کسب عنوان فناور برگزیده کشور از طریق شرکت مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

به گزارش باتسک، خبرگزاری خبرنگاران-علی فرهادی مدیر عامل شرکت نوآوران زیست گستر ارگ مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان فناور کشور برگزیده کشور معرفی شد.

کسب عنوان فناور برگزیده کشور از طریق شرکت مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ وی با همراهی محققان شرکت نوآوران زیست گستر ارگ با تولید رزین های کروماتوگرافی برای تخلیص واکسن و داروهای بیوتکنولوژی ،توانسته نیاز استراتژیک کشور در حوزه سلامت را مرتفع کند.

مهم ترین مرحله جداسازی و خالص سازی داروهای نوترکیب مرحله جداسازی و خالص سازی این داروها است که با رزین های تولید شده از طریق این شرکت این امکان فراهم شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این آیین گفت: تحقیقات بنیادی برای فتح مرزهای دانش و پایه گذاری پیشرفت های آینده در علم و فناوری ضروری است و چه بسا تحقیقات کنونی چند دهه دیگر به پیشرفت های شگرفی در زمینه فناوری منجر شود.

دکتر زلفی گل با تاکید بر اهمیت کاربردی کردن پژوهش ها و استفاده از ظرفیت های علمی برای رفع نیازهای کشور گفت: وزارت علوم به این امر اهتمام جدی دارد و به همین علت نظام نیازها و ایده ها با عنوان نان را طرح ریزی کرده است و با حمایت هیئت دولت به صندوق پژوهش و فناوری زیر مجموعه شورای عتف که سال ها پیش تصویب شده بود از طریق ریس جمهور ابلاغ شد و در لایحه بودجه نیز برای آن اعتبار پیش بینی شد. اما توجه به نیاز به تحقیقات کاربردی نباید ما را از ارزش و اهمیت و ضرورت تحقیقات بنیادی غافل کند.

وزیر علوم تاکید گفت: امروز دانشمندان و اعضای هیئت علمی داریم که مقالات، مجلات و کتاب های آنها از طریق انتشارات بین المللی در دنیا چاپ، منتشر و مورد استناد دانشمندان دنیا قرار می گیرد. یا اعضای هیئت علمی داریم که مقالات آنها تا 100 هزار مورد ارجاع و استناد قرار گرفته است و تبلیغ و نشان دادن این چهره های علمی در برنامه های صدا و سیما و ساختن مستند از زندگی و فعالیت علمی آنها یک ضرورت و یک کار با ارزش فرهنگی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: اگر دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های وزارت علوم با هم تجمیع شوند و جایگاه های بالاتری در سطح دنیا کسب کنیم، قطعاً دانشجویان بین المللی بیشتری راغب به تحصیل در کشور ایران می شوند و تعداد دانشجویان بین المللی از تعداد 100 هزار دانشجوی فعلی بسیار فراتر خواهد رفت.

دکتر زلفی گل خطاب به برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری سال 1400 گفت: نخبگان برتری که امروز از آنها تجلیل می شود بدانند که موفقیت آنها حاصل پشتیبانی مسئولان استانی و مسئولان دانشگاهی، مدیران، اعضای هیئت علمی و دیگر کارکنان دانشگاه ها و حتی اعضای خانواده آنها است و و این نخبگان برگزیده با الگودهی به جوانان، حمایت از آنان، حمایت از اعضای هیئت علمی جوان و انجام کارهای تیمی، نقش مهم خود را در ترویج فرهنگ علم و فناوری در کشور ایفا می کنند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور هم ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم را اقدامی مطلوب و پیشتازانه توصیف کرد و گفت: پارک های علم و فناوری نیازمند حمایت بیشتری هستند.

دکتر ستاری ضرورت ایجاد ارتباط با صنعت و بازار را در تعامل دانست و تاکید کرد: در این راستا ما به اکوسیستم و نظام نوآوری نیاز داریم که این اکوسیستم در کشور راه اندازی شده است.

وی ایجاد حدود 50 پارک علم و فناوری، بیش از 6 هزار شرکت دانش بنیان، 10 هزار استارت آپ و 300 تا 400 شتابدهنده تخصصی بخش خصوصی را از جمله این زیرساخت ها دانست و اضافه نمود: پارک های فناوری جایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند و در حال حاضر نسبت سرمایه گذاری بخش دولتی به خصوصی 10 تا 8 به یک است .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2591

به "کسب عنوان فناور برگزیده کشور از طریق شرکت مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب عنوان فناور برگزیده کشور از طریق شرکت مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید