حضور ایران در جشنواره هنری مارکوپولو-جاده ابریشم کرواسی

به گزارش باتسک، پرویز اسماعیلی سفیر ایران در زاگرب و ایگور پریزمیچ مدیر جشنواره مارکوپولو- جاده ابریشم کرواسی روز پنجشنبه در نشستی گسترش همکاری های فرهنگی - هنری بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

حضور ایران در جشنواره هنری مارکوپولو-جاده ابریشم کرواسی

آثار هنری، موسیقی و سینمایی ایران بخش مهمی از این جشنواره را اتشکیل می دهد. جشنواره هنری مارکوپولو- جاده ابریشم به دلیل شرایط کنونی ناشی از ویروس کرونا بصورت مجازی برگزار می شود.

کروات ها، مارکوپولو را متولد جزیره کورچولا در کشور خود می دانند و خانه منسوب به او از جاذبههای گردشگری این کشور محسوب می شود.

این جشنواره که با نام جاده ابریشم، جهتی برای گفت وگوی تمدن ها نامگذاری شده است با حضور بیش از 15 کشور از 27 شهریورماه 1393 به مدت 20 روز هر ساله در جزیره (korčula) درجنوب کرواسی برگزار می شود.

مدیر این جشنواره پیشتر هدف اصلی برگزاری این جشنواره سینمایی را تقویت گفت و گوها و همکارهای فرهنگی و آشنایی هر چه بیشتر مردم کشورهای جهت جاده تاریخی ابریشم با فرهنگ و آداب و رسوم این کشورها در قالب نمایش آثار سینمایی عنوان کرده بود.

فیلم های ایرانی در کرواسی علاقمندان زیادی دارد و در جشنواره های فیلم در این کشور فیلم های ایرانی حضور فعال دارند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1963

به "حضور ایران در جشنواره هنری مارکوپولو-جاده ابریشم کرواسی" امتیاز دهید

1 کاربر به "حضور ایران در جشنواره هنری مارکوپولو-جاده ابریشم کرواسی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ایران در جشنواره هنری مارکوپولو-جاده ابریشم کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید