نقاط شبیه به مریخِ زمین ، شبیه ترین مکان های زمین به مریخ

به گزارش باتسک، بسیاری از بچه ها دنیا آرزوی فضانورد شدن و تماشا سیاره های دیگر را دارند؛ با این که خیلی از این بچه ها وقتی به بزرگسالی می رسند، این آرزو را فراموش می کنند؛ اما بسیاری از آنها هنوز هم نسبت به این که در فضا چه می گذرد و چه چیز هایی برای تماشا وجود دارد کنجکاو هستند و هیجان زیادی دارند. مهم ترین فعالیتی که انسان ها تا به امروز در فضا داشته اند گشت و گذار روی سیاره مریخ بوده است. بسیاری از محققان به مریخ فرستاده شده اند تا در سطح آن به جستجو و تحقیق بپردازند و در حال حاضر به نظر بعید می رسد که همه انسان ها بتوانند به روی سیاره مریخ قدم بگذارند؛ اما راه های دیگری نیز برای تجربه کردن سطح شگفت انگیز این سیاره وجود دارد. این که به نقاط مشابه آن بر روی سیاره خودمان قدم بگذاریم. مکان های متعددی روی زمین هستند که شباهت هایی به مریخ دارند. بعضی از این مکان ها صحرا های بزرگ و مسطحی هستند که ناسا بر روی آنها آزمون های رسمی انجام داده است و ابزار و ماشین های خود را بر روی آنها آزمایش کرده است. نقاط دیگری وجود دارند که به بخش هایی از سیاره مریخ که هنوز کشف نشده اند شباهت دارند. برای مثال دریاچه های بزرگ سرخ رنگ و درختانی با شکل های عجیب. با این که هنوز وجود زندگی بر روی مریخ اثبات نشده است، این مکان های جالب می توانند به ما احساس قدم برداشتن روی مریخ را القاء کنند و تجربه ای به یاد ماندنی برایمان خلق کنند. در این نوشتار، قصد داریم نقاط شگفت انگیز روی سیاره زمین که به مریخ شباهت دارند را به شما معرفی کنیم. اگر به فضا و سفر فضایی علاقه دارید و می خواهید شبیه ترین مکان های زمین به مریخ را بشناسید، این مطلب خبرنگاران و نقاط شبیه به مریخِ زمین را حتما بخوانید:

نقاط شبیه به مریخِ زمین ، شبیه ترین مکان های زمین به مریخ

نقاط شبیه به مریخِ زمین: آنتارکتیکا Antarctica یا قطب جنوب

معمولا مریخ را دارای زمین خشک و مسطحی می دانند که به بیابان های روی سیاره زمین شباهت دارد. به همین خاطر به نظر نمی رسد آنتارکتیکا Antarctica هیچ شباهتی به مریخ داشته باشد. با این که بیشتر بخش های قطب جنوب با برف و یخ پوشیده شده اند، در بخش بزرگی از آن هیچ برفی دیده نمی شود و یک بیابان بزرگ طوسی رنگ است. البته همچنان بسیار سرد و منجمد نماینده است و بودن در آن به شما این حس را نمی دهد که در یک بیابان قدم گذاشته اید؛ اما هیچ برفی هم در آن دیده نمی شود و همین شکل آن را عجیب کرده است. به همین خاطر، این منطقه به عنوان مرکز تحقیقات در خصوص چگونگی سطح سیاره مریخ مورد استفاده قرار گرفته است.

شبیه ترین مکان های زمین به مریخ: جزیره دوون Devon Island در کانادا

جزیره دوون Devon Island به عنوان بی سکنه ترین و بزرگ ترین جزیره بی سکنه در جهان شناخته می شود. این جزیره با وجود دهانه های بزرگ آتشفشانی و بیابان های مسطح پر طول، نمایشگر انزوای کاملی که روی سطح مریخ احساس می شود است. دهانه آتشفشانی بزرگی در این جزیره وجود دارد که هافتون Haughton Crater نامیده می شود و برای میلیون ها سال در این منطقه وجود داشته است. محققان دهانه آتشفشانی هافتون Haughton Crater را به دهانه آتشفشانی که ممکن است در مریخ وجود داشته باشد تشبیه کرده اند. فضانوردان متعددی به جزیره دوون Devon Island فرستاده شده اند تا احساس نمایند روی سطح مریخ هستند.

نقاط شبیه به مریخِ زمین: خاک منجمد سیبری Siberia

سرزمین یخبندانی که با عنوان سیبری Siberia شناخته می شود از آن دسته مکان هایی نیست که انتظار داشته باشید بتوانید آن را با سطح مریخ مقایسه کنید. اما دمای هوای این منطقه با دمای هوای مریخ در سردترین بخش ها برابری می نماید. منطقه ای با نام اویمیاکن Oymyakon در نزدیکی مدار شمالگان یا مدار قطب شمال وجود دارد که به عنوان سرد ترین نقطه روی سیاره زمین شناخته می شود. دمای هوا در این منطقه به 96 درجه فارنهایت می رسد که حدود 20 درجه از میانگین دمای مریخ که 80 درجه فارنهایت است، سردتر می باشد. اگر می خواهید خودتان را برای آب و هوای سخت مریخ آماده کنید، سیبری Siberia یک نقطه ایده آل برای این کار است.

شبیه ترین مکان های زمین به مریخ: دریاچه میواتن Lake Myvatn در ایسلند

کشور ایسلند با آتشفشان های متعدد، چشمه های آب گرم و سولفور، یخچال های طبیعی و سواحل ماسه سیاه، کشوری خارق العاده و بسیار هیجان انگیز است. اما همین ها باعث می شوند بیشتر نقاط کشور ایسلند به سیاره هایی مانند مریخ شباهت داشته باشند. منطقه ای در ایسلند با نام ناماسکارد Namaskard وجود دارد که بخاطر داشتن چشمه های آب گرم متعدد به سطح مریخ شبیه است. این منطقه با رودخانه های سیاه و استخر های گلی پر از حباب پر شده است. خاک این منطقه بخاطر سولفور غنی خود به طور مداوم رنگ عوض می نماید. این باعث می شود زمین آن به رنگ های روشنی مانند زرد و قرمز روشن تبدیل شود که مشابه سطح مریخ است.

نقاط شبیه به مریخِ زمین: بیابان دد ولی Dead Vlei Desert در نامیبیا

وجود آب در سیاره مریخ در گذشته اثبات شده است؛ اما مقدار این آب بسیار کم است و بسیاری عقیده دارند آب این سیاره قبلا بسیار بیشتر بوده و خشک شده است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، بیابان دد ولی Dead Vlei Desert در نامیبیا بیشتر از آنچه که تصور می کنیم به مریخ شباهت دارد. جالب ترین نکته در خصوص بیابان دد ولی Dead Vlei Desert درخت هایی هستند که در چشم انداز ها طبیعی آن به چشم می خورند. این درخت ها خشک شده و مرده اند؛ اما به طور کامل از بین نرفته اند. این درخت ها در افق صاف آن منطقه به شدت به چشم می آیند و چشم انداز ها عجیبی خلق می سازند.

شبیه ترین مکان های زمین به مریخ: مائونا کیا Mauna Kea در هاوایی

شاید بیشتر افراد این حقیقت را ندانند؛ اما هاوایی تنها مکانی مملو از سواحل استوایی و ماسه های سفید نیست. جزیره های هاوایی از فوران های آتشفشانی کوه های آتشفشانی که هنوز هم فعال هستند شکل گرفته اند. این بدان معنی است که نقاط اطراف آنها با زمین های خشک و پوشیده شده از خاکستر آتشفشانی احاطه شده اند. چیزی که با تصویر ماسه های سفید نقاط محبوب هاوایی در تضاد است. مائونا کیا Mauna Kea یک مکان ایده آل برای تماشا این نوع زمین ها به شمار می رود و حتی مکانی فوق العاده برای تماشای فضا نیز می باشد. اگر به مقدار کافی در این منطقه بمانید و به اطراف خود نگاه کنید، احساس می کنید که به مریخ منتقل شده اید.

نقاط شبیه به مریخِ زمین: یادبود ملی ووپاتکی Wupatki National Monument در آریزونای آمریکا

یادبود ملی ووپاتکی Wupatki National Monument در آمریکا مکان بین المللی مشهوری برای بازدید و مقایسه با مریخ نیست. این مکان که در آریزونا واقع شده است، بخاطر چشم انداز ها سرخ رنگ و خارق العاده خود معروفیت دارد. در یادبود ملی ووپاتکی Wupatki National Monument نزدیک به 30 بنا وجود دارند که این منطقه را می سازند و تمامی آنها از سنگ های ماسه ای همان منطقه ساخته شده اند. محیط اطراف این بناها در هنگام شب به طور دیوانه واری خارق العاده است و به شما این احساس را می دهد که در سطح مریخ در حال سفر کردن هستید.

شبیه ترین مکان های زمین به مریخ: جزایر قناری Canary Islands در نزدیکی آفریقا

جزایر قناری Canary Islands در نزدیکی خطوط ساحلی شمال آفریقا واقع شده اند و زنجیره ای از جزایر آتشفشانی هستند. این جزایر که از گدازه های آتشفشانی ساخته شده اند و هنوز هم تعدادی آتشفشان فعال در آنها وجود دارند، یکی از شبیه ترین نقاط سیاره زمین به مریخ به شمار می روند. آزمایش های متعدد می باید به پارک ملی تیده Teide National Park که مملو از مسیر های مختلف کوه نوردی و تپه نوردی است بروید و خودتان از نزدیک به مقایسه بپردازید.

نقاط شبیه به مریخِ زمین: دریاچه ناترون Lake Natron در تانزانیا

دریاچه ناترون Lake Natron یکی از معدود مکان های این لیست است که بازدید از آن را توصیه نمی کنیم. دلیل اصلی این مسئله این است که دمای آب آن به بالای 140 درجه سانتی گراد می رسد و همین باعث شده است بیشتر نقاط اطراف آن غیر قابل سکنه باشند. اما ترسناک ترین بخش این دریاچه دمای آب آن نیست؛ بلکه رنگ و ظاهری است که بخاطر وجود یک ماده درون آب آن به نام سیانوباکتری cyanobacteria به وجود آمده است. این نوع از باکتری باعث می شود دریاچه ناترون Lake Natron رنگ سرخ تیره به خود بگیرد؛ رنگی که به نظر می رسد تنها در دریاچه های سیاره ای مانند مریخ قابل مشاهده باشد؛ البته اگر وجود دریاچه ها در مریخ ثابت شود.

شبیه ترین مکان های زمین به مریخ: صحرای آتاکاما Atacama Desert در شیلی

سطح مریخ بسیار خشک است و به بسیاری از منطقه ها بیابانی روی سیاره زمین شباهت دارد. این یک نکته عالی است که انجام آزمایش های تجهیزات خاص مربوط به سطح مریخ را برای کارمندان ناسا آسان تر می سازد. یکی از نقاطی که این آزمایش ها در آن صورت می گیرد، صحرای آتاکاما Atacama Desert در کشور شیلی است. این صحرا بخاطر وجود کوه های بزرگی که جلوی ورود ابر های باران زا را به این منطقه می گیرند، یک مکان بسیار خشک است. بنابراین برترین موقعیت برای انجام آزمایش های فضانوردی را به وجود می آورد. اگر یک روز در زندگی آینده تان شانس سفر به مریخ را پیدا کردید، برای کسب تجربه و انجام آزمایش های قبل از سفر به صحرای آتاکاما Atacama Desert بیایید.

نقاط شبیه به مریخِ زمین: کنیون ماربل Marble Canyon در آریزونای آمریکا

کنیون ماربل Marble Canyon که در آریزونا در قلب آمریکا واقع شده است، یکی از آن مکان هایی است که به نظر می رسد به این جهان تعلق ندارد. این کنیون بدلیل وجود بافت صخره ای و خشنی که دارد به نظر می رسد تکه از سیاره مریخ است. چیزی که باعث می شود کنیون ماربل Marble Canyon منحصر به فرد باشد، تاثیر موجی بعضی از صخره های آن است. این اشکال موج مانند می توانند بسیار مبهوت برانگیز باشد و چشم انداز ای بسیار زیبا و خیره نماینده است. کنیون ماربل Marble Canyon یک مکان عالی برای تپه نوردی و کوه نوردی است؛ بویژه اگر در پی چشم انداز ها منحصر به فرد و فراواقعی هستید.

شبیه ترین مکان های زمین به مریخ: کویر نمک سالار دو ییونی Salar de Uyuni در بولیوی

سفر کردن به بزرگ ترین کویر نمک در جهان ممکن است به شما این احساس را بدهد که از درون یک سوراخ عجیب به یک بعد دیگری از جهان وارد شده اید. کویر نمک سالار دو ییونی Salar de Uyuni در مساحتی در حدود یازده هزار کیلومتر مربع گسترده شده است و بیش از 10 میلیارد تن نمک در بر دارد. بسیاری از افرادی که تصاویر این کویر نمک را دیده اند فکر می نمایند این تصاویر فتوشاپ شده اند یا از دکور صحنه ای فیلمبرداری یک فیلم گرفته شده اند. اما این تصاویر واقعی هستند و بازتابی که در آن ها اتفاق می افتد معمولا بعد از یک طوفان شدید به وجود می آید. بنابراین این آینه طبیعی بزرگ، مانند نقطه ای خارج از این جهان و شاید روی سیاره مریخ به نظر می رسد.

نقاط شبیه به مریخِ زمین: دریاچه نمک شط الجرید Chott el Djerid در تونس

دریاچه نمک شط الجرید Chott el Djerid در تونس ظاهر فوق العاده ای دارد که باعث می شود احساس کنید مستقیما از سطح مریخ به زمین آورده شده است. با این که هنوز وجود آب در مریخ ثابت نشده است، به نظر می رسد اگر دریاچه ای در این سیاره وجود داشته باشد، به این دریاچه نمک شباهت دارد. این دریاچه در طول سال به رنگ های مختلفی از جمله سبز، بنفش، سفید یا سرخ در می آید. دریاچه نمک شط الجرید Chott el Djerid در یک منطقه کاملا مسطح واقع شده است؛ بنابراین اگر در هنگام شب به بازدید از این منطقه بروید، ممکن است احساس کنید در حال تنها قدم زدن روی سیاره مریخ هستید.

شبیه ترین مکان های زمین به مریخ: بیابان سیمپسون Simpson Desert در استرالیا

در استرالیا منطقه ها بسیار وسیعی وجود دارند که ماسه بیابان های آن به رنگ قرمز روشن هستند و سطح سیاره مریخ را برای بازدید نمایندگان تداعی می نمایند. یکی از این بیابان ها بیابان سیمپسون Simpson Desert نام دارد که دارای تپه های شنی بزرگ و سرخ رنگ است. اما مقایسه بین این بیابان و مریخ از این هم فراتر می رود. فرایند ای به نام هوازدگی شیمیایی (فرایندی که باعث تغییر در ساختار و شکل سنگ می شود و در آن ترکیب اکسیژن و رطوبت سنگ ها باعث متلاشی شدن سنگ ها و تغییر ترکیب شیمیایی آن ها می شود) در سیاره مریخ اتفاق می افتد که باعث خلق سنگ های قیمتی خاصی با نام اوپال می شود. از طرفی، بزرگ ترین تامین نماینده سنگ اوپال در جهان، در استرالیا و در نزدیکی بیابان سیمپسون Simpson Desert قرار گرفته است. این ممکن است یک اتفاق تصادفی باشد؛ اما اگر می خواهید ببینید بعضی سطوح مریخ به چه شکل هستند، این بیابان یک نقطه فوق العاده برای بازدید است.

نقاط شبیه به مریخِ زمین: دره مرگ Death Valley در کالیفرنیای آمریکا

تنها بخش دره مرگ Death Valley که به مریخ شباهت ندارد، آسمان آبی آن است. دره مرگ Death Valley یکی از خشک ترین منطقه ها روی زمین و خشک ترین منطقه در آمریکای شمالی به شمار می رود. سطح این دره از صخره هایی خشن و غیر مسطح ساخته شده است که راه رفتن روی آن را سخت می نماید. دمای هوا در این منطقه نیز بسته به زمانی از روز که در آن قرار دارید به طور ناگهانی و به شدت تغییر می یابد. به احتمال زیاد، دمای هوا در مریخ از دمای هوا در دره مرگ Death Valley ثبات بیشتری دارد.

شبیه ترین مکان های زمین به مریخ: صحرای وادی روم Wadi Rum Desert در اردن

در همان حال که سیاره مریخ به دلیل انجام تحقیقات بیشتر و بیشتر، محبوبیت بیشتری پیدا می نماید، فرهنگ عمومی نیز به آن علاقمند شده است. فیلم هایی مانند مریخی ها The Martian ساخته شده اند تا نشان دهند آینده سفر فضایی چگونه خواهد بود. اما از آنجایی که امکان فیلم برداری فیلم بر سطح سیاره مریخ وجود نداشت، کارگردانان تصمیم گرفتند که برای فیلم برداری از صحرای وادی روم Wadi Rum Desert استفاده نمایند. این منطقه فوق العاده خشک است و دارای صخره های متعدد با شکل های عجیب است که به طور کامل شرح می دهد چرا این صحرا به عنوان صحنه فیلمبرداری یک فیلم مریخی مورد استفاده قرار گرفته است.

نقاط شبیه به مریخِ زمین: کوه برومو Mt. Bromo در جاوای اندونزی

دفعه بعدی که به اندونزی سفر می کنید، حتما سری به جزیره جاوا Java بزنید. در این جزیره، کوه بزرگی به نام کوه برومو Mt. Bromo قرار گرفته است که هنوز هم یک آتشفشان فعال است. این آتشفشان بزرگ هنوز هم از درون می سوزد و بسیار بزرگ است. نواحی اطراف این آتشفشان، وسیع، پر از صخره و خشک هستند. بنابراین می توان سطح پر صخره آن را با سطح سیاره مریخ مقایسه کرد. کوه برومو Mt. Bromo ظاهری ماقبل تاریخی دارد و به نظر می رسد تکه ای از مریخ است؛ بخصوص که سطح مریخ نیز می تواند آتشفشانی باشد.

شبیه ترین مکان های زمین به مریخ: دلال Dallol در اتیوپی

دلال Dallol که در اتیوپی قرار گرفته است، یک مکان منحصر به فرد روی سیاره زمین است که علاقه و توجه بسیاری از زمین شناسان را در گذشته به خود جلب کرده است. اگر به مطالعه در خصوص زمین علاقمند هستید، بهتر است سری به این مکان منحصر به فرد بزنید. چشمه های آب گرم اسیدی و آبفشان های پر از گاز در سرتاسر دلال Dallol و در کنار صخره های نمکی که با شکل هایی عجیب در افق چیده شده اند قرار دارند. بعلاوه اگر می خواهید گرمای واقعی را تجربه کنید، این مکان واقعا ایده آل است؛ زیرا دمای هوا در این منطقه در فصل تابستان به بالای 114 درجه فارنهایت می رسد. تمامی چشم انداز ها این منطقه و همه چشمه های آب گرم و آبفشان های خطرناک آن، سطح سیاره مریخ را تداعی می نمایند.

نقاط شبیه به مریخِ زمین: رشته کوه دولومیت Dolomites در ایتالیا

بسیاری از افراد دلشان می خواهد رشته کوه آلپ را ببینند؛ اما پیدا کردن یک مکان عالی برای تجربه انواع ماجراجویی ها اصلا کار ساده ای نیست. بدون شک یکی از زیبا ترین نقاط آلپ، رشته کوه دولومیت Dolomites در ایتالیا است. با این که مکان های فوق العاده محبوب تری در کوه های آلپ فرانسه، سوییس و اتریش یافت می شوند، رشته کوه دولومیت Dolomites مفهوم واقعی زیبایی را به نمایش می گذارد و کاملا منحصر به فرد است. این رشته کوه از شش قله مختلف که همگی بالای 2800 متر ارتفاع دارند. برای رسیدن به قله های این رشته کوه می بایست کمی صخره نوردی کنید؛ اما اگر می خواهید به طور واقعی احساس کنید بر روی کوهی در سیاره مریخ قدم بر می دارید، ارزش آن را دارد که کمی به خود سختی بدهید.

شبیه ترین مکان های زمین به مریخ: دریاچه ایر Lake Eyre در استرالیا

دریاچه ایر Lake Eyre در استرالیا به عنوان بزرگ ترین دریاچه این کشور شناخته می شود و البته این نکته زمانی درست است که در آن آب وجود داشته باشد. این دریاچه در طول فصل های گرم سال خشک می شود و فوق العاده نمکی و شور است. دریاچه ایر Lake Eyre نزدیک به ده هزار کیلومتر مربع مساحت دارد که نه تنها باعث می شود بزرگ ترین دریاچه استرالیا به شمار رود، بلکه یکی از بزرگ ترین دریاچه های جهان نیز محسوب می شود. این دریاچه و محیط صخره ای و خشن اطراف آن، کاملا غیر قابل سکنه است و بازدید نمایندگان را به یاد سطح سیاره مریخ می اندازد.

نقاط شبیه به مریخِ زمین: جزیره سُقُطرا Socotra Island در یمن

جزیره سُقُطرا Socotra Island یک جزیره بزرگ است که در میانه اقیانوس هند قرار گرفته است. از آنجایی که این جزیره فوق العاده منزوی و دور افتاده است، گیاهان وجانوران موجود در آن از تمامی نواحی اطراف متفاوت هستند. جزیره سُقُطرا Socotra Island دارای درختان خون اژدها Blood Dragon Trees یا خون سیاوشان (در فارسی) می باشد که بسیار بزرگ هستند و در سرتاسر جزیره به چشم می خورند. این درختان شکل خارق العاده و عجیبی دارند که به نظر می رسد به درختان روی سیاره مریخ شبیه باشند. درختان خون اژدها Blood Dragon Trees یا خون سیاوشان درختانی بسیار بزرگ هستند با شاخه های متعدد که در تمامی جهت ها کشیده می شوند و گاهی شکل یک چتر را پیدا می نمایند. چشم انداز این درختان زیبا و بسیاری چیز های عجیب دیگر در این جزیره، باعث می شوند جزیره سُقُطرا Socotra Island با سیاره مریخ مقایسه شود.

شبیه ترین مکان های زمین به مریخ: چشمه آب گرم سرخ رنگ Red Pond Hot Springs در ژاپن

همانطور که قبلا هم ذکر شد، اگر سیاره مریخ دارای دریاچه یا دریا باشد، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که سرخ رنگ باشند. این فرضیه بخاطر وجود سطح سرخ رنگ مریخ پدید آمده است. دریاچه های متعددی روی زمین وجو دارند که آب آنها آن رنگ آبی همیشگی را ندارد و به جای آن سرخ رنگ هستند. یکی از این دریاچه ها، چشمه آب گرم سرخ رنگ Red Pond Hot Springs در ژاپن است. این دریاچه مملو از اکسید آهن است که به آن رنگی سرخ می دهد. بعلاوه یکی از داغ ترین چشمه های آب گرم جهان است که دمای آب آن به 78 درجه سانتی گراد می رسد. تماشای چشمه آب گرم سرخ رنگ Red Pond Hot Springs در ژاپن، به شما این احساس را می دهد که در حال تماشای یک دریاچه روی سیاره مریخ هستید.

نقاط شبیه به مریخِ زمین: چشمه آب گرم گرند پریزمتیک Grand Prismatic در ایالات متحده آمریکا

چشمه آب گرم گرند پریزمتیک Grand Prismatic در پارک ملی یلو استون Yellowstone National Park در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این چشمه آب گرم که بزرگ ترین چشمه آب گرم آمریکا و سومین چشمه آب گرم بزرگ در جهان محسوب می شود، دارای رنگ های خیره نماینده ای از جمله نارنجی، زرد، سبز و آبی است که احتمال وجود آنها در سیاره مریخ بسیار زیاد به نظر می رسد. این رنگ های زیبا و خارق العاده، این چشمه را به یکی از منحصر به فرد ترین چشمه های آب گرم جهان تبدیل کرده اند. با وجود این که نواحی اطراف این چشمه هیچ شباهتی به سطح مریخ ندارند، اما گرمای چشمه و شکل مبهوت نماینده آن، چشم انداز های از این سیاره را تداعی می نمایند.

صخره های هفت رنگ Seven Color Rocks در موریشس

صخره های بزرگی که با عنوان صخره های هفت رنگ Seven Color Rocks شناخته می شوند در کشور موریشس قرار دارند. اگر از این صخره ها بازدید کنید با تماشا رنگ های آنها که در هیچ صخره دیگری در جهان دیده نمی شوند شگفت زده خواهید شد. به نظر می رسد کسی این صخره ها را رنگ کرده است؛ اما در حقیقت، این رنگ ها در نتیجه فوران های آتشفشانی به وجود آمده اند. نکته جالب تر این که این صخره ها در واقع صخره نیستند؛ بلکه بافتی ماسه ای دارند. بنابراین قطعا به چیزی که ممکن است روی سیاره مریخ ببینیم شبیه هستند.

نقاط شبیه به مریخِ زمین: دره دو لا لونا Valle De La Luna در شیلی

برای به سرانجام رساندن این لیست، هیچ نقطه دیگری بهتر از دره دو لا لونا Valle De La Luna در شیلی به ذهنمان نمی رسد. دره دو لا لونا Valle De La Luna یکی از مجذوب کننده ترین نقاط این لیست است؛ نکات اصلی تشکیل دهنده این دره ، صخره های عجیب و کوه های کوچک آن با ویژگی های بیابان مانند آن هستند. سطح پر صخره این منطقه برای بسیاری از آزمایش های فضایی مربوط به مریخ مورد استفاده قرار گرفته اند. کسی نمی داند آیا سطح مریخ نیز مانند سطح این منطقه پر از صخره خواهد بود یا خیر؛ اما بهرحال دره دو لا لونا Valle De La Luna یک مکان ایده آل برای کسب آمادگی جهت سفر به مریخ است.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2801

به "نقاط شبیه به مریخِ زمین ، شبیه ترین مکان های زمین به مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط شبیه به مریخِ زمین ، شبیه ترین مکان های زمین به مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید