12 نکته مهم که قبل از خرید انواع پاک کننده سطوح باید بدانید

به گزارش باتسک، قبل از خرید پاک کننده سطوح چه مواردی را باید بدانیم؟ اگر قصد دارید برای تهیه مواد تمیز کننده سری به فروشگاه ها بزنید، قطعاً مطالعه یک راهنمای خرید پاک کننده سطوح می تواند به شما یاری کند تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید. درواقع نکاتی که قبل از خرید پاک کننده سطوح باید بدانید به مقدار روش استفاده از این پاک کننده ها اهمیت دارند. در این مقاله از سرویس در می توانید با راهنمای خرید پاک کننده سطوح آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص انواع پاک کننده سطوح پاسخ خواهیم داد.

12 نکته مهم که قبل از خرید انواع پاک کننده سطوح باید بدانید

پاک نماینده های سطوح چطور کار می نمایند؟

ماده اصلی آب است که همراه با موادی مثل سورفکتانت ها، اسیدها، الکل و مواد قلیایی خاصیت تمیزنمایندگی پیدا می نمایند. سورفکتانت ها (surfactant) به موادی گفته می گردد که در تمام محصولات شوینده خانگی مثل مایع لباسشویی، پودر لباسشویی و حتی شامپوها یافت می شوند و چربی و لکه ها را در خود حل می نمایند.

در این پاک نماینده ها معمولاً از اسید سیتریک، اسید لاکتیک و اسید استیک استفاده می گردد. این مواد در از بین بردن خاک های معدنی و آهک مؤثر هستند و موجب درخشندگی سطوح می شوند. مواد قلیایی به کار رفته در پاک نماینده های سطوح خاک های چرب، روغن و موم های چسبیده روی سطوح را تمیز می نمایند.

الکل نیز یک جذب نماینده چربی است که برای از بین بردن لکه ها و از بین بردن لکه های محلول در روغن در تمیز نماینده ها استفاده می گردد. حال ممکن است درصد استفاده از این مواد در پاک نماینده های سطوح متغیر باشد و یا از مواد فعال دیگری نیز در آن ها استفاده گردد.

بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیزکاری خانه با شوینده مختلف سطوح

انواع پاک نماینده سطوح

به عنوان راهنمای خرید پاک نماینده سطوح در مرحله اول باید با انواع پاک نماینده ها آشنا شوید. امروزه برای هر سطح مشخصی به صورت جداگانه یک پاک نماینده مجزا وجود دارد. از طرف دیگر بعضی از انواع پاک نماینده ها نیز با عنوان پاک نماینده های چند منظوره به فروش می رسند و برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده می شوند. در ادامه می توانید با فهرست انواع پاک نماینده سطوح آشنا شوید.

  • انواع شیشه پاک کن
  • پاک نماینده های چند منظوره
  • پاک نماینده سطوح سنگ و سرامیک
  • پاک نماینده سطوح و چربی زدا
  • اسپری تمیز نماینده گاز
  • تمیز نماینده شیرآلات
  • انواع پاک نماینده سطوح چوبی
  • تمیز نماینده توالت و جرم گیر
  • انواع پاک نماینده سطوح استیل
  • پاک نماینده فرش و مبل
  • پاک نماینده سطوح چرمی

برای تهیه این پاک نماینده های از فروشگاه های روی نام شوینده کلیک کنید و محصول را به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی بخرید.

نکاتی که قبل از خرید پاک نماینده سطوح باید بدانید

*به عنوان راهنمای خرید پاک نماینده سطوح به یاد داشته باشید که همه مواد پاک نماینده سطوح شیمیایی هستند و استفاده از آن ها برای محیط زیست و سلامت شما تا حدی مضر است. از همین رو بهتر است در حد احتیاج از آن ها بهره ببرید از برخورد این مواد با چشم، پوست و تنفس تا حد امکان اجتناب کنید.

*یکی از نکاتی که قبل از خرید پاک نماینده سطوح باید بدانید این است که در پی پاک نماینده هایی باشید که با محیط زیست سازگار هستند و غیر سمی هستند. برای تهیه این پاک نماینده ها معمول از مواد طبیعی استفاده می گردد و تأثیر منفی کمتری بر محیط زیست دارند.

*سعی کنید تا حد امکان از پاک نماینده های حاوی کلر و آمونیاک و شوینده های حاوی فسفات استفاده نکنید. این مواد هم برای سلامت شما و هم محیط زیست مضر هستند.

*یکی از نکاتی که قبل از خرید پاک نماینده سطوح باید بدانید این است که هر پاک نماینده سطوحی مخصوص سطح مشخصی طراحی شده است. از همین رو از به کار بردن آن برای تمیز کردن سایر سطوح اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از خرید انواع پاک نماینده سطوح حتماً برچسب روی آن را مطالعه کنید و سپس آن را بخرید.

*به عنوان راهنمای خرید پاک نماینده سطوح باید بدانید که کلیه محصولات پاک نماینده از مواد شیمیایی تهیه می شوند و از همین رو باید دور از دسترس بچه ها و حیوانات خانگی قرار بگیرند.

*برای خرید برترین جرم گیر دستشویی توجه داشته باشید که جرم گیر و سفید نماینده دستشویی مورد نظر شما بوی شدید و زننده ای نداشته باشد. می توانید برای جلوگیری از این مشکل از انواع جرمگیر بدون بو سرویس بهداشتی بهره ببرید. می توانید انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

*یکی از نکاتی که قبل از خرید پاک نماینده سطوح باید بدانید این است که محصول پاک نماینده مورد نظر شما دارای مجوز سازمان غذا و دارو باشد. در کنار آن باید به قدرت پاک نمایندگی محصول، استفاده آسان و قیمت مناسب آن نیز توجه کنید. می توانید انواع پاک نماینده سطوح چند منظوره مختلف را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

*برای خرید برترین پاک نماینده چند منظوره باید قبل از خرید به برچسب روی کالا توجه کنید و مشاهده کنید که این محصول برای چه سطوحی مناسب است. می توانید انواع را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های بخرید.

* به عنوان راهنمای خرید پاک نماینده سطوح به یاد داشته باشید که باید در پی محصولاتی باشید که حساسیت های پوستی و تنفسی برای شما ایجاد ننمایند. اگر بعد از استفاده از محصول دچار مشکل شدید، بهتر است هر چه سریع تر محصول پاک نماینده را کنار بگذارید. را بلد هستید؟

*از دیگر نکاتی که قبل از خرید پاک نماینده سطوح باید بدانید این است که پاک نماینده شما تاریخ انقضای مناسبی داشته باشد. از آن جایی که برای فراوری این مواد پاک نماینده از مواد شیمیایی استفاده می گردد، به هیچ عنوان نباید بعد از اتمام تاریخ انقضای محصولات تمیز نماینده از آن ها بهره ببرید.

*قبل از خرید محصولات تخصصی برای حتماً توجه داشته باشید که محصول مورد نظر شما کیفیت مناسبی داشته باشد. استفاده از مواد تمیز نماینده نامرغوب و تأیید نشده می تواند به بافت فرش آسیب وارد کند. می توانید انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

*برای خرید انواع تمیز نماینده و شوینده شیرآلات سعی کنید به سراغ گزینه هایی بروید که هم سطوح را ضدعفونی و هم تمیز براق می نمایند. می توانید انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های بخرید.

برترین جایگزین برای پاک نماینده های شیمیایی

در صورتی که به بیماری های تنفسی یا پوستی مبتلا هستید و یا به هر دلیلی دوست ندارید از مواد شیمیایی برای تمیز کردن سطوح مختلف بهره ببرید، می توانید دستورالعمل های خانگی را برای این کار مورد استفاده قرار دهید.

جوش شیرین، سرکه سفید و صابون برترین تمیز نماینده هایی هستند که می توانید جایگزین مواد تمیز نماینده شیمیایی بکنید. برای تهیه یک پاک نماینده سطوح خانگی می توانید در یک ظرف مقداری آب گرم یا صابون را ترکیب کنید و یا از ترکیب 1/2 فنجان سرکه با 1 لیتر آب بهره ببرید. این ترکیبات بدون هیچ ضرری به سادگی سطوح را تمیز می نمایند و آلودگی ها را نابود می نمایند.

اضافه کردن جوش شیرین به این تمیز نماینده ها قدرت پاک نمایندگی بیشتری می بخشد. می توانید جوش شیرین را به صورت مستقیم به سایر مواد اضافه کنید و یا آن را به صورت جداگانه روی سطح مورد نظر بریزید و سپس مقداری از تمیز نماینده خانگی را روی آن اسپری کنید.

برای راحتی بیشتر در زمان استفاده از تمیز نماینده خانگی بهتر است آن را داخل یک شیشه اسپری دار بریزید. می توانید انواع و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.

سوالات متداول

چطور برترین انواع پاک نماینده های سطوح را خریداری کنیم؟

اگر در پی برترین پا نماینده سطوح هستید، باید به توانایی آن در ضدعفونی و تمیز کردن سطوح توجه کنید. رایحه محصول، قیمت مناسب، قدرت جرم زدایی، عدم ایجاد حساسیت و آلرژی پوستی و تنفسی و بعلاوه سازگار بودن محصول با محیط زیست نیز از عواملی هستند که باید به عنوان راهنمای خرید پاک نماینده سطوح به آن ها توجه کنید.

آیا خرید پاک نماینده چند منظوره برای تمیز کردن همه سطوح مناسب است؟

به عنوان راهنمای خرید پاک نماینده سطوح باید بدانید که پاک نماینده های چند منظوره برای تمیز کردن همه سطوح مناسب نیستند. معمولاً روی بسته بندی محصول درج شده که هر محصول پاک نماینده چند منظوره برای چه سطوحی مناسب است. از همین رو باید برای خرید برترین چند منظوره حتماً به اطلاعات درج شده روی محصول توجه کنید.

منابع: choice، pubs.nmsu

منبع: افق کوروش
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2819

به "12 نکته مهم که قبل از خرید انواع پاک کننده سطوح باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 نکته مهم که قبل از خرید انواع پاک کننده سطوح باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید