آمادگی ایران برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مبادی مرزی با گرجستان

به گزارش باتسک، سفیر ایران در گرجستان با اعلام آمادگی ایران برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مبادی مرزی، خواهان همکاری های نزدیک تر گمرک 2 کشور برای یافتن راهکارهای موثر به منظور برطرف موانع ایجاد شده در پی شیوع کرونا شد.

آمادگی ایران برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مبادی مرزی با گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، گفت وگوی سه جانبه ای در مورد همکاری های گمرکی ایران و گرجستان به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در تفلیس، مهدی میراشرفی معاون وزیر دارایی و رئیس کل گمرک ایران و ماموکا جانگولاشویلی مدیرکل گمرکات سرویس درآمدهای وزارت دارایی گرجستان برگزار گردید. طرفین در این گفت وگو در مورد آخرین شرایط همکاری های گمرکی 2 کشور به ویژه پس از شیوع کرونا گفت وگو و گفتگو کردند.

مهدی میراشرفی در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت صندلی 2 کشور در مسیرترانزیتی کریدور شمال - جنوب و دسترسی به اروپا و نقش گرجستان به عنوان دروازه ورود ایران به اوراسیا، ابراز امیدواری کرد اسناد مربوطه در مورد اجرای پروژه تیر الکترونیک (e-Tir) در منطقه و نیز تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی به زودی بین طرفین به امضای نهایی برسد.

سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران نیز در این نشست ویدئویی ضمن اشاره به اهمیت نقش گمرکات 2 کشور در شرایط حساس و ویژه کنونی در حوزه مبادلات تجاری و نقل و انتقال کالا بین 2 کشور، به آمادگی کشورمان برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مبادی مرزی برای تسهیل تردد مسافران، رانندگان و کامیون های حامل کالا و شروع مبادلات تجاری اشاره نمود و خواهان همکاری های نزدیک تر گمرک 2 کشور برای یافتن راهکارهای موثرتر وسریع تر به منظور برطرف موانع ایجاد شده در پی شیوع ویروس کرونا شد.

ماموکا جانگولاشویلی ضمن اشاره به اهمیت واردات کالاهای ایرانی برای گرجستان گفت: ما تمام کوشش خود را برای همکاری نزدیک با طرف ایرانی به کار خواهیم گرفت.

وی همچنین گفت که در ارتباط با تصمیماتی که در حوزه ترانزیت اتخاذ خواهد شد با کشورهای همسایه گرجستان هماهنگ خواهیم بود و ملاحظات آنان را نیز در نظر خواهیم گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1430

به "آمادگی ایران برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مبادی مرزی با گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مبادی مرزی با گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید