تور دبی ارزان: بزرگ ترین مراکز خرید دنیا؛ از دبی مال تا مجتمع خلیج فارس

به گزارش باتسک، اگر از علاقه مندان به خرید هستید، مطمئنا در بزرگ ترین مراکز خرید جهان حسابی هیجان زده خواهید شد؛ بنابراین، چمدان خود را ببندید و آماده سفر به این شهرها و خریدکردن شوید.

تور دبی ارزان: بزرگ ترین مراکز خرید دنیا؛ از دبی مال تا مجتمع خلیج فارس

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

مراکز خرید یا همان مال ها، محوطه های خریددرمانی هستند؛ درست همان چیزی که وقتی کمی اوضاع زندگی به هم می ریزد، همه ما به آن نیاز داریم.

با وجود فرازوفرودها و مشکلاتی که مردم هر روز با آن دست وپنجه نرم می نمایند؛ اما در این مقاله از خبرنگاران دعوت می کنیم تا با ما همراه شوید و گشتی در بزرگ ترین مال های سراسر دنیا بزنید.

1. جواهر مال (Cehavir Mall)؛ بزرگ ترین مرکز خرید استانبول

است

جواهر مال واقع در استانبول، تماشایی ترین شهر ترکیه، به صورت متحیرنماینده ای در فضایی بسیار وسیع بنا شده است. این مال که بزرگ ترین مرکز خرید شهر استانبول به شمار می آید، زمانی بزرگ ترین مال اروپا بود.

در جواهر مال، 6 طبقه به صورت اختصاصی در اختیار خرده فروشان و فروشگاه ها قرار گرفته است و در دیگر طبقات، بهترین رستوران های ترکیه فعالیت می نمایند و بعلاوه امکانات تفریحی لذت بخش، گردشگران را متحیر خواهد نمود. این مال که در زبان ترکی، به آن شیشلی کولتور و تجارت مرکزی (مرکز تجارت و فرهنگ شیشلی) می گویند، در سال 2005، درهای خود را به روی مردم باز کرد.

از قلم نیاندازید برای تهیه انواع تور استانبول همیشه می توانید بهترین و مقرون به صرفه ترین آفر تو را در خبرنگاران پیدا نموده و از آژانس های مسافرتی بخرید.

2. مید ولی مگامال (Mid Valley Megamall)؛ از بزرگ ترین مراکز خرید مالزی

مید ولی مگامال، واقع در قطب تجاری کوالالامپور، چیزی بیشتر از یک مرکز خرید عادی است. این مال، بعضی از مهم ترین غول های مالی کشور را در خود جای داده است و مساحت کل آن، به بیش از 418,064 متر مربع می رسد. علاوه براین، دو هتل تجاری مشهور کوالالامپور نیز در مید ولی مگامال قرار گرفته است. مرکز خرید مذکور از زمان افتتاحش در 20 نوامبر 1999، پاتوق بسیاری از محلی ها و جایی برای تفریح گردشگران بوده است.

3. سنترال ورلد (Central World)، تایلند؛ دهمین مرکز خرید بزرگ دنیا

سنترال ورلد واقع در بانکوک تایلند، در لیست مراکز خرید میانه نمی گنجد. هم اکنون این مال که تحت مالکیت بزرگ ترین شرکت سرمایه گذاری و توسعه املاک خرده فروشان تایلند یعنی سنترال پاتانا (Central Pattana) قرار گرفته است، پس از سه سال نوسازی، جلوه ای زیبا از خود به نمایش گذاشته است. مرکز خرید سیام پاراگون (Siam Paragon) در همسایگی سنترال ورلد، رقیب اصلی آن به شمار می آید؛ هرچند که با وجود معروفیت زیادش، از آن کوچک تر است.

تور مقرون به صرفه تایلند

4. نیو ساوث چاینا مال (New South China Mall)؛ بزرگ ترین مرکز خرید چین

نیو ساوث چاینا مال که در شهر رنگارنگ چین، یعنی دونگوان واقع شده است، بزرگ ترین مرکز خرید دنیا از نظر سطح کل قابل اجاره (GLA) به شمار می رود. پس از دبی مال، این مرکز خرید به لحاظ مساحت کل هم بزرگ ترین در دنیا است. به طرز عجیبی، نیو ساوث چاینا مال در طول یک دهه اول فعالیت خود، بسیار راکد و ناامیدنماینده عمل کرد و هیچ خرده فروشی دوست نداشت در آن مغازه اجاره کند! البته باید بدانید که این قضیه ادامه پیدا نکرد و بالاخره پس از نوسازی در سال 2015، مستاجران به سمت آن هجوم آوردند.

5. اس ام سیتی نرث ادسا (SM City North EDSA)؛ بزرگ ترین مرکز خرید فیلیپین

اس ام سیتی نرث ادسا، واقع در شهر کزون کشور فیلیپین، چهارمین مرکز خرید بزرگ دنیا است. قدمت این مال که در خیابان مشهوری با نام اپیفانیو دلوس سانتوس (منتقد، دانشمند، هنرمند و تاریخ دان فیلیپینی) قرار گرفته است، به سال 1985 باز می گردد؛ سالی که شروع به فعالیت کرد.

یکی از نکات برجسته این مال، به غیر از محوطه آن، وجود باغی دوست داشتنی روی پشت بام است. در طول سال ها، چندین ساختمان، بلوک، بخش و بازار به این مال اضافه شده است.

6. اصفهان سیتی سنتر؛ از بزرگ ترین مراکز خرید ایران

اصفهان سیتی سنتر که در یکی از شهرهای فوق العاده زیبای کشورمان، اصفهان واقع شده، به مغازه های فوق العاده، امکانات تفریحی و تفریح، رستوران ها و دیگر تسهیلات تجاری به خود می بالد. این مرکز خرید که با هدف نمایش دادن تنوع فرهنگی ساخته شد، در حقیقت زاییده افکار معمار مشهور، مداردو کادیز از شرکت کادیز است. اصفهان سیتی سنتر در نوامبر 2012 شروع به کار کرد.

مشاهده تورهای اصفهان

7. مال وان اوتاما (1 Utama)، سلانگور؛ بزرگ ترین مرکز خرید مالزی

مال وان اوتاما که در منطقه بندر اوتاما دامانسارا قرار گرفته است، بزرگ ترین مرکز خرید مالزی به شمار می آید و رتبه هفتم را در میان بزرگ ترین مال های دنیا دارد. این مرکز خرید به غیر از مساحت بسیار بزرگش، میزبان دو سینما، مرکز تفریح و بازی، بزرگ ترین روف گاردن جنوب شرقی آسیا، زمین بولینگ 36ردیفه، زمین بازی بچه ها با موضوع سفینه فضایی و دیگر امکانات است.

8. گلدن ریسورسز مال (Golden Resources Mall)؛ یکی از مراکر خرید بزرگ چین

گلدن ریسورسز مال که با نام جین یوآن (Jin Yuan) نیز شناخته می گردد، امروز لقب مال بزرگ چین را به دوش می کشد. این مرکز خرید که به طور حیرت آوری تنها در 20 ماه ساخته شد، بیش از 1000 مغازه را در خود جای داده و در میان محلی ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. در اینجا همه چیز، از اجناس ایتالیایی گرفته تا کالاهای با کیفیت چینی، به فروش می رسد.

9. مجتمع خلیج فارس؛ بزرگ ترین مرکز خرید از نظر تعداد مغازه ها

مجتمع خلیج فارس با حدود 2500 مغازه، در شهر شیراز واقع شده است. این مکان علاوه بر فضای خرید، دو استخر بزرگ نیز در فضای باز و بسته دارد و با پارکینگی چهار طبقه، پذیرای 5,500 خودرو است. برای تفریح بازدیدنمایندگان، یک پارک تفریح هم در داخل این مجتمع در نظر گرفته شده است.

برای سفر به این شهر زیبا، تور شیراز را در خبرنگاران جستجو نموده و مناسب ترین تور را از میان تورهای ده ها آژانس مسافرتی معتبر با پایین ترین قیمت به راحتی بخرید.

10. سیام پاراگون؛ سومین مرکز خرید بزرگ تایلند

سیام پاراگون که کوچک ترین مال در این لیست به شمار می آید، در بانکوک قرار گرفته است. این پاساژ که قبلا آن را به عنوان رقیب سنترال ورلد مال معرفی کردیم، سومین مرکز خرید بزرگ تایلند است. سیام پاراگون پس از افتتاح در سال 2005، به غیر از فراهم کردن فضای مناسب و فوق العاده برای خرید، بعضی از بهترین رستوران های بانکوک را نیز در خود جای داده است. آکواریوم دنیا زیر آب (The Sea Life Ocean World)، یکی از مهم ترین و بهترین جاذبه های گردشگری این مال به شمار میرود.

11. دبی مال؛ بزرگ ترین مرکز خرید دنیا

در اینجا می خواهیم از بزرگ ترین مرکز خرید دنیا صحبت کنیم و آن جایی نیست، جز دبی مال. با وجود اینکه افتتاح این پاساژ دو بار به تعویق افتاد، اما بالاخره با بیش 635 مغازه آماده تجارت، در 8 می 2009 به روی عموم باز شد. دبی مال، مکانی است که در سفر به این شهر اماراتی، باید از آن بازدید کنید؛ اما مواظب باشید که گم نشوید.

اگر قصد سفر به دبی و بازدید از این مرکز خرید را دارید، تور دبی را در خبرنگاران می توانید با پایین ترین قیمت از آژانس های مسافرتی همکار ما بخرید.

12. سان وی پیرامید (Sunway Pyramid)، سوبانگ جایا؛ مرکز خریدی در مالزی

مجتمع جادویی سان وی پیرامید با مساحت 371,612 متر مربع، یکی از بزرگ ترین مراکز خرید دنیا است و مغازه هایی دارد که می توانید حسابی در آن ولخرجی کنید. ظاهر این مجتمع از اهرام ثلاثه در مصر الهام گرفته شده است و یک شیر نگهبان به یادبود مجسمه ابوالهول در جلوی ورودی آن قرار گرفته است. با وجود جواهرات، موسیقی، هدایا، سوغاتی ها، کتاب ها، وسایل خانگی، لباس و ساعت ها در دکور مغازه ها، مطمئنا پس از خروج از سان وی پیرامید حس می کنید که یک اشرافی مصری هستید.

13. وست ادمونتون مال؛ مرکز خرید بزرگی در کانادا

وست ادمونتون مال تا سال 2004، عنوان بزرگ ترین مرکز خرید دنیا را به دوش می کشید. این مرکز خرید هم اکنون بزرگ ترین در آمریکای شمالی و دهمین مال بزرگ دنیا به شمار می آید و به وسیله برادران قرمزیان تأسیس شده است که در سال 1959 از ایران به کانادا مهاجرت کردند.

با بیش از 800 مغازه و خدمات در محوطه و همین طور پارکینگی با ظرفیت بیش از 20 هزار خودرو، فقط توصیه کنیم که مراقب باشید، گم نشوید!

14. موراکو مال (Morocco Mall)؛ دومین مرکز خرید بزرگ آفریقا

موراکو مال، یک ساختمان بسیار بزرگ تجاری در کازابلانکا در ساحل غربی مراکش است و دومین مرکز خرید بزرگ آفریقا به شمار می آید. معمار مشهور، دیوید پادوآ از کمپانی دیزاین اینترنشنال، طراحی این مرکز را برعهده داشت و آکواریومی یک میلیون لیتری با بیش از 40 گونه ماهی مختلف را در خود جای داده است. آکواریوم مذکور که آن را با نام آکوا دریم (Aquadream) هم می شناسند، این فرصت را برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید که در آن غواصی اسکوبا نمایند یا از بخش مرکزی آکواریوم با چشم اندازی پانوراما از زندگی دریایی، به گردش بپردازند.

15. مال آو آمریکا (Mall of America)؛ یک مقصد خرید و تفریح

مال آو آمریکا واقع در مینه سوتا در حومه شهرهای دوقلو (مینیاپولیس و سنت پل)، دقیقا همان جایی است که می خواهیم لقب محبوب ترین مرکز خرید دنیا را به آن اختصاص دهیم. این مال که در سال 1992 افتتاح شد، میزبان بیش از 40 میلیون بازدیدنماینده در سال است؛ آماری که از هر مرکز خرید دیگری در دنیا بیشتر به نظر می رسد.

مال آو آمریکا که به بزرگی هفت ورزشگاه یانکی است، می تواند تجربه خرید متفاوتی را برایتان رقم بزند. تمام فروشگاه های مجموعه مجهز به سیستم گرمایش جداگانه هستند و از همین رو در هوای سرد مینه سوتا، محیطی گرم و دنج را برای خرید فراهم می نمایند.

منبع: کجارو / triphobo.com
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2608

به "تور دبی ارزان: بزرگ ترین مراکز خرید دنیا؛ از دبی مال تا مجتمع خلیج فارس" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور دبی ارزان: بزرگ ترین مراکز خرید دنیا؛ از دبی مال تا مجتمع خلیج فارس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: بزرگ ترین مراکز خرید دنیا؛ از دبی مال تا مجتمع خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید