راهنمای سفر به مالزی

به گزارش باتسک، صبح روز ششم از سفر به مالزی ، به سمت پنانگ حرکت کردیم. این استان ساحلی که یکی از مقاصد دیدنی مالزی و جزو قدیمی ترین بنادر مالزی محسوب می گردد، قدمتش به دوره تسلط کمپانی هندوستان شرقی انگلستان باز میگردد و شهر جرج تاون به عنوان مرکز آن، دیدنی های تاریخی زیادی دارد. این شهر به عنوان مرکز فناوری مالزی نیز شناخته می گردد و از نظر شاخص های توسعه انسانی جزو شهرهای پیشرو مالزی است. ما از جورج تاون بازدیدی دو ساعته داشتیم، بناهای اصلی بیشتر شامل مجسمه و بنای یادبود بود اما یک قلعه تاریخی در مرکز شهر وجود داشت که بازدیدش را نباید از دست داد. قلعه ای قدیمی با معماری غربی که جهت حفاظت از منافع استعمارگران در مناطق تحت تسلط کاربرد داشته و این روزها تبدیل به یک پارک موزه شده.

راهنمای سفر به مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

گشت و گذار و خرید سوغات

بعد از بازدیدِ جورج تاون به سمت جزیره حرکت کردیم. اتصال جزیره با شهر از طریق یک پل طویل روی آب انجام شده بود که بسیار زیبا طراحی شده بود و در نوع خود از بزرگترین پل های روی آب آسیا محسوب می شد. بعد از بازدید قلعه و قبل از رفتن به هتل به یک مرکز فروش قهوه و شکلات رفتیم زیرا مالزی با توجه به نوع آب و هوا، مکان مناسبی برای رویش قهوه و کاکائو است بنابراین شما می توانید محصولات خاصی را در آن پیدا کنید. راهنمای ما، گروهمان را به یک قهوه فروشی برد که قهوه های سفیدِ طعم دار و غیر طعم دار محلی و انواع شکلات و میوه خشک می فروخت. قهوه ها در بسته بندی قهوه فوری و ساشه بندی شده آماده شده بود و هر بسته 42 رینگیت قیمت داشت که البته با خرید هفت بسته 1 و با خرید 13 بسته دو قهوه دیگر رایگان داده می شد. نکته جالب برای من قیمتِ گران میوه خشک بود که با توجه به اینکه این میوه ها بومی مالزی و این منطقه محسوب می شد اما عموما به قیمت تهران فروخته می شد.

هتل شانگریلا Shangri la

روز ششم سفر به مالزی ، نزدیک غروب به هتل شانگریلا Shangri la رسیدیم. در منطقه ساحلی پنانگ دو هتل ساحلی Shangri La در کنار هم وجود دارند که هر دو از هتل های خوب منطقه محسوب می شوند. اقامت ما در هتل شانگریلا Golden sand beach resort و شام هم در دیگر شانگریلا صرف شد که بهترین غذایی بود که در مالزی خوردم و این شاید بخاطر نزدیک بودن نوع طبخ آنها به ذائقه ما بود. هر دو هتل در کنار ساحل قرار داشته و امکان استفاده از ساحل، دریا و ورزش های آبی را برای افراد فراهم نموده اند. در نهایت مجموعه این امکانات در کنار هم شرایط لذت بخشی را فراهم کرد تا قدری ریلکس کنیم.

روز هفتم از سفر به مالزی

روز هفتم سفر به مالزی ، به بازدید از پنانگ اختصاص داشت. فشردگی برنامه باعث شد تا ما بعضی از دیدنی ها را از دست بدهیم، دیدنی هایی مانند باغ ادویه Spice garden و شهر بازی ESCAPE Adventure Play . اما در عوض یک بازدید مفصل از دو معبد بودای ایستاده و بودای خوابیده داشتیم. این دو معبد روبروی هم که با مجسمه و معماری خاص بودایی سیر تطور و رشد بودا را به تصویر کشیده بودند، بخشی از فرهنگ مردم منطقه را در خود جای داده اند. دیوارهای معبد پر از کوزه های پر از خاکستر افرادی بود که مرده بودند و دلیلش هم این بود که ظاهرا رسمی داشتند به این صورت که پس از مرگ فرزندان هر فرد، بخشی از خاکستر جمجمه او را نیز در کوزه همان فرد بریزند و بقیه را به دریا. هرچند بودایی ها از این دو معبد به عنوان عبادتگاه و زیارتگاه استفاده مینمایند اما اساسا جذابیت مالزی برای توریست ها به این تنوع قومیتی و دینی و زندگی مسالمت آمیز آنها در کنار یکدیگر است. بنابراین در سفر به مالزی ، بازدید از معابد رو به هیچ عنوان از دست ندین.

گشت و گذار در پنانگ | خرید سوغاتی خاص

در ادامه بازدید شهری و ظهر به یک فروشگاه محلی دیگر رفتیم. این مغازه به صورت تخصصی عطرهای دست ساز از اسانس گل های استوایی روییده شده در مالزی را تهیه می کرد که فوق العاده بودند. قیمت هر شیشه 200 رینگیت بود و بوی بی نظیری داشت که البته به علت رطوبت بالای هوا در آنجا به خوبی احساس نمیشد اما در تهران ماهیت اصلی خود را نشان داد.

پاساژگردی در پنانگ

باید به سمت ایپو حرکت می کردیم تا غروب به آنجا برسیم اما قبل از آن و در راستا برگشت به مرکز خرید Design Village Outlet Mall رفتیم. در خصوص خرید در مالزی به این نکته توجه داشته باشید که فصل تخفیفات در سال سه بار شامل ماه های نوامبر و دسامبر و پیش از سال نوی میلادی، ماه مارچ (بهمن و اسفند) پیش از سال نوی چینی و از 15 رمضان تا 15 شوال به مناسبت عید فطر است و در این ماهها بیشتر فروشگاهها و برندها تخفیف دارند. مخصوصا اگر در بازارهای مثل این بازار یا اوت لت مال های دیگر بروید برندها را با قیمت بسیار پایینتر می توانید خریداری کنید.

بقیه اوت لت شامل Freeport Afamosa Outlet - Malacca در ایالت مالاکا، مرکز خرید Mitsui Premium Outlet - nearby KLIA نزدیک فرودگاه کوالالامپور، مرکز خرید Johore Premium Outlet - Johore در ایالت جوهور و مرکز خرید Genting Premium Outlet - Genting Highlands در گنتینگ مهم ترین مراکز خرید اوت لت در مالزی محسوب می شوند که هرکدام براحتی یک روز برای گشت و گذار کامل از شما وقت می گیرند. مرکز خرید Design Village Outlet Mall نزدیک فرودگاه پنانگ است و با توجه به اینکه می توانید از کوالالامپور با هواپیما به آنجا بروید این امکان هست که به محض رسیدن یا قبل از ترک پنانگ به این مرکز هم سری بزنید.

بازدید از ایپو

بعد از ظهر از پنانگ به سمت ایپو حرکت کردیم. تا ایپو حدود دو ساعت راه بود و نزدیک غروب به آنجا رسیدیم. ایپو یک شهر کوچک در فاصله دو ساعتی کوالالامپور است که به لطف سیاست های دولت مالزی در توزیع جاذبه های گردشگری در مناطق پر پتانسیل تبدیل به منطقه گردشگری شده. ایپو علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیبا که از تلفیق کوه و جنگل ایجاد شده است دارای چشمه های آب گرم طبیعی هم است که مهم ترین جاذبه گردشگری آن محسوب می شوند. علاوه بر اینها، یک غار در دل کوه و یک تم پارک جدید به نام Movie Animation Park Studio (MAPS) هم این شهر را دیدنی تر نموده است. توصیه ای که برای شما دارم این است که اگر با فرزندانتان به ایپو میروید حتما به تم پارک MAPS هم سری بزنید. البته ما ترجیح دادیم با توجه به زمان، اندکی شهر گردی داشته باشیم و همچنین بازدید از غار معروف آن را.

منطقه ایپو علاوه بر قرار داشتن در منطقه کوهستانی و آب و هوای خنک و نه چندان شرجی، دارای پوشش گیاهی متراکمی حتی بر روی کوه هاست و این موضوع باعث زیبایی دو چندان این منطقه شده است. هتل ما هم در یک محل جذاب در دل جنگل و دامنه کوه و با منظره ای از کوه و دریاچه بود. این هتل که بهترین هتل این منطقه محسوب می گردد، Haven Resort نام دارد. به فاصله ده دقیقه ای هتل هم یک منطقه توریستی برای استفاده از چشمه های آب گرم وجود داشت که می شد پیاده به آنجا رفت.

ما شب در هتل اقامت کردیم و فردا برای بازدید از شهر و غار از هتل خارج شدیم. روز هفتم به کل با ایپو و دیدنی های آن سپری شد. غار Kek Lok Tong Cave Temple یک غار زیبا بود که البته به اندازه غارهایی مثل علیصدر بزرگ نیست اما قرار داشتن در میان کوه و در یک منطقه جنگلی جلوه خاصی به آن میداد. بعد از آن هم در شهر پیاده روی کردیم و بعد از ظهر به هتل برگشتیم. فردا روز بازگشت به تهران بود و بایستی آماده می شدیم.

تجربه سفر

در مجموع سفر دوم من به مالزی برای دیدن شهرهای جدید، جذابیت بالایی داشت و علیرغم فشردگی زیاد، تجربه گرانبهایی برایم بود. هرچند مالزی همواره مقصدی محبوب در بین ایرانیان بوده اما تا کنون به بخش های ساحلی آن توجه کمتری شده. دوست داشتم در این سفر به لنکاوی و صباح هم میرفتم تا تجربه بیشتری از سواحل مالزی داشته باشم اما نکته مهم از نظر من جذابیت بالای این کشور برای توریست های مذهبی بود. سواحل و استخرهای هتل ها در مالزی به شلوغی کشورهای دیگر مثل تایلند نیست و علاوه بر آن به علت همزیستی بالای مسلمانان و سایر اقوام و تعداد بالای توریست های مسلمان از کشورهای عربی، به وفور می توان خانم های پوشیده را دید که از ورزش های آبی استفاده می نمایند و این موضوع برای توریست های ایرانی می تواند جذاب باشد. علاوه برآن کیفیت غذاها بخصوص حلال بودن آنها مالزی را به مقصدی مهم برای گردشگران حلال تبدیل نموده و مجموع این موارد در کنار جذابیت های طبیعی و جغرافیایی می تواند به شما گزینه ای جذاب برای سفر را ارایه کند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 541

به "راهنمای سفر به مالزی" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای سفر به مالزی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید