5 دلیل اهمیت مصرف پنیر در وعده صبحانه

به گزارش باتسک، متخصصان علوم تغذیه تاکید دارند پنیر به دلیل آنکه سرشار از مواد مغذی است بهترین گزینه برای وعده صبحانه است.

5 دلیل اهمیت مصرف پنیر در وعده صبحانه

به گزارش گروه اجتماعی باتسک، بی تردید بهترین راه برای شروع یک روز خوب و پرانرژی، داشتن یک صبحانه سالم و مقوی است. متخصصان می گویند وعده صبحانه بسیار پر اهمیت است، زیرا فرد در طول شب نزدیک به 10 ساعت غذایی مصرف نکرده و بدن نیازمند تامین انرژی است. از این رو، داشتن یک صبحانه مقوی و سالم که بتواند علاوه بر تامین ویتامین و پروتئین، باعث تقویت متابولیسم (سوخت و ساز) بدن گردد، اهمیت دارد.

یکی از مواد غذایی فوق العاده برای وعده صبحانه پنیر است. در این گزارش به 5 دلیل اهمیت مصرف پنیر در صبحانه می پردازیم.

1- سرشار از پروتئین و املاح

پنیر دارای درصد بالایی پروتئین است و همین امر باعث می گردد فرد برای مدت طولانی تر در طول روز احساس سیری کند. فرآیند هضم پنیر در معده با کندی صورت می گیرد و باعث می گردد ترشح مواد شیمیایی بدن که باعث احساس سیری می شوند، افزایش یابد.

فراتر از پروتئین بالا، پنیر سرشار از چربی، آهن، کلسیم و منیزیم است. از همین رو، پنیر بهترین گزینه برای سلامت بدن در وعده صبحانه است. خوردن پنیر در وعده صبحانه علاوه بر تامین انرژی بدن، می تواند باعث تندرستی و نشاط گردد.

از کاهش وزن تا استحکام استخوان؛ 5 دلیل اصلی مصرف پنیر در صبحانه

2- افزایش سطح انرژی بدن و لاغری

پنیر مخلوط بسیار عالی از مواد مغذی است که می تواند برای کسانی که به حفظ وزن خود اهمیت می دهند، گزینه مناسبی باشد. پنیر باعث افزایش انرژی بدن می گردد و می تواند فرد را در طول روز پرانرژی نگاه دارد. اگر می خواهید روز خود را پرانرژی شروع کنید 150 تا 200 گرم پنیر خام را در وعده صبحانه خود بگنجانید.

متخصصان علوم تغذیه همیشه تاکید دارند نخستین گام برای کاهش وزن این است که مصرف پروتئین در رژیم غذایی افزایش یابد. پروتئین برای مدت طولانی در فرد احساس سیری ایجاد می نماید و همین امر باعث کاهش مصرف مواد غذایی از سوی انسان می گردد. پنیر یکی از منابع بسیار مناسب پروتئین است. بخصوص کسانی که گیاه خوار هستند می توانند با گنجاندن پنیر در رژیم غذایی خود، پروتئین بدنشان را تامین نمایند.

3- کربوهیدرات پایین

پنیر از مواد غذایی است که کربوهیدارت پایینی دارد. هر یکصد گرم پنیر درست شده از شیر گاو تنها یک گرم کربوهیدرات دارد. از همین رو، پنیر گزینه مناسبی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند. 28 گرم پنیر تنها 82 کالری انرژی دارد.

4- منبع خوب کلسیم

بدن انسان وابستگی زیادی به کلسیم دارد. کلسیم در حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها نقش مهمی ایفا می نماید. توصیه می گردد به طور روزانه و مستمر از لبنیات و بخصوص پنیر برای تامین کلسیم بدن استفاده گردد. با افزایش سن خطر پوکی استخوان در افراد افزایش می یابد. از این رو، اهمیت دارد افراد دارای کهولت سن مصرف لبنیات و پنیر را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

از کاهش وزن تا استحکام استخوان؛ 5 دلیل اصلی مصرف پنیر در صبحانه

5- مناسب برای بیماران

پنیر فواید بی شماری بخصوص در کسانی که از بیماری ها رنج می برند، دارد. پنیر برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند بسیار مفید است. پنیر همچنین سرشار از اسید چرب امگا 3 است که برای رشد ذهنی بچه ها اهمیت زیادی دارد.

همچنین پنیر برای کسانی که از بیماری های قلبی رنج می برند، مفید است. مصرف پنیر باعث تنظیم فشار خون در افراد شده و سطح کلسترول خون را کنترل می نماید.

با این حال، متخصصان علوم تغذیه می گویند انسان ها باید در مصرف هر مواد غذایی اعتدال و میانه روی را رعایت نمایند. همچنین تاکید می گردد افراد پنیر را حتما با گردو مصرف نمایند. مشاهده شده است بعضی افراد به مصرف پنیر حساسیت نشان می دهند که بهتر است این افراد از پنیر های فراوری شده از شیر گاو استفاده ننمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1773

به "5 دلیل اهمیت مصرف پنیر در وعده صبحانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیل اهمیت مصرف پنیر در وعده صبحانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید