عکس ، تشییع جنازه نمادین دولت لبنان روی دوش معترضان به بحران مالی

به گزارش باتسک، گروهی از مردم لبنان در سومین روز اعتراض علیه بحران فزاینده مالی به خیابان های پایتخت آمدند و تابوت نمادین دولت این کشور را در بیروت روی دوش خود تشییع کردند.

عکس ، تشییع جنازه نمادین دولت لبنان روی دوش معترضان به بحران مالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای اف پی، صدها نفر از مردم خشمگین لبنان در اعتراض به بدترین بحران مالی چند دهه اخیر برای سومین روز پیاپی به خیابان ها آمدند و با نیروهای امنیتی و پلیس درگیر شدند. اعتراض آنها به افزایش سرسام آور هزینه های زندگی و ناتوانی دولت در مهار بدترین تورم و رکورد لبنان پس از جنگ های داخلی 1975 تا 1990 است. مردم با در دست داشتن پرچم های لبنان علیه دولت شعار دادند و با نیروهای امنیتی و پلیس به زد و خورد پرداختند.

در شهر شمالی طرابلس، جوانان لبنانی در مقابل شلیک گلوله های پلاستیکی لباس از تن درآوردند و با دست خالی به جنگ تن به تن با پلیس رفتند. نیروهای صلیب سرخ و مقام های بهداشتی محلی از زخمی شدن دست کم 200 نفر در این درگیری ها اطلاع دادند. معترضان جهت کامیون های حامل مواد غذایی را به سمت سوریه بستند و همین ماجرا به شدت درگیری ها اضافه نمود. برنامه جهانی غذا در اطلاعیه خود گفت 39 کامیون پر از مواد غذایی و نیازهای اولیه را از جهت لبنان به مقصد سوریه اعزام نموده بود.

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان روز آدینه اعتراض های خشن خیابانی را محکوم کرد و آن را توطئه مخالفان خود برای زمین زدن دولت و نابود کردن پول ملی دانست. ارزش پوند لبنان به شکلی بی سابقه افت نموده و به شش هزار پوند در ازای یک دلار در بازار سیاه رسیده است. این پایین ترین ارزش پوند لبنان در چند دهه اخیر است که از 1997 به این سو روی عدد 1507 ثابت مانده بود. میشل عون، رئیس جمهوری لبنان از کوشش های بانک مرکزی برای مهار بحران با تزریق دلار به بازار اطلاع داد.

تعدادی از جوانان لبنانی در میدان شهدای بیروت گرد هم آمدند و با لباس های تیره و چهره های سفید تابوتی با پرچم لبنان بر دوش گرفتند. این تشییع جنازه نمادین کشوری بود که سال هاست با بحران سیاسی دست و پنجه نرم می نماید و حالا بحران مالی هم به آن دامن زده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1643

به "عکس ، تشییع جنازه نمادین دولت لبنان روی دوش معترضان به بحران مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، تشییع جنازه نمادین دولت لبنان روی دوش معترضان به بحران مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید