خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید ، کدام یک ارزش خرید دارند؟

به گزارش باتسک، خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید، ارزش خریدشان را بدانید و بعد خرید کنید. در این بودجه طیف وسیعی از محصولات کره ای، ژاپنی و حتی اروپایی در دسترس هستند. اما همه آن ها ارزش خرید دارند؟

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید ، کدام یک ارزش خرید دارند؟

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: با یک میلیارد تومان بودجه چه خودرویی بخریم که به درد مصرف کننده بخورد و بی دردسر باشد؟ در این محدوده قیمتی خودروهای اروپایی مانند ب ام و یا مرسدس مدل پایین هم موجود هستند. بعلاوه بعضی از کراس اوور های هیوندایی و کیا هم قابل خریدند. اما بسیاری از این خودروها برای مصرف کننده مناسب نیستند و به درد دلال ها یا تعمیرکاران می خورند. در نتیجه از میان گزینه های متنوع در این محدوده قیمتی تنها چند مدل سدان و چند مدل هاچ بک مناسب مصرف کننده اند.

با رازهای پژو پارس با موتور تازه در این آنالیز آشنا شوید:

بعلاوه در فهرست خودروهای یک میلیارد تومانی بازار خودروهای کم تیراژ، تصادفی، کارکرد بالا یا پر دردسر که مناسب مصرف کننده نیستند، معرفی نمی شوند. برای مثال خودروی هیوندایی آزرا 2007 یک انتخاب مجذوب کننده در این محدوده قیمتی به نظر می رسد، اما آن قدر پر هزینه و پر دردسر است که از فهرست ما حذف شد. بعلاوه تمام خودروهای تحت آنالیز با گیربکس اتوماتیک هستند.

جالب است بدانید خودروهای چینی صفر کیلومتر هم در این فهرست قرار نمی گیرند چرا که تقریبا تمام آن ها قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان دارند.

هیوندایی اکنست 2014 با کارکرد حدودی 150 هزار کیلومتر

خودروی دارای ارزش خرید با یک میلیارد تومان

این خودرو کوچک ترین سدان در میان خودروهای یک میلیارد تومانی بازار است که در چهار نسل فراوری شد. نسل اول با نام اکسنت و نسل دوم با نام ورنا وارد کشور شد. نسل سوم این خودرو هرگز به بازار کشور راه پیدا نکرد. اکسنت 2014 نسل چهارم این محصول است.

این خودرو به وسیله یک پیشرانه 1.6L تنفس طبیعی چهار سیلندر MPi به قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتون متر شتاب صفر تا 100 را در 11.4 ثانیه برای این سدان 1070 کیلوگرمی فراهم می نماید. سایز تایرهای این خودرو R16/50/195 است.

مدل 2014 این خودرو وارداتی و فول آپشن است و امکانات مناسبی دارد و با حدود یک میلیارد تومان قابل خرید است. این خودرو مجهز به سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، مدیریت پایداری خودرو، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، دی لایت و اتولایت است.

این خودرو سواری نرم و راحت و هندلینگ قابل قبولی دارد، اما شتاب و کشش معمولی در حد یک پژو پارس دارد و بزرگ ترین ایراد آن گیربکس AT چهار سرعته پر صدا و کم بازده آن است. بعلاوه ابعاد این خودرو بسیار کوچک است و خودروی مناسبی جهت سفر نیست.

اما اتوماتیک و کوچک بودن، آن را تبدیل به یک گزینه مناسب برای ترافیک شهری می نماید. هر چند این خودرو هیوندایی است و یک میلیارد تومان هم قیمت دارد اما بیشتر مناسب کسانی است که دنبال یک خودروی شهری هستند و علاقه ای به محصولات ایرانی و چینی ندارند.

این خودرو هزینه نگهداری مناسبی دارد و کم استهلاک است البته به شرطی که یک نمونه سالم و کم کارکرد را خریداری کنید.

برترین خودرو فرانسوی در ایران زیر فشار چه کرد؟ در یوتیوب خبرنگاران ئلاس دیدن کنید:
کیا سراتو 2010 (TD) وارداتی با کارکرد حدودی 200 هزار کیلومتر

یکی دیگر از خودروهای یک میلیارد تومانی بازار کیا سراتو 2010 وارداتی است که علاوه بر قوای فنی مطلوب، امکانات مناسبی دارد. این خودرو از پیشرانه تنفس طبیعی 2L به قدرت 154 اسب بخار و گشتاور 194 نیوتون متر استفاده می نماید.

این توان به وسیله گیربکس چهار سرعته AT به چرخ های جلو می رسد. البته بعضی از مدل های وارداتی هم به گیربکس شش سرعته مجهزند اما تمامی نسخه های مونتاژی سایپا از گیربکس شش سرعته بهره می برند. وزن این خودرو حدود 1400 کیلوگرم است که سنگین به نظر می رسد.

از طرف دیگر تعلیق عقب این خودرو از نوع میله پیچشی است که علاوه بر کوبش های شدید باعث در رفتن خودرو در مانورهای ناگهانی می گردد. جالب است بدانید پس از مونتاژ این خودرو به وسیله سایپا، سیستم ESP از خودرو حذف شد و ترمزهای عقب از نوع دیسکی به کاسه ای تبدیل شدند.

خودروی مورد بحث، به دلیل وارداتی بودن آپشن های بسیار مناسبی دارد. مهم ترین امکانات این خودرو، دوربین دنده عقب با مانیتور آینه ای، کروز کنترل، کی لس، کنترل پایداری، شیفتر پشت فرمان، گرم کن های جلو و شش ایربگ هستند.

این خودرو شتاب، کشش و امکانات مناسب اما سواری خشک و پر کوبش و ترمزهای ضعیفی دارد و روی هندلینگ آن هم نمی گردد چندان حساب باز کرد.

به دلیل تیراژ بالای واردات و مونتاژ این خودرو و بعلاوه به کار گرفته شدن در ناوگانی مانند پلیس، مالک خودرو مسئله ای از لحاظ تامین قطعات یا تعمیرات خودرو ندارد و هزینه های نگهداری و تعمیرات خودرو هم پایین تر از رقبایش است.

رقیب اصلی این خودرو مزدا 3 تازه است که در این محدوده قیمتی در دسترس نیست.

تست و آنالیز وحشتناک دنا توربو اسپرت؛ تست دنا تا حد مرگ را در این لینک دیدن کنید:
هیوندایی سوناتا NF 2007 چهار سیلندر با کارکرد حدودی 300 هزار کیلومتر

خودروی دارای ارزش خرید با یک میلیارد تومان

بزرگ ترین سدان فهرست خودروهای یک میلیارد تومانی بازار پنجمین نسل هیوندایی سوناتا است. این خودرو در سال 1386 و زمانی به کشور راه یافت که تویوتا کمری و نیسان ماکسیما فرماندهان این سگمنت در کشور بودند. ابعاد بزرگ و استایل کشیده و ساده خودرو هنوز هم جلب توجه می نماید.

این خودرو در همان سال ورود به کشور بیننده را میخکوب خودش می کرد؛ به طوری که بعضی از مشتریان ماکسیما و کمری را به سمت خود کشید. این خودرو جزو ایمن ترین سدان های دنیا است.

پیشرانه 2.4L چهار سیلندر MPi تنفس طبیعی این خودرو قادر به فراوری 162 اسب بخار قدرت و 222 نیوتون متر گشتاور است و این توان به وسیله گیربکس پنج سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می گردد. وزن این خودرو 1470 کیلوگرم است که برای یک سدان میان سایز مناسب است.

این خودرو به امکاناتی مانند کروز کنترل، سنسور فشار تایر، سنسور عقب، اتولایت، سیستم پخش اینفینیتی با شش بلندگو و آمپلی فایر مجهز است. سیستم کی لس و شش ایربگ هم از دیگر امکانات این خودرو هستند. سیستم ESP و TCS نیز فقط روی بعضی از نسخه های این خودرو نصب شدند.

شتاب و کشش خوب، تعویض دنده مناسب، هندلینگ و سواری خوب و ابعاد مناسب برای سفرهای خانگی از مزایای این خودرو هستند. در مقابل نیز ترمزهای ضعیف و استهلاک بالای پیشرانه (نسبت به پیشرانه های دو لیتری هیوندایی) از معایب این خودرو هستند. البته پیشرانه چهار سیلندر این خودرو از نظر استهلاک بهتر از نمونه های شش سیلندر آن است.

در نهایت باید گفت استهلاک خودروهای کره ای از ژاپنی ها بیشتر است و از طرف دیگر به دلیل آلیاژ ضعیف تر بلوک سیلندر خودرو، وقتی موتور این خودروها یک بار تعمیر گردد، دیگر مانند سابق نمی شوند.

پس توصیه می گردد: خودرویی سالم، بدون تصادف و با کارکرد پایین را بیابید که مالک از آن درست نگهداری نموده باشد.

ام جی 6 نیو فیس 2015 با کارکرد حدودی 100 هزار کیلومتر

خودروی دارای ارزش خرید با یک میلیارد تومان

شاید مجذوب کننده ترین و چالاک ترین خودرو در فهرست خودروهای یک میلیارد تومانی بازار ام جی 6 نیوفیس باشد. پیشرانه 1.8L توربو شارژ به قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتون متر در ترکیب با گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه این خودرو را چالاک نموده اند.

طراحی این خودرو نیز زیباست و مجذوب کننده ترین طراحی بیرونی و داخلی در فهرست ما به این خودرو تعلق می گیرد. امکانات این خودرو نیز بسیار مناسب است. کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری و کنترل حرکت در سر بالایی از تجهیزات ایمنی این خودرو هستند. سنسور جلو و عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، ترمز کمکی، دی لایت، اتو لایت تنظیم اتوماتیک نوربالا، چراغ شور، چراغ چرخشی، چراغ جلو زنون، تهویه دوگانه، صندلی های برقی جلو و … هم امکانات رفاهی این خودرو هستند.

بعضی از این امکانات در خودروهای صفر کیلومتر چینی موجود در کشور هم وجود ندارند.

هر چند این خودرو چینی است، اما شتاب و هندلینگ اش از هموطنان اش بهتر است. این خودرو در بعضی از پارامتر ها از خودروهای کره ای هم بهتر است!

اما این قضیه تا جایی پیش می رود که برای اولین بار به تعمیرگاه مراجعه کنید!

آن جاست که متوجه می شوید قطعات این خودرو بسیار کمیاب و گران است و احتمال زمین گیر شدن خودرو بالا است. عملکرد گیربکس دو کلاچه این خودرو از محصولاتی مانند فیدلیتی یا جک S5 خیلی بهتر است اما استهلاک بالایی دارد.

از طرف دیگر موتور و توربو این خودرو به شدت به کیفیت پایین بنزین حساس هستند و توربو خودرو نیز زود مستهلک می گردد.

در واقع می توان گفت یک ام جی 6 نیو وقتی صفر کیلومتر است شاید از سراتو و مزدا 3 هم ارزش خرید بیشتری داشته باشد، اما با رسیدن به کارکرد بالای 150 هزار کیلومتر، عمرش عملا به خاتمه می رسد!

سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا - تست و آنالیز خودرو شاهین سایپا را در یوتیوب خبرنگاران ئلاس دیدن کنید:
نیسان ماکسیما مدل 1388 با کارکرد حدودی 300 هزار کیلومتر

خودروی دارای ارزش خرید با یک میلیارد تومان

سریع ترین و قوی ترین سدان خودروهای یک میلیارد تومانی بازار نیسان ماکسیما است که مدل 1388 بدون رنگ و تصادف آن در محدوده قیمتی یک میلیارد تومان قابل خرید است. این مدل جزو نسخه های مونتاژی پارس خودرو است.

هشدار! به دلیل کیفیت بسیار بالای این خودرو، در صورت نگهداری مناسب به وسیله مالک، این خودرو در پانصد هزار کیلومتر هم از ریخت نمی افتد و شاید تشخیص آن از یک نمونه با 200 هزار کیلومتر کارکرد واقعا سخت باشد. از طرف دیگر این خودرو پر شتاب است و تعلیق عقب میله پیچشی آن باعث در رفتن خودرو در پیچ ها می گردد و در نتیجه بسیاری از نمونه های ماکسیما تصادفی هستند. پس باید بدانید خرید این خودرو با ریسک بالایی همراه است.

پیشرانه شش سیلندر اتمسفر به قدرت 227 اسب بخار و 290 نیوتون متر گشتاور عملکرد فوق العاده ای دارد، اما گیربکس چهار سرعته اتوماتیک این خودرو بخش زیادی از این توان را هدر می دهد. شما هرگز نمی توانید حس پرواز کردن با نسخه دنده ای ماکسیما را در نمونه اتوماتیک آن تجربه کنید! اما با این وجود باز هم این خودرو سریع و فرز است و عملکرد گیربکس اش بدون صدا و نرم است.

وزن این خودرو نیز 1430 کیلوگرم است که سبک هم به نظر می رسد.

شتاب و کشش خوب، سواری نرم، ترمزهای خوب، کیفیت ساخت بسیار بالا، بازار دست دوم مناسب، فضای عالی کابین و چهره دوست داشتنی و با ابهت از مزایای این خودرو هستند. در مقابل اما در رفتن عقب خودرو و حرکات عرضی خودرو به دلیل یکپارچه بودن سیستم تعلیق عقب خودرو، از معایب این سدان هستند. اما هندلینگ این خودرو اصلا بد نیست و یک راننده خوب می تواند از در رفتن عقب خودرو به نفع خود استفاده کند!

سلطان روغن ریزی!

درباره استهلاک این خودرو باید گفت که موتور و گیربکس این خودرو در صورت نگهداری مناسب تا کارنمودهای بیش از 500 هزار کیلومتر هم نیازی به تعمیر ندارند. مشکل اصلی اینجاست که حتی صفر کیلومتر این خودرو هم از ناحیه گیربکس و موتور نشتی روغن دارد! در واقع شاید نتوان ماکسیمایی را یافت که صرف نظر از کارکرد، نشتی روغن نداشته باشد.

همین عامل باعث سوختن واشر سر سیلندر و خرابی گیربکس این خودرو می گردد. به نظر می رسد این ایراد مربوط به طراحی واشرهای آب بندی روغن باشد.

به دلیل تیراژ فراوری و واردات مناسب، لوزام یدکی این خودرو به وفور یافت می گردد ، اما نمونه های تقلبی آن هم در بازار موجود است.

در هر حال این خودرو آن قدر پر شتاب و راحت است که در صورت یافتن نمونه سالم، هنوز هم ارزش خرید دارد.

هیوندایی i20 مدل 2015 با کارکرد حدودی 100 هزار کیلومتر

خودروی دارای ارزش خرید با یک میلیارد تومان

این هاچ بک مجذوب کننده با موتور چهار سیلندر اتمسفر به قدرت 101 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتون متر قوی ترین نسل i20 وارد شده به کشور است. گیربکس این خودرو نیز چهار سرعته اتوماتیک است. وزن این خودرو 1166 کیلوگرم است.

شتاب، کشش خوب و رانندگی روان، راندن این خودرو در ترافیک را لذت بخش می نماید. فضای داخلی این خودرو عالی طراحی شده و فضای کافی برای چهار سرنشین در این خودرو وجود دارد. سایز تایرهای خودرو R16/195/50 است که یکی از علل سواری راحت و هندلینگ خوب خودرو است.

هندلینگ خودرو حتی با وجود نبود سیستم کنترل پایداری از خودرویی مانند پژو 207 بهتر است. i20 به امکاناتی مانند سنسور عقب، سنسور نور و باران، سنسور فشار باد تایر، کی لس، دوربین عقب و … مجهز است.

بزرگ ترین ضعف این خودرو صندلی های ناراحت آن است که در سفرهای طولانی می تواند دخل راننده را بیاورد.

هر چند این خودرو برای شهر مناسب است، اما گزینه چندان خوبی برای مسافرت نیست و بیشتر مناسب خودروی دوم افرادی است که علاقه ای به تردد در شهر با امثال پژو 206 ندارند.

با مزایا و معایب برترین خودرو کراس اوور بزرگ در ایران برای خرید در یوتیوب خبرنگاران ئلاس آشنا شوید:
با یک میلیارد تومان هم انتخاب مجذوب کنندهی وجود ندارد

همان طور که از نظرتان گذشت، حتی با وجود کاهش قیمت خودرو در ماه های اخیر، باز هم در میان خودروهای یک میلیارد تومانی بازار گزینه تازه و کم کاری وجود ندارد!

هر چند طیف گسترده ای از محصولات ژاپنی و اروپایی با این بودجه قابل خرید هستند، اما آن قدر دویده اند که دیگر توانی برای سواری دادن به مالک تازه ندارند.

خریداران قشر مبه وسیلهی که محکوم به خریدن خودروهای ایرانی هستند، انتخاب دیگری ندارند. اما دیدید که با بودجه یک میلیارد تومان هم گزینه دندان گیری در بازار نیست.

این موضوع نتیجه بستن واردات خودرو و ایجاد انحصار در این صنعت است.

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی تازه را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران تر از مرسدس و ب ام و! / بحران شروع شد

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار خبرنگاران چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

شروع تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و آنالیز شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

منبع: بیت ران
انتشار: 10 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 مهر 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2905

به "خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید ، کدام یک ارزش خرید دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید ، کدام یک ارزش خرید دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید