نخست وزیر سابق ایتالیا در سن 94 سالگی درگذشت

به گزارش باتسک، خبرنگاران: یکی از مهمترین چهره های سیاسی ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم که نقش مهمی در تدوین پیش نویس قانون اساسی این کشور داشت در سن 94 سالگی درگذشت.

نخست وزیر سابق ایتالیا در سن 94 سالگی درگذشت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ جولیو آندرئوتی نخست وزیر پیشین ایتالیا که برای تدوین پیش نویس قانون اساسی این کشور پس از جنگ جهانی دوم یاری زیادی کرد، هفت بار به عنوان نخست وزیر انتخاب شد و بیش از 60 سال نیز در مجلس حضور داشت در سن 94 سالگی از جهان رفته است.

آندرئوتی که یک دموکرات مسیحی به شمار می رفت و رابطه محبت آمیز ای با پاپ ها و کاردینال ها داشت، به علت اتهام دست داشتن در پرونده های فساد اقتصادی و یاری به گروه های مافیایی چهره ای جنجالی به شمار می رفت.

آندرئوتی که در آخرین لحظات عمر نیز به عنوان سناتور در مجلس ایتالیا فعالیت می کرد، روز دوشنبه در سن 94 سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

وی مسن ترین عضو سنای ایتالیا به شمار می رفت. آندرئوتی یکی از اعضای برجسته و مهم حزب دموکرات مسیحی ایتالیا به شمار می رفت که حدود نیم قرن بر عرصه سیاسی ایتالیا تسلط داشته است. آندرئوتی در این مدت 8 بار وزیر دفاع و 5 بار نیز وزیر خارجه ایتالیا بوده است. مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری وی قرار است به صورت خصوصی برگزار گردد و هیچ مراسم دولتی و عمومی برای او برگزار نخواهد شد.

این تصمیم از سوی خانواده آندرئوتی اتخاذ شده است و شاید نشانگر وضعیت مبهم مقبولیت و مشروعیت وی در بین مردم ایتالیا باشد.

شهردار رم در پیامی به مناسبت درگذشت آندرئوتی اظهار داشت، وی مردمی ترین سیاستمدار ایتالیایی در تاریخ معاصر این کشور بوده است. جورجو ناپولیتانو رئیس جمهور 87 ساله ایتالیا نیز تاکید نمود، تاریخ در مورد آندرئوتی قضاوت خواهد نمود ولی وی می خواهد به کسی که نماینده ایتالیا در خارج این کشور و اروپا بوده است و دارای مهارت های استثنایی بوده است ادای احترام کند.

انریکو لتا نخست وزیر جدید ایتالیا نیز تاکید نمود، آندرئوتی شخصیتی طراز اول در عرصه دموکراسی و زندگی عمومی در ایتالیا بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 587

به "نخست وزیر سابق ایتالیا در سن 94 سالگی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر سابق ایتالیا در سن 94 سالگی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید