کتاب تاریخ مطبوعات در ایران منتشر شد

به گزارش باتسک، خبرنگاران آنلاین:کتاب تاریخ مطبوعات در ایران از سوی نشر آفرینندگان با نگاهی به وقایع تاریخی و آنالیز مطبوعات طی 180 سال تاریخ مطبوعات کشور منتشر شد.

کتاب تاریخ مطبوعات در ایران منتشر شد

به گزارش مهر، تاریخ مطبوعات در ایران عمری 180 ساله دارد و سیدفرید قاسمی از محققان تاریخ مطبوعات کشور در حوزه آنالیز تاریخ مطبوعات ایران فعالیت های زیادی انجام داده است و کتاب های مختلفی را به چاپ رسانده است. با این حال طی سالیان اخیر افراد دیگری هم در حوزه تاریخ مطبوعات فعالیت نموده اند. یکی از این افراد محمد منصوری، نویسنده کتاب تاریخ مطبوعات در ایران است که به تازگی این کتاب را از سوی نشر آفرینندگان روانه بازار نشر نموده است.

در این کتاب 6 بخشی نگاهی شده است به موضوع اختراع کاغذ و بعد از آن انقلاب صنعتی، سپس نویسنده در فصل سوم کتابش به شکل بسط یافته مطبوعات ایران را با آنالیز چاپخانه و روزنامه درایران آغاز نموده است و تعدادی از نشریات مهم عصر قاجار را همچون وقایع اتفاقیه، دولت علیه ایران و ... آنالیز نموده است. در این فصل نویسنده، روزنامه ها را بر اساس چاپ آنها در داخل و خارج کشور تقسیم بندی نموده است.

سپس در فصل چهارم موضوع انقلاب مشروطیت مورد توجه کتاب تاریخ مطبوعات در ایران قرار گرفته است و تعدادی از نشریات موثر این دوره همچون صوراسرافیل، ایران نو و نسیم شمال مورد آنالیز قرارگرفته اند. در نهایت در دو فصل بعدی عصر پهلوی و دوران انقلاب اسلامی به لحاظ وقایع تاریخی و اوضاع مطبوعاتی آنالیز شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 877

به "کتاب تاریخ مطبوعات در ایران منتشر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کتاب تاریخ مطبوعات در ایران منتشر شد" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تاریخ مطبوعات در ایران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید