احتمال ثبت رکورد میلیونی ابتلا به کرونا در برزیل، اوضاع چین بحرانی شد

به گزارش باتسک، فرایند شیوع کرونا در برزیل باعث شد تا احتمال ثبت رکورد میلیونی ابتلا به کروناویروس در برزیل محال به نظر نیاید.

احتمال ثبت رکورد میلیونی ابتلا به کرونا در برزیل، اوضاع چین بحرانی شد

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، در حالی که شمار قربانیان ویروس کرونا در دنیا از 446 هزار نفر فراتر رفته است، آمارهای رسمی نشان می دهد تا به امروز بیش از 8 میلیون و 283 هزار نفر به این ویروس مبتلا شد ه اند.

صندلی آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 است و بیشترین میزان قربانیان و مبتلایان به این بیماری را دارد. برزیل و روسیه نیز به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس پس از آمریکا، بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

10 کشور نخست دنیا بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

ادامه فرایند افزایشی شیوع کرونا در آمریکای جنوبی و حوزه دریای کارائیب باعث شد تا سازمان ملل متحد با هشدار درباره این بحران اعلام کند 40 میلیون نفر به سمت نا امنی غذایی سوق یافته اند. این نهاد بین المللی همچنین خواهان اقدام فوری برای جلوگیری از همه گیری گرسنگی در این منطقه شد.

برنامه دنیای غذای سازمان ملل متحد در گزارش خود آورده است: 11 کشور حوزه فعالیت این سازمان در منطقه آمریکای لاتین با نا امنی شدید غذایی روبرو هستند.

مرز های کانادا و آمریکا همچنان بسته می ماند

افزایش آمار آمریکایی های گرسنه

مردم آمریکا از سویی با بحران کرونا روبرو اند و از سوی دیگر با ادامه یافتن این بحران مشکل پیدا کردن غذا به دیگر مشکلاتشان افزوده شده است. بانک غذای واشنگتن از افزایش چهار برابری مراجعه نمایندگان از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در چهار ماه گذشته اطلاع داد. این نگرانی وجود دارد مردم آمریکا نه تنها در یکی دو ماه اخیر، بلکه برای مدتی طولانی به این یاری ها نیازمند باشند.

طبق آخرین آمار، در 24 ساعت گذشته 840 نفر دیگر به جمع قربانیان کرونا در ایالات متحده افزوده شد تا مجموع قربانیان به 119 هزار و 133 نفر برسد. همچنین 24 هزار و 219 مورد جدید به مبتلایان ویروس کووید-19 افزوده شد و مجموع این آمار به 2 میلیون و 208 هزار و 286 نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار و ارقام نشان می دهد تعداد مبتلایان به کروناویروس و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا بار دیگر فرایند صعودی در پیش گرفته است.

اما در آمریکای جنوبی شرایط برزیل دست کمی از آمریکا ندارد. این کشور اکنون رکورد جدیدی از موارد ابتلای به کرونا در یک روز را به نام خود ثبت نموده است؛ چه اینکه در 24 ساعت گذشته 34 هزار و 918 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد. هم اکنون بیش از 928 هزار مورد ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد که بعد از ایالات متحده در صندلی دوم است. تعداد قربانیان در این کشور به 45 هزار و 456 نفر افزایش یافته است.

فرایند صعودی ابتلا به کرونا و افزایش تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس باعث شده است تا هیچ نشانه ای از کاهش آلودگی در این کشور مشاهده نگردد و با ادامه این فرایند احتمالاً برزیل تا انتها هفته یک میلیون مورد ابتلای به کرونا را ثبت خواهد نمود. این کشور در حال حاضر کانون شیوع ویروس کرونا در دنیا است.

در هندوراس نیز خوان اورلاندو هرناندز، رئیس جمهور این کشور از ابتلای خود و همسرش به ویروس کرونا اطلاع داد.

افراد مبتلا به کرونا در اروپا ردیابی می شوند

اتحادیه اروپا در تعامل با شرکت های دانش بنیان به توافق بر سر استانداردهای فنی فراوری اپلیکیشن های هوشمند ردیاب ویروس کرونا دست یافت؛ گامی که می تواند زمینه را برای احیای گردشگری و سفر در این اتحادیه فراهم کند.

تییری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا دراین باره گفت: با نزدیک شدن به فصل مسافرت، اطمینان از این موضوع حائز اهمیت است که اروپایی ها بتوانند به هر کجا در اتحادیه اروپا که سفر می نمایند، از اپ های کشور خود استفاده نمایند.

منابع خبری روسیه گزارش کردند: برای محافظت از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور از کرونا راهروی مخصوص ضد عفونی ساخته شده است و تمام افرادی که برای ملاقات می آیند، باید از آن بگذرند.

تصاویر منتشر شده از این راهرو نشان می دهد افرادی با ماسک در حال عبور از اتاقکی هستند که از دیواره ها و سقف آن مایعاتی اسپری می گردد که به نظر می آید مواد ضد عفونی نماینده هستند.

طبق آمار رسمی، روسیه در حال حاضر 540 هزار مورد ابتلا به کرونا دارد. ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل کرونا در روسیه گزارش کرد: تعداد موارد شناسایی شده جدید آلودگی ویروس کرونا در یک روز گذشته در این کشور 7 هزار و 843 نفر است.

از اول می (12 اردیبهشت) این نخستین بار است که تعداد موارد کشف عفونت های جدید زیر 8 هزار نفر بوده است. در عین حال تعداد مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا در همین مدت در سراسر روسیه 194 نفر بود و درمجموع 7 هزار و 478 نفر تا به امروز بر اثر این عفونت جان خود را از دست دادند.

تأکید ترکیه بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه خاطرنشان کرد که این کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند بر فرایند شیوع کرونا در این کشور غلبه کند.

با وجود این، شمار قربانیان کرونا در ترکیه با فوت 17 بیمار در شبانه روز گذشته به 4 هزار و 842 نفر و مبتلایان با شناسایی یک هزار و 476 مورد جدید به 181 هزار و 298 نفر افزایش یافته است.

بحران پشت دیوار چین

موج دوم شیوع کرونا در چین که این بار پایتخت این کشور را هدف قرار داده است، سبب لغو بیش از یک هزار پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه های پکن شد.

دو فرودگاه مهم پایتخت چین روز چهارشنبه از لغو بیش از یک هزار پرواز اطلاع دادند و علت آن را اوج گیری شیوع بیماری همه گیر کووید-19 در پکن اعلام نموده اند. همچنین شیوع موج تازه ویروس کرونا در پایتخت چین باعث تعطیلی بسیاری از مراکز و اجبار مردم به ماندن در خانه شده است.

امروز 31 مورد جدید ابتلا به کرونا در این شهر ثبت شد و مدرسه ها که به تازگی باز شده بودند، دوباره بسته شدند.

4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1555

به "احتمال ثبت رکورد میلیونی ابتلا به کرونا در برزیل، اوضاع چین بحرانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ثبت رکورد میلیونی ابتلا به کرونا در برزیل، اوضاع چین بحرانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید