج).

برج اسپاسکایا | Spasskaya Tower

یکی از دیدنی ترین برج های محوطه کرملین مسکو برج اسپاسکایا نام داشته که جزئیات و زیبایی های بسیاری دارد. این برج در سال 1491 توسط یک معمار ایتالیایی ساخته شد و به عنوان ورودی اصلی به میدان سرخ مسکو از آن استفاده می گردد. این برج در گذشته تنها به هنگام مراسم های عظیم باز می شد. زمان دقیق نصب ساعت برج اسپاسکایا در تاریخ به طور دقیق تعیین نیست. همچنین ساعت آن در طول تاریخ، بارها تعویض شده است. ساعتی که امروزه بر روی برج می بینید، در اواسط قرن نوزدهم بر روی آن نصب شده است. ستاره ای که بر بالای برج اسپاسکایا قرار گرفته است، به تازگی به آن اضافه کرده شده است.

شوروی این نماد را در قرن بیستم به برج محوطه کرملین مسکو اضافه کرد.

کلیسای دورمیشین (کیسای رحمت) | Cathedral of the Dormition

مهم ترین و بااهمیت ترین کلیسای مسکو که در قرن پانزدهم در میدان کرملین مسکو ساخته شده، کلیسای دورمیشن است. از این کلیسا با نام دیگری هم یاد می گردد: Cathedral of the Assumption.

در محوطه کرملین مسکو می توانید نمای کلیسا را ببینید که با اقتدار نشان دهنده عظمت این مجموعه است. در طول تاریخ، بسیاری از مراسم های عروسی و مراسم های تاج گذاری تزارها در این کلیسا برگزار شده اند.

در نمای داخلی کلیسا، با نقاشی های فرسکو و عناصر تزئینی روبرو می شوید که تنها برای این بنا طراحی شده اند. یکی از آثار تاریخی کلیسای رحمت، شخصیت مقدس ولادیمیر مربوط به قرن های یازدهم و دوازدهم است که هم اکنون در گالری ترتیاکوف (Tretyakov Gallery) نگهداری می گردد. تاج پادشاهی ایوان مخوف را در این کلیسا می توانید ببینید.

کلیسای مقدس عید تبشیر | Annunciation Cathedral

کلیسای خصوصی ارتدکس خانواده سلطنتی، کلیسای مقدس عید تبشیر است. این کلیسا، به اتاق های خصوصی تزار متصل بوده و نماهای بی نظیری شامل گنبدهای طلایی دارد. برای رفتن به این کلیسا، کافیست که به میدان کلیسای محوطه کرملین مسکو بروید. ایوان مخوف بنای قدیمی کلیسا را با بنای جدیدی جایگزین نمود. هنگامی که با همسر چهارم خود، ازدواج نمود، از انجام اعمال ارتدکسی در کلیسا منع شد. به همین دلیل این کلیسا را مختص به خود بازسازی کرد.

کلیسای فرشته مقرب | Cathedral of the Archangel

در میان بناهای روسیه، اگر به دیدن کلیسای فرشته مقرب بروید، می توانید نشانه هایی از معماری ایتالیایی را در نماهای آن ببینید. درون نماهای داخلی هم می توانید نقاشی های دیدنی از تاریخ مسکو را که بر روی سقف و دیوارها کشیده شده اند، ببینید. پرتره شاهزادگان روسی بر روی دیوارها و نقاشی فرشته میکائیل که به صورت افسانه ای کشیده شده اند، را از دست ندهید.

یکی دیگر از مکان هایی که درون کلیسای فرشته مقرب و در محوطه کرملین مسکو می توانید از آن دیدن کنید، آرامگاه شاهزادگان روسی است. به طور مثال، مقبره ایوان پسر ایوان مخوف در این کلیسا قرار گرفته است. ایوان مخوف در پی دعوایی که با پسرش (ایوان) داشت، او را به قتل رساند. نقاشی این ماجرا هم بر روی دیوارهای این بنا توسط ایلیا رپین (Ilya Repin) کشیده شده است.

برج عظیم ناقوس ایوان | Ivan the Great Bell Tower

برای 600 سال در طول تاریخ، از برج عظیم ناقوس ایوان استفاده می شد. این بنا و برج به دستور بوریس گودونوف ساخته شد؛ به طوری که بلندترین بنا در مسکو باشد. همانطور هم شد. چرا که تا قرن نوزدهم میلادی هیچ بنایی را در این شهر نمی یافتید که از این برج بلندتر باشد. از این برج هم برای دیده بانی و هم به عنوان برج ناقوس استفاده می شد. 21 ناقوس به صورت معلق در این برج نصب شده که برای به حرکت در آوردن آن ها، احتیاج به فعالیت 24 نفر خواهد بود.

ناپلئون سعی در تخریب این بنا نمود اما پیروز نشد. به همین دلیل، از آن هم اکنون به عنوان نمادی برای استقامت در مقابل ستم یاد می گردد.

ناقوس تزار از دیدنی های محوطه کرملین مسکو | Tsar Bell

در بیرون برج عظیم ناقوس ایوان، با ناقوس عظیم ترک خورده ای روبرو می شوید که حدود 11 تن وزن دارد. در هنگام ساخت آن در قرن هجدهم و در پی حادثه ای ترک برداشت. بیشتر گردشگرانی که به دیدن محوطه کرملین مسکو می آیند، برای خوش شانسی، سکه ای را از لای ترک ناقوس به درون آن می اندازند.

بنای مجلس سنا | the Senate Building

یک بنای سبک نئوکلاسیک مربوط به قرن هجدهم میلادی در محوطه کرملین مسکو بوده که در گذشته توسط نمایندگان کشور استفاده می شد. هم اکنون به محل اقامت رئیس جمهور روسیه تبدیل شده است. نماهای درونی آن را مطابق با دنیای امروز، بازسازی کرده اند اما نمای بیرونی همچنان اصالت اصلی خود را حفظ کرده است.

کلیسای دوازده حواریون و کاخ پدرعظیم | Church of the Twelve Apostles and Patriarchs Palace

کلیسای دوازده حواریون و کاخ پدرعظیم، یکی از آخرین بناهایی است که درون محوطه کرملین مسکو ساخته شد. این بنا، در میدان کلیسا واقع شده و ساخت آن تا قرن هفدهم ادامه داشت. در زمان ساخت، هیچ بودجه ای برای ساخت این کاخ قرار ندادند. کلیسای آن هم، یک کلیسای خصوصی برای این کاخ بود.

در بازدید از این مجموعه و جاذبه دیدنی مسکو، پیشنهاد می دهیم که به تماشای تک تک این جاذبه های از نزدیک بروید.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1512

به "محوطه کرملین، قلب تاریخی شهر مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محوطه کرملین، قلب تاریخی شهر مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید