آمادگی بایدن برای اعمال نخستین مجازات ها علیه روسیه

به گزارش باتسک، منابع آگاه و آگاه از آمادگی ایالات متحده برای واکنش نشان دادن به اقدامات روسیه در مسموم و زندانی کردن آلکسی ناوالنی رهبر مخالفان این کشور خبر می دهند.

آمادگی بایدن برای اعمال نخستین مجازات ها علیه روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پلیتیکو، منابع آگاه و آگاه فاش کردند که دولت جو بایدن آماده می گردد تا با هماهنگی متحدان اروپایی اش طی هفته های آینده، تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، تحریم های هماهنگ آمریکا و اروپا علیه مسکو به بهانه اقدام روسیه در مسموم و زندانی کردن آلکسی ناوالنی رهبر مخالفان این کشور خواهد بود.

در حالی که دولت ترامپ پیش از این یک بسته تحریمی را در ارتباط با این پرونده آماده نموده است ولی به نظر می رسد تیم امنیت ملی دولت بایدن میخواهد راستا خودش را در ارتباط با پرونده ناوالنی پیش ببرد.

این نخستین اقدام عملی دولت بایدن برای جوابگو کردن روسیه در مورد ادعای مربوط به نقض حقوق بشر به شمار می رود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا حاضر به شرح درباره جزئیات تحریم های مورد نظر کاخ سفید علیه روسیه نشده ولی گفته است که ما در حال آنالیز گزینه های مناسب سیاسی هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: ما برای مواجهه و مقابله با نقض حقوق بشر، بیکار نخواهیم نشست.

این در حالی است که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا اخیرا طی نشستی در بروکسل توافق کردند که مقدمات لازم برای اعمال تحریم های جدید علی روسیه را شروع نمایند. این اقدامات تنبیهی قرار است مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر مسئولین بازداشت ناوالنی به اروپا را در برگرفته و در چند هفته آینده اجرایی گردد.

در جلسه وزیران خارجه اروپایی توافق کردند که چهار مقام روسی را در لیست تحریم های این اتحادیه قرار دهند.

این نخستین بار است که بروکسل از رژیم جدیدی از تحریم ها علیه افراد و کشورهای دیگر استفاده می نماید. این ساز و کار جدید مشابه قانون ماگینتسکی آمریکا است و و برای وضع تحریم اعمال می گردد.

این ساز و کار 27 کشور عضو را قادر می سازد تا افرادی را که مسئول نقض حقوق بشر هستند را با اقداماتی چون مسدود کردن دارایی ها و همچنین ممنوعیت سفر مجازات کند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل از اقدامات تحریمی جدید علیه روسیه حمایت نموده بود. وی تاکید نمود: ما در پرونده مسمومیت ناوالنی این مسئله را آشکار کردیم که حاضر نیستیم نقض قوانین بین المللی را بپذیریم.

ناوالنی در اوایل فوریه به سه سال و نیم زندان محکوم شد و اعتراض وی علیه این حکم روز شنبه رد شد.

آلکسی ناوالنی که در اواسط تابستان گذشته با نشانه های مسمومیت به کشور آلمان اعزام شده بود، بعد از درمان در یکی از کلینیک های برلین، چندی پیش هنگام ورود به فرودگاه مسکو، دستگیر شد و اوایل فوریه به یک سال و نیم حبس محکوم شد. دولت آلمان و بعضی دیگر کشورهای غربی، دولت روسیه را به دست داشتن در شرایط پیش آمده برای این وبلاگ نویس مخالف دولت متهم نموده اند، ولی مقامات مسکو این اتهامات را تکذیب و آن را بی اساس می دانند.

از زمان بازداشت ناوالنی در روسیه مرتبا مقامات اروپایی روسیه را تهدید به تحریم های بیشتر نموده و آزادی وی را درخواست می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2102

به "آمادگی بایدن برای اعمال نخستین مجازات ها علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی بایدن برای اعمال نخستین مجازات ها علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید