روسیه درخواست اتحادیه اروپا را برای آزادی ناوالنی رد کرد

به گزارش باتسک، یک مقام نزدیک به شورای اروپا نیز به تاس گفت که این شورا ممکن است به وسیله دادگاه اروپایی حقوق بشر از روسیه بخواهد تا ناوالنی را آزاد کند.

روسیه درخواست اتحادیه اروپا را برای آزادی ناوالنی رد کرد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وزارت دادگستری روسیه اظهار داشت که مسکو نمی تواند درخواست اتحادیه اروپا برای آزادی الکسی ناوالنی (فعال سیاسی مخالف دولت روسیه) را در چارچوب پرونده ایو روشه بپذیرد.

به گزارش ایرنا، یک مقام وزارت دادگستری روسیه روز سه شنبه به خبرگزاری تاس گفت: روسیه نمی تواند در پرونده ایو روشه، ناوالنی را آزاد کند و تصمیم دریافت اتحادیه اروپا برمبنای اصل 39 دادگاه اروپایی حقوق بشر برای آزادی این فرد، دخالت آشکار در امور داخلی یک کشور مستقل است.

ایو روشه یک شرکت اروپایی است و ناوالنی و برادرش اولگ ناوالنی متهم شده اند که از شعبه روسیه این شرکت 26 میلیون روبل (380 هزار دلار) اختلاس اقتصادی نموده اند.

دادستانی کل روسیه الکسی ناوالنی را پیشتر در این پرونده متهم کرد اما دادگاه اروپایی حقوق بشر در سال 2017 ناوالنی را تبرئه و دولت مسکو را موظف به پرداخت 80 هزار دلار غرامت به وی کرد.

مقام وزارت دادگستری روسیه امروز درخواست اتحادیه اروپا برای آزادی ناوالنی را عبور از خط قرمز خواند و توضیح داد که این درخواست ازنظر قوانین بین المللی قابل اجرا نیست.

یک مقام نزدیک به شورای اروپا نیز به تاس گفت که این شورا ممکن است به وسیله دادگاه اروپایی حقوق بشر از روسیه بخواهد تا ناوالنی را آزاد کند.

ناوالنی یکی از منتقدان مطرح پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی روسیه است که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت سال 2020 (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اظهار داشتند : نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اظهار داشت که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

روسیه این ادعای آلمان و نیز سوئد و هلند در خصوص مسمومیت ناوالنی را رد کرد و این فعال سیاسی مخالف دولت مسکو در بازگشت از برلین در روز 17 ماه ژانویه در مسکو دستگیر و به سه سال و نیم زندان محکوم کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2074

به "روسیه درخواست اتحادیه اروپا را برای آزادی ناوالنی رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه درخواست اتحادیه اروپا را برای آزادی ناوالنی رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید