برترین طراح بسته بندی در ایران چه توانایی هایی دارد ؟

به گزارش باتسک، راهنمای حرفه ای برای طراحی بسته بندی همانطور که هر دانشجوی طراحی بسته بندی می گوید، من احساس می کنم مادر نهایت در عصر طلایی این حوزه هستیم. طراحان امروزه بر روی موضوعاتی خارج از کیفیت محافظتی بسته بندی تمرکز نموده اند تا پایداری، تعامل و زیبایی را به طریقی که پیش از این هرگز انجام نشده، باهم بیامیزند.

برترین طراح بسته بندی در ایران چه توانایی هایی دارد ؟

بله، دوره هایی وجود داشته که بسته بندی ها زیبا بوده اند. جعبه های کوکاکولا، جعبه های ماکارونی لادوری، بسته بندی های لامپ وستینگهاوس اواسط قرن - تمام این ها مثال های بی انتهایی از بسته بندی هستند.

اما هیچ چیز به مقدار آنچه که امروزه در حال خلق شدن است زیبا و هماهنگ نیست، و با اختلاط تکنولوژی هوشمند با صنعت، نمی توانم صبر کنم تا ببینم در آینده چه اتفاقی می افتد. در طراحی بسته بندی، تمرکز ما بر بسته بندی کالای لوکس و با پرستیژ است، که در آن بسته بندی در اولویت دوم نسبت به کالا قرار میگیرد.

هدف کار ما القای دی ان ای یک نام تجاری در فرایند جعبه گشایی کالاست، که گاهی اوقات با ایجاد تعلیق، رمز و راز، و یا حتی شوخ طبعی همراه است. حمایت رسانه ها در حال حاضر، مصرف نمایندگان با بازاریابی در هر لحظه و در هر منطقه ممکن از زندگی شان بمباران میشوند. دیگر فضاهای آرام برای برای استراحت فکر وجود ندارد. فروش دیگر در فکر مصرف نماینده به وسیله آگهی و شعارهای ایجاد نمیگردد، بلکه در عوض، بر روی قفسه به وسیله تعامل مستقیم یا دیجیتال ایجاد میگردد.

امروزه رسانه ها باید از بسته بندی در قفسه حمایت نمایند، نه چیز دیگری. این رویکرد به خوبی جواب میدهد، چرا که بسته بندی آخرین نقطه تماس یک نام تجاری بایک مصرف نماینده بالقوه است. شما سه ثانیه برای فروش زمان دارید: این جایی است که در آن بسته بندی معرف نام تجاری واقعا میدرخشد.

بیشتر بخوانید : برترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران کدام است؟

جان میتانیا

هر چند جان میتانی یک طراح بسته بندی تجاری نیست، اما کارهای اکتشافی او در ساختار اوریگامی به طور مستقیم به بسته بندی و نیازهای فعلی مشتریان بازار انبوه ترجمه می گردد.

بنابراین امروزه بسیاری از طرح های بسته بندی موجود در قفسه هاهمان ساختار دقیق را به اشتراک گذاشته و بر روی تمایز گرافیکی برای مزیت رقابتی تکیه می نمایند. ترکیب برابر خط چینهای اوریگامی با ساختار بسته بندی به شما امکان تغییر محیط طراحیتان به وسیله بازی با نور و سایه را میدهد. برای ما به اسم طراحان بسته بندی، کار میتانی نشان می دهد که نور، سایه و تاثیر لمسی می تواند به مقدار رنگ و گرافیک در اثربخشی یک طراحی مهم باشد.

بیشتر بخوانید : بزرگترین مسائل طراحان گرافیک با صنعت چاپ که آنها را نابود می نماید!

جعبه کتاب مقدس مردان جویسی کوتور

طراحی ما برای بسته بندی محصول جعبه کتاب مقدس مردان جویسی کوتور همواره برای من عزیز خواهد بود. به شدت با فرایند فراوری، چاپ cmyk بر روی کاغذ کرافت طبیعی، لوگو ساده موجدار، با لوگوی خارج از ثبت مهر داغ، حاشیه های صفحه نقره داغ و بافت پوشش چرم براق فرسوده طبقه بندی شده است.

این فرایند ها، در کنار هم شمایل کتاب مقدس قدیمی پریشان که در آن یک فلاسک نقره ای با روکشی از مخمل در داخل پنهان است را تکمیل میکند. این پروژه در مراحل ابتدایی خط فراوری برادران CJ توسعه داده شد و به خوبی الهام بخش بصری چند محصول دیگر بوده است.

بیشتر بخوانید : گرافیک بسته بندی

دعوت های بارنیز نیویورک

لیدی گاگا به وسیله بارنیز نیویورک دعوت شد تا کارگاه گاگا را برگزار کند. تفسیری آوانگارد از کارگاه سانتا و سرزمین عجایب گریز از مرکز هر چند همه به تماشا چشم انداز دعوتند، تنها به چند نفر برگزیده پذیرش PIV با بلیط طلایی آرزو اعطا می گردد.

طراحی بسته بندی یک سری مفاهیم برای کارت دعوت طراحی کرد، که با کارگاه گاگا در ساده ترین شکلش رقابت می کرد- نما مجسمه بارنیز به معنای واقعی کلمه با چشم انداز تماشایی غیر منتظره گاگا منفجر میگردد. چند ساعت پس از دریافت دستور از بارنیز نیویورک، این تصاویر به نمونه های سه بعدی آزمایشی با جزئیات جهنده عملکردی تبدیل شدند. این برترین مثال شیوه فرایند توسعه و خلاقیت است.

بیشتر بخوانید : کاربرد رنگ در بسته بندی چیست ؟

بسته کارت هدیه کوئیک سیلور

مفهوم بسته کارت هدیه کوئیک سیلور، که به وسیله کار آموز ما، جان ترنر به اسم یک تمرین خلاق در نقطه تلاقی کامل طراحی بصری و ساختاری توسعه یافت، به خوبی به وسیله جامعه طراحی پذیرفته شد. به اسم یک تیم، ما همچنان به توسعه ایده های نو ادامه می دهیم که به یک کار مناسب برای بسته بندی برمی خوریم که ارائه دهنده راه حلی است برای به ابتذال کشاندن خلاقییت.

بیشتر بخوانید : برترین و ارزانترین جایگزین برای نایلون و پلاستیک تبلیغاتی چیست؟

نمونه عطر شانل 5.ON

این جعبه نمونه عطر شانل، مواد جهنده و زیباو تکنیک های فراوری خوب را در هم میآمیزد- و قطعا الهام بخش تیم ما است. با طراحی یک محرای کشویی با آینه خمیده و جایگاه جهنده، بسته بندی شانل به تعادل بین تجارت و هنر می رسد که سعی می کنیم آنرا در هر یک از طرح های خلاق خود توسعه دهیم. بسته بندی زیبا از هدف اصلی خود یعنی حمل و بازاریابی محصول فراتر رفت؛ بسته بندی می تواند هنر باشد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2354

به "برترین طراح بسته بندی در ایران چه توانایی هایی دارد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین طراح بسته بندی در ایران چه توانایی هایی دارد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید