گشتی در کاخ سلطنتی بروکسل، خانه پادشاه بلژیک!

به گزارش باتسک، کاخ سلطنتی در بروکسل | Royal Palace of Brussels

امروز می خواهیم تا یکی از زیباترین جاذبه ها در سراسر کشور بلژیک که اتفاقا از نوع سلطنتیش هم هست را برای شما معرفی نماییم. کاخ سلطنتی در بروکسل که بسیار جذاب و دیدنی است. کسانی که به دیدن این جاذبه دیدنی در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک رفته اند همگی یک تجربه مشابه دارند! آن ها همگی با زبان های مختلف می گویند که این باغ، گویی تکه ای از بهشت است! کاخ سلطنتی در بروکسل که محل اقامت پادشاه و ملکه بلژیک است، به نام کاخ لیکن هم شناخته می گردد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، با کاخ سلطنتی در بروکسل آشنا شوید.

گشتی در کاخ سلطنتی بروکسل، خانه پادشاه بلژیک!

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد حریق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

همه چیز درباره کاخ سلطنتی در بروکسل

کاخ سلطنتی در بروکسل یکی از جاذبه های بسیار معروف در بلژیک و شهر بروکسل است. این کاخ از دسته کاخ های بی سکنه ای نیست که در بیشتر نقاط جهان وجود دارند و تنها عنوان جاذبه را یدک می کشند بلکه، این کاخ عظیم و زیبا در حال حاضر نیز محل رسمی زندگی پادشاه و ملکه بلژیک به شمار می آید و در کنار آن، از جاذبه های معروف در بلژیک نیز به حساب می آید. تصورش را بکنید که زمانی که شما برای بازدید از این مجموعه می روید، در طبقات بالای این ساختمان پادشاه و خانواده اش زندگی می نمایند.

درباره این کاخ نکته جالبی که وجود دارد این است که این کاخ در بین اهالی بومی کشور زیبای بلژیک با نام کاخ لیکُن نیز شناخته می شود. این کاخ زیبا در حومه شهر بروکسل قرار گرفته است. کاخ سلطنتی در بروکسل در پارک معروف این شهر که نامش را از این شهر وام گرفته، قرار گرفته و با میدانی بسیار عظیم از فضای پارک جدا می شود. یکی از نکات جالبی که درباره محل قرار گیری کاخ سلطنتی بلژیک وجود دارد این است که این ساختمان زیبا و مجلل در محاصره مجلس بلژیک و پارک مهم این شهر قرار گرفته است و همه این ها یک هدف و دلیل را دنبال می نمایند؛ سلطنت در این کشور بر مبنای قوائد دموکراتیک است.

برای این که کاخ سلطنتی در بروکسل ساخته شود، یکی از طراحان به نام فرانسوی قرن 17 این کاخ را به دستور پادشاه بلژیک طراحی کرد و ساخت. این کاخ حتی خوابگاه ناپلئون بناپارت هم بوده زیرا در طی جنگ 100 روزه، این کاخ را به عنوان محل اقامت خود انتخاب نموده بود.

باغ این کاخ تنها یک محیط عظیم و سرسبز و پوشیده از انواع درختان نیست بلکه در این باغ مجموعه کاخ چینی، عمارت ژاپنی، مجموعه زمین های گلف و یک دریاچه عظیم هم قرار گرفته است. شاید تعجب کنید که چرا در این باغ یک عمارت ژاپنی درست نموده بوده اند! در جواب باید به شما بگوییم که، این کاخ 119 ساله برای یک نمایشگاه با تمِ فرهنگ ژاپنی ساخته شده بود که پادشاه وقت بلژیک از آن خوشش آمده و آن را پس از خریداری به کاخ سلطنتی در بروکسل منتقل می نماید.

طراحی کاخ سلطنتی در بروکسل به صورتی است که در آن همه چیز را طلایی اما ساده می بینید! شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه می توان در یک کاخ سلطنتی هم طلایی بود و هم ساده؟ ما به شما می گوییم که راز این طراحی زیبا و اصیل تنها در این نهفته است که از هر وسیله ای در جای خودش و با هارمونی کامل در وسایل دیگر استفاده شده است. دیوارکوب های طلایی، نقاشی های اصیل، مبلمان ساده اما زیبا، ستون های بلند، پرده های مخمل و بسیاری از عناصر تزئینی دیگری که در طراحی داخلی این عمارت به کار رفته، همه و همه باعث جذابیت درونی این کاخ شده است. یکی از زیباترین بخش های این کاخ، اتاق ملکه است که هر چه که در آن استفاده شده نشان دهنده اقتدار پادشاه بلژیک در کنار ملکه اش است. برای کسانی که به بازدید این کاخ می آیند این امکان وجود دارد که از این اتاق خاص و حتی دیگر اتاق های خصوصی تا به حدی بازید نمایند و این خود یکی از دلایل اقبال و توجه مردم به این کاخ زیباست. در جریان بازدید از این کاخ ها می توانید تا از نقاشی ها، عکس ها و تابلوهایی که از اعضای خانواده سلطنتی موجود است نیز دیدن کنید.

دانستنی هایی درباره کاخ سلطنتی در بروکسل

  • در هنگام بازدید از این کاخ باید همه توجه داشته باشند که زمانی که پرچم این کشور بالاست یعنی این که پادشاه در کاخ است و در بازدیدهای شما از کاخ محدودیت هایی وجود دارد.
  • یادتان باشد که گارد تشریفات و نگهبان ها هر روز راس ساعت 14:30 بعد از ظهر عوض می شوند.
  • یکی از نمادهای شهر بروکسل در جهان، فواره های بلند کاخ سلطنتی در بروکسل است.
  • کاخ آموزش که محل آموزش سلطنتی علوم و محل اقامت ولیعهد بوده و همچنین کاخ هنرهای زیبا که در دهه 1920 میلادی توسط ویکتورهورتا در سمت غرب میدان، طراحی و ساخته شده در این مکان هستند.
  • در بروکسل 5 مجلس اصلی در کنار یکدیگر و در نزدکی و مجاورت این کاخ قرار گرفته اند.
  • جشن های متعددی در این پارک که در همسایگی کاخ سلطنتی قرار گرفته، برگزار می شود که خود عاملی برای نسبت دادن این فضا به عنوان جاذبه های معروف در بلژیک است. از دیدنی های جالب و جذاب این پارک رودخانه های طبیعی و مصنوعی جاری در این پارک است.
  • اتاق ملکه از جلوه ای ویژه ای برخوردار است و نشان از اهمیت نقش ملکه در کنار پادشاه در امر کشورداری می دهد.

بروکسل WEATHER

جاذبه های اطراف کاخ سلطنتی در بروکسل

  • میدان عظیم بروکسل | Brussels Grand Place

اولین جاذبه ای که در اطراف کاخ سلطنتی بروکسل به شما معرفی خواهیم کرد، میدان عظیم بروکسل است که در عین زیبایی، بسیاری از ساختمان های مهم و تاریخی بروکسل در آن در کنار هم قرار گرفته اند. خانه سلطان، ساختمان شهرداری، تالار گویدهالز، مغازه های معروف فروش شکلات، مِنِکه پیس و بسیاری از جاذبه های مختلف با هم در کنار یکدیگر در این میدان قرار گرفته است. این میدان عظیم که در زبان های مختلف الفاظ مختلفی دارد، یکی از زیباترین و معروف ترین جاذبه های جهان است. هر سال در ماه های مختلف سال در این میدان جشن ها و فستیوال های مختلفی برگزار می شود که همگی هم از شهرت جهانی برخوردار هستند. با این که بخش های زیادی از این میدان در طول سال های مختلف تخریب شدند اما، با استفاده به جای آن ها و همچنین استفاده از تمامی پتانسیل های موجود در این میدان، امروزه نقش میدان سلطنتی بروکسل در گردشگری بروکسل انکارناپذیر است.

  • موزه سازهای موسیقی | Museum of Musical Instruments

از جمله موزه های معروف و موجود در بروکسل، موزه موسیقی سلطنتی است که در آن نزدیک به 7 هزار اثر موسیقی پخش می شود. این موزه با بیشتر موزه هایی که تا به حال دیده اید بسیار فرق می نماید. وقتی که وارد این موزه می شوید به شما یک هدفون داده می شود تا موسیقی های موزه را گوش کنید. کافه و بالکنی این موزه از شهرت بسیار زیادی برخوردار هستند.

  • موزه هورتا بروکسل | Horta Museum

ویکتور هورتا یکی از معماران به نام بلژیکی بود که بسیاری از ساختمان های بروکسل را طراحی کرد و امروزه خانه هورتا نیز خود تبیدل به موزه شده است. از داخل خانه هورتا می توان تعالی هنر او را در زمینه طراحی دید.

  • موزه شهر بروکسل | Museum of Brussels City
  • موزه بروکسل هر آن چه که در این شهر گذشته است را برای شما به نمایش می گذارد. این موزه 4 طبقه مجزا دارد که در هر کدام از طبقات آن تجلی پیشرفت بروکسل در یکی از قسمت های مهم را به نمایش می گذارد.
  • کلیسای سنت میشل بروکسل | The Cathedral of St. Michael

این کلیسای تاریخی قبلا یک کلیسای بسیار کوچک بوده که بر روی تپه های سنت میشل شکل گرفته بوده است اما در قرن 9 میلادی به جای این کلیسا یک بنای رومی با ظاهر امروزی این کلیسا ساختند و آن را تقدیم به قدیس سنت میشل و قدیس سنت گودولا کردند. برای بازدید از این کلیسای زیبا به جز شهروندان، گردشگران باید هزینه وروردی بپردازند.

  • موزه کاکائو و شکلات | Museum of Cocoa and Chocolate

موزه شکلات شاید یکی از به حق ترین موزه های موجود در این کشور و شهر بروکسل باشد، نا سلامتی بلژیک کشور شکلات است! این موزه خوشمزه پر است از شکلات های مختلف. حتی در این موزه یکی از قدیمی ترین نسخه های شکلات جهان نیز موجود است.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1358

به "گشتی در کاخ سلطنتی بروکسل، خانه پادشاه بلژیک!" امتیاز دهید

2 کاربر به "گشتی در کاخ سلطنتی بروکسل، خانه پادشاه بلژیک!" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشتی در کاخ سلطنتی بروکسل، خانه پادشاه بلژیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید