رئیس جمهور سابق فرانسه: درباره حضور ترکیه در ناتو تجدیدنظر گردد

به گزارش باتسک، فرانسوا اولاند خواهان تجدیدنظر درباره حضور ترکیه در سازمان ناتو شد، زیرا به گفته او آنکارا دارای رویکرد تهاجمی است.

رئیس جمهور سابق فرانسه: درباره حضور ترکیه در ناتو تجدیدنظر گردد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه چهارشنبه گفت حضور ترکیه در قلب ناتو به دلیل رویکرد تهاجمی این کشور در برابر کشور های متحد مورد تجدید نظر قرار گیرد.

اولاند در مصاحبه با شبکه رادیویی فرانس انفو گفت فرانسه و ترکیه با هم در یک اتحاد چه می نمایند؟ او اضافه نمود این سیاست تهاجمی ترکیه در برابر کشور های متحد است که درگیری های مسلحانه را به دروازه اروپا کشانده است. این مسئله دیگر نمی تواند نادیده گرفته گردد، زیرا به دلیل حمایت آمریکا ما باید متحدی را با این رفتار بپذیریم.

اولاند ضمن اشاره به نقش ترکیه در درگیری های ارمنستان و جمهوری آذربایجان و همچنین رویکردش در لیبی گفت ترکیه در حال حاضر رفتاری در سوریه دارد که قابل قبول نیست و به درگیری های دامن می زند که می تواند سازمان های تروریستی را به فعالیت دوباره تشویق کند.

اولاند تاکید نمود حملات شخصی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه جدی است. رفتار های تهاجمی ترکیه در حضور این کشور در پیمان آتلانتیک مشکل ایجاد می نماید.

آنکارا چهارشنبه انتشار کاریکاتوری از اردوغان در مجله هتاک شارلی ابدو را محکوم کرد و آن را نشان دهنده خصومت علیه ترک ها و اسلام دانست. این آخرین مرحله تنش های اخیر میان ترکیه و فرانسه بود.

دوشنبه چند روز پس از آنکه پاریس سفیر خود را در آنکارا فراخواند اردوغان از مردم کشورش خواسته بود محصولات ترکیه را تحریم نمایند. فرانسه پس از آن سفیر خود را فراخواند که رئیس جمهور ترکیه سلامت روانی مکرون را زیر سئوال برد.

اختلافات ژئوپلتیک میان فرانسه و ترکیه بسیار عمیق است. پاریس به مواضع و مداخلات ترکیه در درگیری های قره باغ، سوریه، لیبی و شرق مدیترانه انتقاد می نماید و اخیرا اظهارات توهین آمیز مکرون درباره اسلام و پیامبر اکرم (ص) سبب تشدید این اختلافات شده است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1842

به "رئیس جمهور سابق فرانسه: درباره حضور ترکیه در ناتو تجدیدنظر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور سابق فرانسه: درباره حضور ترکیه در ناتو تجدیدنظر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید