معرفی تعدادی از معروف ترین قلعه های ایتالیا

به گزارش باتسک، بازدید از معروف ترین قلعه های ایتالیا به عنوان بخشی از مهمترین جاذبه های گردشگری یکی از رایج ترین کارهایی بوده که گردشگران در این کشور انجام می دهند. شهر و روستاهای قرون وسطایی این کشور معمولا در اطراف همین قلعه ها ساخته شده اند. قلعه ها نه تنها جاذبه گردشگری هستند بلکه، گذشته این کشور را نیز یادآوری می نمایند. جدا از آن چشم اندازهای فوق العاده ای از شهر و مناطق روستایی اطراف ایتالیا را به نمایش می گذارند. بعضی از هیجان انگیزترین قلعه های تاریخی ایتالیا درون خود موزه دارند و بعضی دیگر به هتل های قلعه ای تبدیل شده اند که می توانید شب یا شب هایی را در آنها بگذرانید. در این نوشتار، معروف ترین قلعه های ایتالیا را به شما معرفی می کنیم تا برای سفر بعدیتان به این کشور برنامه ریزی کنید.

معرفی تعدادی از معروف ترین قلعه های ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

قلعه لا روکا آلبورنوزیانا La Rocca Albornoziana

لا روکا آلبورنوزیانا بر فراز شهر تپه ای اسپولتو Spoleto واقع شده است. از این قلعه چشم اندازهای عالی از شهر اسپولتو Spoleto، پل تاورز Bridge of Towers روی گلوگاه و دره ای که اطراف قلعه را فراگرفته، می توانید مشاهده کنید. لا روکا آلبورنوزیانا در قرن چهاردهم میلادی، روی پایه یک آکروپولیس رومی ساخته شده و مقر حاکمان محلی آن منطقه بشمار می رفت. این مورد از معروف ترین قلعه های ایتالیا دارای دو محوطه باز، شش برج و نقاشی های دیواری بسیار زیبا است. بازدید از قلعه تنها در یک تور امکانپذیر بوده و برای شرکت در آن تور می بایست با دفتر فروش بلیط در ورودی قلعه هماهنگ کنید.

قلعه آندریا دوریا Andria Doria

قلعه آندریا دوریا Andria Doria در پورتو ونه ره Portovenere یکی دیگر از هیجان انگیزترین قلعه های تاریخی ایتالیا بشمار می رود. این قلعه که بین قرن های دوازدهم و هفدهم میلادی توسط جنوایی ها ساخته شده، هم اکنون دارای یک موزه هنری کوچک است. خیابان های باریک قرون وسطایی به این قلعه منتهی می شوند و از درون قلعه می توانید چشم اندازهای عالی دریا را تماشا کنید.

لا روکا ویسکانتی La Rocca Viscontea

کاسل آرکاتو CastellArquato یک شهر تپه ای بسیار زیبا در منطقه امیلیا رومانیا Emilia Romagna در شمال ایتالیا بوده که توسط قلعه لا روکا ویسکانتی La Rocca Viscontea که مردم محلی آن را Rocca Viscontea di CastellArquato می نامند؛ زیبایی بیشتری پیدا کرد. درون این مورد از قلعه های تاریخی ایتالیا یک موزه وجود دارد که در آن یک ویدیو در خصوص این قلعه به نمایش در می آید و چهار بخش اصلی آن در خصوص زندگی در دوران قرون وسطی است. شما می توانید در بازدید از این قلعه، از پله های برج آن بالا بروید تا چشم اندازهای فوق العاده از شهر و مناطق روستایی اطراف را تماشا کنید. لا روکا با آنکه کوچک است و زیاد میان جهانگرد ها شناخته شده نیست، یکی از محبوب ترین قلعه ها در ایتالیا محسوب می گردد.

قلعه استنس دی فررا Castello Estense di Ferrara

شهر فررا Ferrara، یک شهر قرون وسطایی محصور، دارای نمونه های عالی متعددی از معماری رومانسک و گوتیک است. خود شهر به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا بحساب می آید. قلعه بسیار زیبای قرون وسطایی این شهر که قلعه استنس دی فررا Castello Estense di Ferrara نام دارد، مهمترین بخش شهر قدیم آن بشمار می رود. از اتاق های هتل آنونزیاتا Hotel Annunziata می توانید چشم اندازهای فوق العاده زیبایی از قلعه را تماشا کنید.

قلعه سفورزا Castello Sforzesco

شهر میلان که در شمال ایتالیا نهاده شده، دارای یک قلعه است که برخلاف اغلب قلعه ها روی تپه بنا نشده است؛ بلکه دقیقا در مرکز شهر و در فاصله بسیار نزدیک به کلیسای جامع میلان یا کلیسای دومو Duomo واقع شده است. این قلعه که قلعه سفورزا Castello Sforzesco نام دارد، در قرن پانزدهم میلادی ساخته شد. اما، به دفعات متعدد مورد بازسازی و نوسازی نهاده شد. سفورزا در قرن نوزدهم میلادی به صورت یک مجموعه موزه ای در آمد و امروزه هنوز هم موزه های متعددی درون آن برپا می شوند.

قلعه سنت آنجلو Castel SantAngelo

قلعه سنت آنجلو Castel SantAngelo که در زمان روم باستان به عنوان یک آرامگاه ساخته شده بود، در قرن سیزدهم میلادی شکل یک قلعه را پیدا کرد و از طریق یک راهروی سرپوشیده به واتیکان متصل شد. امروزه، این قلعه به شکل یک موزه درآمده و یک مکان عالی برای تماشای چشم اندازهای زیبا بشمار می رود.

قلعه و شهر محصور سوآوه Soave

سوآوه Soave یک شهر کوچک پر از تاکستان های انگور است که با دیوارهای قرون وسطایی محصور شد. بر فراز این شهر قلعه آن واقع شده است و اطرافش را تاکستان های مشهورش پر نموده اند. شهر سوآوه در منطقه ونتو Veneto در شمال ایتالیا واقع شد.

قلعه براون Castello Brown

درون این مورد از هیجان انگیزترین قلعه های تاریخی ایتالیا، مبلمان و تابلوهای متعلق به خانواده براون به همراه تصاویری از بازدیدکنندگان متعدد آن قرار داده شده اند. در اطراف این قلعه، باغی زیبا واقع شده است و چشم اندازهای عالی از دریا و روستای پورتوفینو Portofino دیده می شوند. این قلعه در تمام طول سال به روی عموم باز بوده و ساعت های بازدید از آن در فصل تابستان طولانی تر هستند. برای وارد شدن به این قلعه می بایست از یک جهت خوشایند عبور کنید.

قلعه وینادیو Forte di Vinadio

قلعه وینادیو Forte di Vinadio یکی دیگر از قلعه های تاریخی ایتالیا بوده که در یک پس زمینه بسیار زیبا در منطقه روستایی پیدمونت Piedmont و در دره استورا Stura Valley واقع شده است. این قلعه از سال 1834 تا سال 1847 برای پادشاه کارلو آلبرتو King Carlo Alberto ساخته شده و یکی از قلعه های مهم قرن نوزدهم میلادی بشمار می رفت. قلعه وینادیو از میانه ماه می تا ماه اکتبر به روی عموم باز است. در فصل تابستان هر روز امکان بازدید از این قلعه را دارید. اما، در سایر فصل ها امکان بازدید به روزهای آخر هفته محدود می گردد.

قلعه پیاگنارو Castello del Piagnaro

پونترمولی Pontremoli یک شهر قرون وسطایی به خوبی حفاظت شده است که از شهرهای مهم منطقه لونیجیانا Lunigiana در شمال توسکانی Tuscany بشمار می رود. برفراز این شهر یک قلعه بازسازی شده به نام قلعه پیاگنارو Castello del Piagnaro وجود دارد و موزه مجسمه در آن واقع شده است. در این موزه مجسمه های ماقبل تاریخ از جنس استیل یا سنگ ماسه ای نهاده شده اند. از فراز قلعه پیاگنارو Castello del Piagnaro، چشم انداز عالی از شهر و تپه های اطراف آن دیده می شوند.

قلعه سامتزانو Sammezzano Castle

یکی دیگر از هیجان انگیزترین قلعه های تاریخی ایتالیا، قلعه سامتزانو است. با اینکه قلعه سامتزانو Sammezzano Castle درحال حاضر به روی بازدیدکنندگان باز نیست، اما می توانید با تماشای تصاویرش، نگاهی به این قلعه رنگارنگ و زیبا که به بناهای زیبای داستان های افسانه ای شباهت دارد، بیندازید و در خصوصش بیشتر بدانید.

قلعه برولیو Brolio Castle

قلعه برولیو Brolio Castle بر فراز تاکستان بارون ریکاسولی Barone Ricasoli نهاده شده است. با اینکه خود قلعه به روی عموم باز نیست، اما بازدیدکنندگان می توانند از باغ های آن بازدید و قلعه را از بیرون تماشا کنند. از محوطه اطراف قلعه می توان چشم اندازهای عالی اطراف را تماشا کرد. در یکی از برج های این قلعه یک موزه کوچک اما جالب وجود دارد که بازدید از آن امکانپذیر است.

قلعه اووو Castel dellOvo و قلعه نووو Castel Nuovo

قلعه اووو Castel dellOvo یا قلعه تخم مرغی Egg Castle قدیمی ترین قلعه شهر ناپل بشمار می رود. این قلعه در یک موقعیت بسیار زیبا در یک جزیره کوچک واقع شده است. این قلعه برای برگزاری نمایشگاه و کنسرت های متعدد مورد استفاده قرار می گیرد و یک مکان محبوب برای برگزاری مراسم عروسی بشمار می رود. قلعه نووو یا قلعه نو Castel Nuovo یک قلعه بزرگ بوده که بین سال های 1279 و 1282 بنا شد. درون این قلعه، موزه سیویک Civic Museum واقع شده است که نقاشی های دیواری و تابلوهای قرن چهاردهم و پانزدهم را به نمایش گذاشته و اشیای نقره و برنز متعلق به قرن پانزدهم تا عصر حاضر را در بر دارد.

قلعه تورچیارا Torrechiara

قلعه تورچیارا Torrechiara یک قلعه فوق العاده زیبا در نزدیکی شهر پارما بوده و یک رستوران عالی در کنار آن واقع شده است. درون این قلعه قرن پانزدهمی، نقاشی های دیواری بسیار عجیب و غیر معمول وجود دارند. در این قلعه یک دفتر گردشگری نیز موجود بوده که در آن می توانید در خصوص بازدید از سایر قلعه های این منطقه اطلاعات کسب کنید.

قلعه های واقع در پاشنه چکمه

منطقه پولیا Puglia در جنوب ایتالیا که به عنوان پاشنه چکمه Heel of the Boot شناخته می گردد، صندلی تعداد بسیار زیادی قلعه و دژ است؛ از جمله قلعه عجیب چند ضلعی مونته Castel del Monte که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز نهاده شد.

قلعه سارزانلا Sarzanella Castle

قلعه سارزانلا Sarzanella Castle در لیگوریا Liguria نهاده شده است. شهر سارزانا Sarzana که یک شهر کوچک محصور بوده، بخاطر فروشگاه های عتیقه جات خود شهرت دارد. این شهر دارای دو قلعه است که یکی از آنها درون شهر نهاده شده و دیگری یعنی همین قلعه سارزانلا Sarzanella Castle در مناطق روستایی اطراف و مشرف به شهر واقع شده است. از این قلعه می توانید چشم اندازهای فوق العاده زیبا از شهرهای تپه ای اطراف را تماشا کنید و لذت ببرید.

قلعه راپالو Rapallo Castle

شهر راپالو Rapallo که در نزدیکی منطقه سنک تر Cinque Terre واقع شده، دارای یک قلعه کوچک و بسیار زیبا در دریاست که قلعه راپالو Rapallo Castle نامیده می گردد. این قلعه در سال 1551 برای محافظت از شهر در برابر حمله های دزدان دریایی ساخته شد. شهر راپالو Rapallo یک مرکز شهر تاریخی کوچک دارد که قدم زدن در آن بسیار جالب است.

روکا دی رتوری Rocca dei Rettori

قلعه روکا دی رتوری Rocca dei Rettori در بالاترین نقطه شهر بنونتو Benevento نهاده شده است. این مورد از معروف ترین قلعه های ایتالیا در سال 871 توسط لمباردها و در نقطه ای که در دوران رومی ها موقعیت دفاعی بسیار خوب و مهمی داشت، ساخته شد. قصر مدرن تر پرفرتورا Palazzo dei Prefettura نیز بعدها در قرن چهاردهم توسط پاپ های آن موقع به این مجموعه افزوده شد و هم اکنون صندلی موزه هنرهای معاصر است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1574

به "معرفی تعدادی از معروف ترین قلعه های ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از معروف ترین قلعه های ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید