کرونا در اروپا، از کاهش 70 درصدی گردشگر ها در ایتالیا تا آمار بالای مرگ روزانه در آلمان

به گزارش باتسک، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که در امسال میلادی کرونا، توریسم در ایتالیا را حدود 70 درصد کاهش داده است.

کرونا در اروپا، از کاهش 70 درصدی گردشگر ها در ایتالیا تا آمار بالای مرگ روزانه در آلمان

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا همچنان در اروپا جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

حدود 42 هزار نفر در آلمان واکسینه شده اند

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان تا به حال در این کشور 41962 نفر علیه کرونا واکسینه شده اند. این براساس آمار به دست آمده تا ساعت 8 صبح سه شنبه به وقت محلی است. البته تزریق اولین دوز واکسن کرونا ایمنی ایجاد نمی نماید و باید بعد از سه هفته یک دوز دیگر تزریق گردد.

شهردار برلین هم از احتمال تمدید قرنطینه سراسری در آلمان اطلاع داده و گفته است: من بر این عقیده ام که همچنان باید با محدودیت ها زندگی کنیم.

هشدار درباره کمبود پرسنل در بخش های مراقبت های ویژه آلمان

پزشکان بخش های مراقبت های ویژه در آلمان درباره کمبود نیروهای مراقبتی در بیمارستان ها پیامد گسترش بحران کرونا هشدار داده اند.

رئیس انجمن مراقبت های ویژه در آلمان در این باره گفت: با توجه به ماه های پر استرسی که پرستاران در بخش های مراقبت های ویژه تحمل می نمایند ما نگرانیم که در اوایل سال آینده نیروهایی داشته باشیم که زیر این فشار بالا در هم بشنمایند و از کار کناره گیری نمایند.

ناتوانی بیمارستان های آلمان از پرداخت حقوق کارکنان

انجمن بیمارستان های آلمان هم در یک درخواست فوری در این باره هشدار داد که اگر بیمارستان ها یاری های اقتصادی دولتی را دریافت ننمایند دیگر قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود در سه ماه ابتدایی سال جدید نخواهند بود.

گرالد گاس، رئیس انجمن بیمارستان های آلمان اعلام نمود که کلینیک ها در شرایط دراماتیکی قرار دارند. وی اضافه کرد: درآمد مراقبت های طبق روال معمول از دست رفته است. بیمارستان ها منابع اقتصادی محدودی را در اختیار دارند.

وی هشدار داد که اگر دولت آلمان یاری های خود به بیمارستان ها را افزایش ندهد کلینیک ها در سه ماهه ابتدایی سال 2021 دیگر نمی توانند دستمزد کارکنان خود را پرداخت نمایند. به گفته وی کلینیک ها بخصوص در مناطقی که با موج گسترده شیوع کرونا روبرو است بسیاری از عمل های جراحی خود را به تعویق انداخته و تخت های خود را برای بیماران کرونایی خالی نگه داشته اند و از این رو دستمزدهای آن ها بسیار کاهش پیدا نموده است.

رئیس انجمن بیمارستان های آلمان یاری های دولت برای جبران زیان های اقتصادی بیمارستان ها را کافی ندانست.

بدبینی شهفرایندان آلمانی به بهبود اوضاع کرونایی در سال 2021

نتایج جدیدترین نظرسنجی هم نشان می دهد که چشم انداز آلمانی ها درباره چگونگی تحولات بحران کرونا تیره و تار است و آلمانی ها چگونگی ادامه فرایند بحران کرونا را با دیده شک و تردید می نگرند.

این نظرسنجی که توسط انستیتو یوگو و به سفارش خبرگزاری آلمان اجرا شده است نشان می دهد که تنها 26 درصد شهفرایندان آلمانی بر این عقیده اند که این بحران در سال 2021 تا حد زیادی رفع خواهد شد.

بر این اساس دو سوم شهفرایندان آلمانی بر این عقیده اند که این ویروس خطرناک زندگی انسان ها در آلمان را همچنان تحت تاثیر قرار خواهد داد. 22 درصد حتی انتظار آسیب های جدی از طرف این ویروس را دارند.

بحران کرونا حدود یک سال پیش در آلمان شروعشد و اولین مبتلایان به این بیماری در 27 ژانویه در ایالت بایرن مشاهده شدند و از آن موقع بیش از 1 میلیون و 600 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و بیش از 30 هزار نفر هم در اثر ابتلا به آن در آلمان جان داده اند. بحران اقتصادی حاصل از کرونا هم آسیب های جدی اقتصادی را به بسیاری از شهفرایندان وارد نموده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی به کاهش محدودیت ها برای مهار کرونا و بازگشت به روال عادی زندگی در سال 2021 اعتقادی ندارند.

انستیتو یوگو این نظرسنجی را در فاصله زمانی 21 تا 23 دسامبر از بین 2035 نفر از شهفرایندان واجد شرایط انجام داده است. این نظرسنجی در زمانی انجام گرفت که واکسن کرونا در اتحادیه اروپا تایید و آلمان در آستانه شروع طرح واکسیناسیون جمعی قرار داشت.

852 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

آمار مبتلایان و مرگ های کرونایی در آلمان همچنان بالا است و انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 12892 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 852 مرگ کرونایی اطلاع داده است.

ناتو دفاع در برابر حملات بیولوژیکی را تقویت می نماید

دبیر کل ناتو هم در گفتگویی بر لزوم تقویت دفاع این ائتلاف نظامی علیه حملات بیولوژیکی تاکید نموده و گفت: استفاده از این تسلیحات مانند سلاح های شیمیایی بر اساس قواعد بین المللی ممنوع است، اما ما باید برای استفاده از آن ها آماده باشیم چرا که همچنان می دانیم این سلاح ها وجود دارد. این گونه تسلیحات می توانند از طرف دولت ها و یا تروریست ها به کار گرفته شوند.

دبیر کل ناتو همچنین این را بعید ندانست که یک حمله گسترده بیولوژیکی که در آن هزاران نفر جان خود را از دست بدهند بتواند یک حمله تلافی جویانه با تسلیحات هسته ای و یا معمولی را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید نمود: ناتو سلاح ممنوعه ای ندارد اما ما طیف وسیعی از قابلیت ها را داریم تا به صورت متناسب پاسخ دهیم. اگر بعد از یک حمله بیولوژیکی ماده 5 قانون دفاع جمعی احتیاج باشد که به کار بیفتد ناتو می تواند از همه این شایستگی ها استفاده کند.

ویروس کرونا و آنفولانزا سال ها به عنوان سلاح های بیولوژیکی احتاقتصادی مطرح بوده اند. دلیل این امر این است که محققان بارها نشان داده اند که این ویروس ها با دستکاری در آزمایشگاه ها می توانند بسیار خطرناک تر شوند.

لزوم واکسینه کردن هفتگی دو میلیون انگلیسی برای جلوگیری از شیوع موج سوم کرونا

نتایج یک آنالیز که توسط دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن (LSHTM) اجرا شده است نشان می دهد که انگلیس باید هفته ای دو میلیون نفر را واکسینه کند تا از موج سوم کرونا جلوگیری کند.

بر اساس این آنالیز سخت ترین اقدامات با سخت ترین قرنطینه در تمام انگلیس و تعطیلی مدارس در ژانویه و همچنین واکسینه کردن دو میلیون نفر در هفته تنها راه برای کاهش فشارها بر بخش های مراقبت های ویژه به زیر سطح موج اول است.

در این آنالیز آمده است: بدون واکسیناسیون گسترده موارد بستری ها در بیمارستان ها و مرگ و میرها می تواند در سال 2021 از سال 2020 پیشی گیرد.

احتمال تمدید قرنطینه سراسری در آلمان

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم با توجه به سخت بودن ارزیابی دقیق شرایط در شرایط فعلی از احتمال تمدید قرنطینه سراسری در کشورش برای مهار کرونا اطلاع داد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم بیماری کرونا را تحمیلی بر دموکراسی دانسته و تاکید نمود که شرایط وی را مجبور به اتخاذ تصمیماتی کرد که برایش کار ساده ای نبود.

وی در مصاحبه ای با نشریه دی بی موبیل محدود کردن حقوق آزادی در ایالات و کشور آلمان را از سخت ترین تصمیمات دوران مسئولیت خود عنوان نموده و گفت: هنوز این تصمیمات به معنای واقعی کلمه لازم است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم ابراز امیدواری نموده که شرایط کرونایی سال آینده حداقل بهتر از سال گذشته باشد و در این باره گفت: اوضاع به این مسئله ارتباط دارد که ما هفته آینده و ماه های آینده چگونه رفتار می کنیم.

وی اضافه کرد: اگر هر کسی به وظیفه خود برای جلوگیری از ابتلا به کرونا عمل کند و مرحله به مرحله با واکسیناسیون پیشرفت کنیم امیدواریم که در تابستان حداقل محدودیت های تابستان گذشته را نداشته باشیم.

مبتلایان روزانه در انگلیس رکورد زد

نهادهای بهداشتی انگلیس روز دوشنبه از ثبت رکورد جدیدی در مبتلایان روزانه به کرونا اطلاع دادند و اعلام نمودند که در عرض یک روز 41385 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند. تعداد مرگ های کرونایی هم در این مدت 357 مورد ثبت شده است

شروع با تاخیر واکسیناسیون جمعی در اسپانیا

بعد از تاخیر ایجاد شده در تحویل دوزهای واکسن شرکت فایزر-بیونتک به اسپانیا امروز بیش از 350 هزار دوز از این واکسن وارد اسپانیا شده و به گفته دولت واکسیناسیون گسترده در اسپانیا شروع شده است.

کاهش 70 درصدی گردشگر ها در ایتالیا

در ایتالیا هم در سال بحران کرونا شمار گردشگر ها به شدت کاهش پیدا نموده است. بر اساس آمارهای رسمی در مجموع از ژانویه تا سپتامبر 2020 حدود 69 درصد گردشگر های خارجی کمتری نسبت به این دوره زمانی در سال گذشته به این کشور مدیترانه ای سفر نموده اند. این خبر را اداره آمار ایتالیا اعلام نموده و از شوک عمیق این بحران به توریسم ایتالیا اطلاع داده است.

شمار بیماران بستری شده در بیمارستان های انگلیس هم رکورد جدیدی را به دست آورده است و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در اوایل هفته 20426 نفر در کلینیک ها تحت درمان قرار گرفتند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2562646 نفر به کرونا مبتلا شده و 63109 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 2562646 نفر به کرونا مبتلا شده و 63109 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 2329730 نفر به کرونا مبتلا شده و 71109 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها 2056277 نفر به کرونا مبتلا شده و 72370 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1894072 نفر به کرونا مبتلا شده و 50122 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1670194 نفر به کرونا مبتلا شده و 31176 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2011

به "کرونا در اروپا، از کاهش 70 درصدی گردشگر ها در ایتالیا تا آمار بالای مرگ روزانه در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از کاهش 70 درصدی گردشگر ها در ایتالیا تا آمار بالای مرگ روزانه در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید