کفاشیان: استرالیا، کره جنوبی و عمان خواستار بازی محبت آمیز با ایران هستند

به گزارش باتسک، خبرنگاران: رئیس فدراسیون فوتبال از درخواست تیم های برتر قاره آسیا از جمله استرالیا و کره جنوبی برای انجام بازی محبت آمیز با ایران اطلاع داد.

کفاشیان: استرالیا، کره جنوبی و عمان خواستار بازی محبت آمیز با ایران هستند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، علی کفاشیان پس از بازگشت از مراسم قرعه کشی جام ملت های آسیا 2015 استرالیا به فشار کار در سال 92 اشاره نمود و گفت: سال پُر از استرسی را پشت سر گذاشتیم و فوتبال ما به یک جهش خوب احتیاج داشت که با صعود به جام جهانی این جهش صورت گرفت. تیم ایران برای اولین بار به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی صعود کرد و در فوتبال ساحلی و دیگر رشته ها نیز نتایج خوبی را در سال گذشته کسب کردیم.

وی اضافه کرد: نتایج اخیر فدراسیون فوتبال در بخش بانوان، فوتبال ساحلی، فوتسال، فوتبال پایه و ... حاصل کارکرد ما در گذشته است. کارلوس کی روش در تیم ملی بیش از 3 سال است که کار می نماید و برنامه ریزی های خوبی داشته که با یک ثبات خوب توانستیم به جام جهانی صعود کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان که با حضور در برنامه هر روز ورزش شبکه خبر صحبت می کرد، سال 93 را یکی از مهمترین سال های فوتبالی دانست و خاطرنشان کرد: سال جاری باید نتایج خوبی بگیریم و رو به جلو برویم تا نشان دهیم که بدنه فوتبال مان قوی شده است.

کفاشیان با بیان اینکه سال گذشته بدنه باشگاه های فوتبال کشورمان ضعیف بوده، گفت: بر خلاف اینکه فوتبال ایران در رده بندی فوتبال آسیا در رتبه اول است اما باشگاه های ما در آسیا قدرت زیادی ندارند. در استرالیا و بعد از قرعه کشی جام ملت ها که تیم ها حریفان خود را شناختند، فدراسیون هایی که تیم های شان با ایران همگروه نشده بود، بلافاصله آمدند و درخواست انجام بازی تدارکاتی داشتند. استرالیا، عمان، کره جنوبی و بسیاری دیگر از تیم ها به این دلیل که ما قدرت اول آسیا هستیم می خواهند با ما بازی تدارکاتی داشته باشند، اما باشگاه های ما قدرت زیادی ندارند.

وی ادامه داد: بر عکس ایران چین است که در فوتبال آسیا قدرت چندانی ندارد اما با سرمایه گذاری خوبی که داشته و برنامه ریزی مناسب در فوتبال باشگاهی بسیار قدرتمند شده و بازیکنان خوبی را به لیگ خود آورده که توانسته اند قهرمان آسیا هم بشوند. البته ما در فوتبال باشگاهی خود مسائل مالی داشتیم و از نظر مدیریتی ایراداتی وجود دارد که سعی کردیم برای فصل آینده این مسائل را رفع کنیم چرا که باشگاه های ما باید قدرتمندتر از این شوند.

کی روش به دلیل ضعف باشگاه های ما در آسیا اعتقاد چندانی به لیگ ندارد. رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با بیان این جمله یادآور شد: کی روش به این دلیل می خواهد اردوهای تیم ملی را زودتر شروع کند که بازیکنان داخلی را به مرز آمادگی برساند. او در آفریقای جنوبی احتیاجی به بازیکنان حاضر در اروپا ندارد و اردوی آفریقا را برای آماده سازی بازیکنان داخلی در نظر گرفته است.

کفاشیان با اشاره به مسائل مالی فدراسیون فوتبال، بیان کرد: خجالت می کشم که بار دیگر مسائل مالی و مسائل مان در این بخش را مطرح کنم. اگر می خواهیم فوتبال مان پیشرفت کند باید از نظر مالی بدنه ای قوی داشته باشیم. ما اکنون بدهی های زیادی داریم و هزینه های ما هم زیاد است. بیش از 70 درصد هزینه های فدراسیون صرف سفرهای خارجی، اردوهای تیم ها، مسابقات خارج از کشور است که به دلیل گران شدن ارز هزینه های ما را 3 برابر نموده است.

وی خواهان یاری دولت به فدراسیون فوتبال شد و گفت: بودجه زیادی برای طول سال احتیاج داریم و باید به ما یاری شود. اکنون کی روش به ما گفته که تمام تیم ها را کنار بگذاریم و فقط تیم ملی را در نظر بگیریم که نمی توانیم این موضوع را قبول کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در واکنش به این صحبت که فدراسیون فوتبال تمام صحبت های کی روش را قبول نموده و بهتر است این بار هم به حرف کی روش گوش کند، گفت: ما فقط تیم ملی بزرگسالان را نداریم و 17، 18 تیم دیگر هستند که باید همه آنها را با هم جلو ببریم. ما صحبت ها و توصیه های کی روش را می شنویم و اگر صحبت های او منطقی باشد قبول می کنیم.

به گزارش خبرنگاران، کفاشیان در ادامه صحبت های خود اشاره ای به مسائل مالی فدراسیون فوتبال داشت و خاطرنشان کرد: ضعف مالی ما به مشکل ما در حق پخش باز می شود که اگر بتوانیم این مشکل را با یاری دولت یا مجلس حل کنیم بسیاری از مسائل ما رفع می شود. به هر حال باید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مشکل حق پخش در فوتبال ما حل شود تا این خلأ را پُر کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون فوتبال مسائل مالی خود را با جذب اسپانسرهای قدرتمند حل نمی نماید، گفت: اکنون 6 سال است که در فوتبال فعالیت می کنم و ما هیچ گاه در را برای ورود اسپانسرها به فوتبال نبسته ایم. حتی خودمان سراغ خیلی از شرکت ها رفته ایم اما کسی شرکت نمی کند که اسپانسری فوتبال را قبول کند.

کفاشیان با بیان اینکه اسپانسر جدید تیم ملی مبلغ خوبی به فدراسیون فوتبال داده است، اضافه کرد: اسپانسر قبلی تیم ملی مبلغ خوبی به ما داد اما در ادامه مسائلی به وجود آمد که نتوانستیم ادامه همکاری بدهیم. ما حتی پولی هم که آنها داده بودند را خرج نموده ایم. داستان اسپانسر نیز مانند لباس های تیم ملی است که خیلی ها می گویند باید مارک های معروف تری اسپانسر تیم ملی می شدند اما آنها حاضر نشدند اسپانسر لباس تیم ملی شوند و ما به همین دلیل سراغ شرکت گمنام تری رفتیم. اینکه اسپانسرها به فوتبال نمی آیند به این معنا نیست که من توان جذب اسپانسر را ندارم، بلکه به این دلیل است که شرایط طوری است که اسپانسر های قوی تر به فوتبال نمی آیند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان تاکید نمود: بیشتر درآمدهای ما در سال گذشته به وسیله فیفا و AFC بود که با همت بازیکنان تیم ملی توانستیم به جام جهانی راه پیدا کنیم و جوایزی به ما تعلق گرفت. این پول را هم خرج فوتبال کردیم اما تا به اینجا فقط با بدهی پیش رفتیم و بدهی های زیادی داریم.

وی در مورد اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی گفت: در بحث هزینه های مالی دستمزد کادر فنی، پاداش بازیکنان، حقوق اعضای فدراسیون و ... وجود دارد که ما همه این ها را کنار گذاشتیم تا اردوی آفریقای جنوبی را برگزار کنیم، اما در کنار برگزاری اردو باید حقوق کادر فنی هم پرداخت شود و ما نمی توانیم این موضوع را نادیده بگیریم. از سوی دیگر بازیکنان زحمت کشیدند و باید به آنها پاداشی بدهیم که این کار را برای ما سخت می نماید اما با تمام این مسائل اردوی آفریقای جنوبی برگزار می شود و کارهای مربوط به این اردو نیز اجرا شده است.

کفاشیان به بعضی نگرانی های فدراسیون فوتبال و کادر فنی تیم ملی برای برگزاری اردوی آفریقای جنوبی اشاره نمود و گفت: نگرانی ما بیشتر بابت عدم حضور بازیکنانی چون نکونام، جباری و منتظری در این اردو است که شاید نتوانیم آنها را در آفریقای جنوبی در اختیار داشته باشیم. البته لیگ های قطر و کویت تا زمان برگزاری اردو به اتمام می رسد اما آنها امیر کاپ را پیش رو دارند که به خاطر جوایز خوب در این تونمنت بازی های امیر کاپ برای آنها مهم است. البته بعد از اردوی آفریقا ما اردوی اتریش و برزیل را هم پیش رو خواهیم داشت که با اضافه شدند دیگر بازیکنان و حدود 50 روز برگزاری اردو امیدواریم تیم ملی آماده راهی مسابقات جام جهانی برزیل شود.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره اوسیانو اندرید دآ کروز، مربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان بیان کرد: آقای سیموئز و نمازی از تیم ملی جدا شدند که آقای دآ کروز به جای سیموئز به تیم ملی اضافه شده است.

وی بار دیگر به دلایل جدایی سیموئز و نمازی اشاره نمود و یادآور شد: سیموئز به دلیل مسائل خانوادگی و با هماهنگی عدم همکاری اش به تیم ملی را خاطرنشان کرد و امید نمازی هم پیشنهاد بهتری از تیم بانوان آمریکا داشت که احساس کرد آنجا بهتر است و رفت. او از فضای تیم ملی استفاده کرد و به تیم دیگری رفت که کی روش هم به همین دلیل ناراحت است. البته ما می توانستیم جدا شدن نمازی از تیم ملی را پیگیری و او را از کار کردن در جای دیگری منع کنیم، اما به احترام پدرش که زحمات زیادی برای ورزش کشور کشیده این کار را انجام دادیم. نمازی هم باید یاد بگیرد که وقتی با جایی قرارداد دارد نباید این گونه غیرحرفه ای رفتار کند و قبل از جدایی به توافق برسد.

کفاشیان درباره انتخاب نلو وینگادا به عنوان سرمربی تیم المپیک گفت: تیم المپیک برای ما خیلی مهم است. فکر می کنیم اکنون هم زمان را از دست دادیم اما برای انتخاب سرمربی تیم المپیک کارنامه مربیان را در نظر گرفتیم که وینگادا رزومه بهتری داشت. او هم در تیم های پایه کار نموده، شناخت خوبی از فوتبال ایران و آسیا دارد و به کی روش هم نزدیک است که این به ما یاری می نماید.

چه دستیارانی در تیم المپیک به وینگادا یاری خواهند کرد؟ وی در پاسخ به این سؤال بیان کرد: او 2 دستیار خارجی برای خود می خواهد که هنگام تمرینات به او یاری خواهند کرد اما اسامی چند مربی ایرانی را هم به ما داده که آنها مربیان خوبی هستند و باید در این باره تصمیم گیری کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با بیان اینکه درباره دعوت بازیکنان به تیم ملی با کی روش صحبت ننموده است، در مورد دعوت علی کریمی به تیم ملی گفت: زمانی نداشتم که از کی روش در این خصوص سؤال کنم و بیشتر در مورد تمدید قرارداد کی روش صحبت کردیم.

وی اضافه کرد: کی روش علاقمند است که در ایران بماند و ما هم علاقمندیم ایشان را حفظ کنیم. کی روش با توجه به سن و سالی که دارد به ما گفته نمی تواند دوباره از جای دیگری کار خود را شروع کند و به همین دلیل دوست دارد در ایران بماند. بحث جدی ما شرایط مالی است، چون نگرش مربیان خارجی بحث مالی آنها خواهد بود.

کفاشیان تاکید نمود: قرار داد کی روش 3 سال به صورت ثابت بود که علاوه بر آن پاداش هایی هم به او تعلق می گرفت اما اکنون افزایش چشمگیری را می خواهد که ما برای این افزایش مشکل داریم. کی روش همراه با دستیارانش افزایش دستمزد 70 تا 80 درصدی می خواهند که ما پشت مان گرم نیست که بخواهیم قرارداد او را تمدید کنیم. باید در این باره با وزارت ورزش صحبت کنیم اما از حمایت آنها مطمئن نیستیم. هنگامی هم که کی روش به ایران آمد آقای سعیدلو خاطرنشان کردند تمام دستمزد کادر فنی را پرداخت می نمایند اما این طور نشد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان کار خود را تازه شروع نموده و باید به آنها حق داد، گفت: دکتر گودرزی چندین بار حمایتش را از ما اعلام نموده و فوتبال را در اولویت قرار داده است. حتی تاکید نموده که ما حق نداریم برنامه های تیم ملی را لغو کنیم اما ما برای تمدید قرارداد کی روش باید برنامه بلند مدت داشته باشیم و قرارداد 3، 4 ساله ببندیم. نمی توانیم قرارداد 6 ماهه داشته باشیم و حتی خود کی روش هم این موضوع را قبول نمی نماید و می خواهیم تا جام جهانی بعدی قراردادش را تمدید کنیم.

وی ادامه داد: دولت اگر برای پرداخت حقوق کادر فنی تیم ملی تضمین ندهد نمی توانیم قرارداد کی روش را تمدید کنیم اما اکنون وضعیت مالی دولت رو به بهبود است و امیدواریم به ما هم یاری شود. البته به دلیل پرداخت پاداش صعود به جام جهانی سال آینده شرایط خوبی از نظر مالی خواهیم داشت اما تا تضمینی نباشد نمی توانیم قرارداد کی روش را تمدید کنیم.

به گزارش خبرنگاران، کفاشیان در ادامه به سفرش به استرالیا اشاره ای داشت و در این خصوص گفت: صحبت های خوبی در استرالیا انجام دادیم و جلسات خوبی داشتیم تا بتوانیم برنامه های خوبی را در آینده داشته باشیم. درباره قرعه هم باید بگویم قرعه آسانی نداریم اما ما تیم اول آسیا هستیم و برای نشان دادن قدرت مان باید خودمان را ثابت کنیم و مقابل همه تیم ها این قدرت را نشان دهیم، در غیر این صورت انتقاد زیادی به ما خواهد شد.

وی با بیان اینکه فدراسیون استرالیا در حال برنامه ریزی است تا با ایران بازی محبت آمیز برگزار کند، بیان کرد: علاوه بر استرالیا کره جنوبی، عمان و بسیاری دیگر از تیم های آسیایی می خواهند با ما بازی تدارکاتی انجام دهند که هنوز در این باره تصمیم نگرفته ایم. علاوه بر این صحبت های مذاکراتی با شیخ سلمان داشتم تا برای آینده در منطقه و آسیا تصمیماتی بگیریم به خصوص جلسه خوبی با مسئولان فدراسیون فوتبال استرالیا داشتم که آنها خواهان همکاری بیشتر شدند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره وضعیت ایران برای کسب میزبانی جام ملت ها گفت: از AFC گروهی 8 نفره از امکانات امارات بازدید نموده اند. عربستان هم یکی از کاندیداها است اما چندان جدی نیست. قرار است از تاریخ 7 تا 17 اردیبهشت و به مدت 10 روز از امکانات ایران هم بازدید شود و بازرسان AFC از شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و ... و امکانات بازدید خواهند کرد. مهمترین بخش ها نیز امکانات هتل ها و ورزشگاه ها خواهد بود که امیدواریم بتوانیم با کسب امتیازات خوب در آبان ماه 93 میزبانی جام ملت ها را بگیریم.

کفاشیان درباره بازی های تدارکاتی تیم ملی در راه جام جهانی خاطرنشان کرد: کی روش 70 تا 75 درصد تمرکز خود را برای دیدار با نیجریه گذاشته تا بتوانیم این تیم را شکست دهیم. به همین دلیل بازی های محبت آمیز بیشتر برای دیدار با نیجریه در نظر گرفته شده و تیم ها را انتخاب کردیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تیم های بزرگتری برای بازی های تدارکاتی انتخاب نشده اند گفت: بیشتر تیم ها برنامه های خود را برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی بسته بودند. بعضی از تیم ها برنامه های شان به ما نمی خورد و به همین دلیل تیم های دیگری را جایگزین کردیم که کادر فنی تیم ملی هم از حریفان فعلی رضایت دارد. امیدواریم با همین حریفان بتوانیم آمادگی خوبی پیدا کنیم و در جام جهانی نتیجه خوبی بگیریم. کی روش هم دنبال نتیجه گیری خوب است تا کارنامه خوبی داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان همچنین در مورد برنامه این فدراسیون برای برگزاری لیگ برتر فصل آینده بیان کرد: بحث اصلی ما برای لیگ برتر فصل آینده جوان سازی بازیکنان است. باید برنامه ریزی خوبی داشته باشیم تا بازیکنان جوان خوبی در لیگ رشد نمایند و اکنون در حال آماده سازی آیین نامه خود هستیم تا به سمتی برویم که لیگ کیفیت خوبی داشته باشد.

کفاشیان با بیان اینکه باشگاه ها باید در بحث مالی هم بهتر شوند، اجباری کردن استفاده از بازیکنان جوان را روشی نادرست دانست و اضافه کرد: اکنون در بهترین تیم های اروپایی بازیکنان بالای 35 سال هستند که کیفیت بسیار خوبی دارند و ما نمی خواهیم تیم ها را مجبور کنیم از بازیکنان جوان استفاده نمایند اما اینکه لیگ را جوان کنیم جزو برنامه های ما است.

وی همچنین برنامه های فدراسیون را در بخش تیم های پایه تشریح کرد و گفت: تیم های نونهالان، نوجوانان و جوانان ما کار خود را انجام می دهند و بعد از آنها نیز تیم المپیک مسابقات مهمی پیش رو دارد. در فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان هم اردوها و بازی های تدارکاتی خوبی خواهیم داشت و برنامه ها را متوقف نمی کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 575

به "کفاشیان: استرالیا، کره جنوبی و عمان خواستار بازی محبت آمیز با ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفاشیان: استرالیا، کره جنوبی و عمان خواستار بازی محبت آمیز با ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید