کوشش برای برهم زدن روابط سوریه و لبنان غیرقابل پذیرش است

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سانا، بشار الجعفری معاون وزیر خارجه سوریه سخنانی را در مورد روابط دوجانبه میان دمشق و بیروت عنوان نمود و به کوشش ها برای تحت تأثیر قرار دادن این روابط واکنش نشان داد.

کوشش برای برهم زدن روابط سوریه و لبنان غیرقابل پذیرش است

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: بعضی کوشش می نمایند روابط میان لبنان و سوریه را برهم بزنند. این کوشش ها از دیدگاه ما غیرقابل پذیرش است. لبنان و سوریه دارای اشتراکات زیادی با یکدیگر هستند.

بشار الجعفری در ادامه یادآور شد: از لحاظ جغرافیایی، فرهنگی و مرزهای میان دو طرف، لبنان و سوریه دارای اشتراکات فراوانی هستند. افزون بر این، ملت های دو کشور نیز روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند.

روز گذشته نیز شربل وهبه وزیر خارجه لبنان با علی عبدالکریم علی سفیر دمشق در بیروت ملاقات و گفتگو کرد. دو طرف در جریان این ملاقات در مورد آخرین تحولات منطقه بحث و گفتگو کردند. طرف های سوری و لبنانی همچنین در مورد روابط دوجانبه میان بیروت و دمشق نیز به رایزنی پرداختند.

طرف های سوری و لبنانی در جریان ملاقات مذکور بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران های منطقه تأکید کردند. پیش از این نیز علی عبدالکریم علی اعلام نموده بود که راه حل سیاسی تنها راه برون رفت از بحران سوریه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2195

به "کوشش برای برهم زدن روابط سوریه و لبنان غیرقابل پذیرش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای برهم زدن روابط سوریه و لبنان غیرقابل پذیرش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید