ظرفیت آب شیرین کن های آبادان و خرمشهر افزایش می یابد

به گزارش باتسک، خبرنگاران/خوزستان معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به تکمیل نشدن طرح آبرسانی غدیر، گفت: در این شرایط مقرر شده است ظرفیت آب شیرین کن ها در آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان افزایش یابد.

ظرفیت آب شیرین کن های آبادان و خرمشهر افزایش می یابد

فرزان عباسیان در جلسه کمیته آب و فاضلاب و التور که امروز (29 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، با اشاره به مسائل آب و فاضلاب ماهشهر اظهار کرد: از سال های گذشته بر اساس ارزیابی ها اسم شد که پس از اهواز، ماهشهر و بندر امام(ره) بیشترین سکونتگاه های غیر رسمی را دارند و این منطقه ها روز به روز در حال افزایش هستند به گونه ای که در ماهشهر بیش از 10 هزار نفر در این سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: این منطقه ها تصرفی، در بهداشت آب شرب تاثیرگذار هستند و قطعا اگر در یکی از این نقاط خط آب غیرمجاز ایجاد گردد که ایجاد شده است، ما را دچار تنش می نماید.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: 50 درصد منطقه فاز 5 ماهشهر فاقد نقشه شهرسازی است اما با توجه به اهمیت بهداشت مردم، شبکه فاضلاب اجرا شده است.

وی اعلام کرد: در خوزستان بیش از 75 درصد منابع آبی مصرفی بهداشتی از رودخانه ها تامین می گردد بنابراین با توجه به اینکه آب از منشاء نقطه ای که کارون وارد خوزستان می گردد، همراه پساب های صنعتی و زهاب های کشاورزی است طبیعتا شهرهای اهواز، شادگان، بندر امام(ره)، ماهشهر، آبادان و خرمشهر تحت تاثیر این آلودگی ها قرار می گیرند.

عباسیان اضافه کرد: در پی کاهش دبی رودخانه هم شهرهای جنوبی یعنی آبادان و خرمشهر تحت تاثیر EC دریا قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه هنوز طرح آبرسانی غدیر تکمیل نشده است، اعلام کرد: در این شرایط مقرر شده است ظرفیت آب شیرین کن ها در آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان افزایش یابد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پس زدگی فاضلاب در شادگان، گفت: عمده این مساله به علت سرقت درب منهول است. بر اساس گزارش نیروی انتظامی از هر 10 سرقت درب منهول، پنج مورد مربوط به شادگان است.

وی با بیان اینکه 90 درصد سیستم خطوط فاضلاب شادگان نو است، توضیح داد: موثرترین و پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب کل کشور در شادگان اجرا شده است که تا اواسط مهرماه وارد مدار خواهد شد.

عباسیان اضافه کرد: از سال گذشته تا به امروز یک هزار درب منهول نصب شده است. در پی این سرقت ها، از یک ماه گذشته 250 درب با جنس غیر قابل بازیافت و فروشی نصب کردیم اما 70 درب از این تعداد هم به سرقت رفت که این مساله نشان می دهد در شادگان، مشکل امنیتی وجود دارد زیرا این درب ها قابل بازیافت و فروش نیست.

وی اعلام کرد: چهار شهر خرمشهر، شادگان، آبادان و بندر امام(ره) بیشترین سرقت درب منهول در کشور را دارند.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان اضافه کرد: از سال 96 تا به امروز، 20 میلیارد تومان تنها برای خرید درب منهول هزینه نموده ایم بنابراین همه چیز خوزستان با سایر نقاط کشور فرق دارد.

وی گفت: در یک شب حدود 80 درب منهول به سرقت رفته است و این منهول ها را پر از بلوک و سنگ و کلوخ نموده اند که برای خارج کردن این اشیاء باید غواص به چاه فاضلاب برود.

عباسیان توضیح داد: در حال حاضر شرکت آبفا خوزستان 10 هزار درب منهول درخواست داده است که 8 هزار درب از این تعداد برای اهواز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2399

به "ظرفیت آب شیرین کن های آبادان و خرمشهر افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت آب شیرین کن های آبادان و خرمشهر افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید