گفته بودیم تیم امید با وینگادا نتیجه نمی گیرد، ثبات مدیریت مهم است

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران، کیومرث هاشمی در نشست خبری پس از بازی های آسیایی ساحلی پوکت با اشاره به کاروان ورزشی ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: بعد از موفقیت کاروان در المپیک جوانان و نوجوانان و عملکرد خوب در بازی های آسیایی، رقابتهای ساحلی را در پیش داشتیم و سعی کردیم با توجه به مسائل موجود، حضور پررنگ تری داشته باشیم. چون نگاه IOC این بود که به دلیل تنوع و جذابیت بالای این مسابقات، اهمیت آن نیز بیشتر گردد. در برنامه های ما هم این هدف گنجانده شده بود که حضور پررنگ تری داشته باشیم.

گفته بودیم تیم امید با وینگادا نتیجه نمی گیرد، ثبات مدیریت مهم است

وی اضافه نمود: همچنین جزو برنامه های اصلی توماس باخ این است که جهانیان در تمام 365 روز درگیر ورزش باشند. IOC نیز در برنامه 2020 تلویزیون المپیک را در دستور کار خود قرار داده است. نگاه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ایران نیز این بود که دراین دوره رشته های مدال آور را با تعداد افراد بیشتری به مسابقات اعزام کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به حضور ایران در دوره های گذشته این بازی ها، توضیح داد: این چهارمین دوره ای بود که ما در بازی های ساحلی حضور پیدا می کردیم. در دوره آزاد فقط فوتبال ساحلی به این مسابقات اعزام شد. در سال 2010 در چهار رشته کبدی، فوتبال ساحلی، والیبال و اسکیت اعزام داشتیم که در نهایت دو برنز در رشته های کبدی و فوتبال ساحلی به دست آوردیم. در سال 2012 نیز در همین چهار رشته در بخش آقایان حضور پیدا کردیم و با دو مدال طلا، در فوتبال کبدی هفتم شدیم.

وی با اشاره به چهارمین دوره حضور ایران در بازی های آسیایی ساحلی، ادامه داد: هیات اجرایی تصمیم گرفت در این دوره با 18 رشته و کاروان به بازی ها اعزام گردد که در سرانجام این رقابت ها با 9 طلا، 14 نقره و 8 برنز، چهارم شد. کاروان ورزشی ایران در این دوره 31 مدال کسب کرد که با افزایش 15 برابری همراه بود. این نشان می دهد که ورزش ساحلی ظرفیت لازم را دارد و باید از آن استفاده گردد. چرا که حتی رشته هایی که در بازی های آسیایی موفقیتی نداشتند، در رقابت های ساحلی نتیجه گرفتند، ولی در دوره بعد کار به مراتب سخت تری را در پیش داریم.

هاشمی در مورد تعداد ورزشکاران اعزامی به تایلند، اعلام کرد: باید این واقعیت را قبول کنیم که ما همواره دوست داریم برنده باشیم و می بایست خود را با نگاه مردم هماهنگ کنیم. در این بازی ها می توانستیم ورزشکاران بیشتری را به همراه داشته باشیم؛ اما مسلما این بازتاب را نداشت چون خواست و توقع مردم نیز بیشتر شده است.

وی یادآور شد: به عنوان مثال بهداد سلیمی، وزنه بردار کشورمان در مسابقات جهانی، نقره کسب کرد، در حالیکه همه از وی توقع مدال طلا را داشتند. البته باید این موضوع را به فال نیک بگیریم ولی این نشان دهنده نگاه و توقع مردم است که دوست دارند قهرمانان شان طلا بگیرند. همچنین در بحث تعداد ورزشکاران اعزامی به چنین رقابتهایی، باید منابع اقتصادی را هم در نظر بگیریم.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد سرمربی تیم ملی فوتبال امید، توضیح داد: همواره می گویند تیم امید زیر نظر کمیته ملی المپیک است. ولی همین جا باید عنوان کنم تنها مسابقات زیر نظر این کمیته است و رشته فوتبال از منظر مدیریتی با سایر رشته ها برای ما تفاوتی ندارد. قانون می گوید باید بر اساس اساسنامه فدراسیون ها عمل کرد و در تمامی رشته ها بالاترین مرجع تخصصی، فدراسیون ها و تصمیم گیرنده نیز خود آنها هستند و کمیته ملی المپیک هیچ ورودی در بحث فنی نمی نماید. ما تنها می توانیم در بحث مشورتی، نظرات خود را انتقال دهیم.

وی اضافه نمود: پیش از بازی های آسیایی، مسئولان فدراسیون فوتبال با کمیته ملی المپیک جلسه ای داشتند. نگاه آنها برای سرمربی گری تیم ملی امید روی وینگادا بود. ما هم گفتیم تصمیم گیرنده خود فدراسیون است ولی در شرایط فعلی مربی داخلی بهتر است. ما همان جا زنگ خطر را اعلام کردیم که با این مربی به نتیجه نمی رسیم. گزینه هایی هم معرفی شده اند. اما اگر در آن موقع روی گزینه خاصی پافشاری می کردیم و تیم در بازی ها نتیجه نمی گرفت، فدراسیون فوتبال می گفت این انتخاب ما نبود و از طرف کمیته ملی المپیک معرفی شده است.

هاشمی ادامه داد: ما بر مبنای برنامه ها به فدراسیون ها بودجه اختصاص دادیم و ورودی در مسائل فنی فدراسیون ها نداشتیم. برای وینگادا حتی یک ریال هم هزینه نکردیم.

وی در مورد اسپانسر برای بازی های المپیک، تاکید نمود: در مسابقات تک رشته ای می گردد روی اسپانسر مانور بیشتری داشت ولی در بازی ها و المپیک محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد چون خود برگزارنماینده مسابقات و IOC با اسپانسر قرارداد می بندد و هزینه آن را صرف برنامه برای شرکت های عضو می نماید.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به رشته های پر مدال و مسائل موجود در آنها، گفت: ثبات مدیریت در شش رشته پایه و پر مدال، مهم است. نباید در یک فضای احساسی تصمیم بگیریم. به عنوان مثال مطرح می گردد که در دوومیدانی خیلی ضعیف بودیم اما مدال بانوان ما در دوومیدانی کسب شد. البته در ورزش های پایه مسائل زیادی وجود دارد ولی همه چیز را نباید گردن فدراسیون ها بیندازیم. البته طبیعی است که فدراسیون باید در مورد نتایج خود جوابگو باشند و بهترین مربیان را جذب نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 813

به "گفته بودیم تیم امید با وینگادا نتیجه نمی گیرد، ثبات مدیریت مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفته بودیم تیم امید با وینگادا نتیجه نمی گیرد، ثبات مدیریت مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید