چین اجازه هرج و مرج و جنگ در شبه جزیره کره را نخواهد داد

به گزارش باتسک، خبرنگاران: وزیر خارجه چین تاکید نمود، پکن به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا هرج و مرج و جنگ در شبه جزیره کره اتفاق بیفتد و تنها راه برقراری صلح در منطقه خلع سلاح اتمی خواهد بود.

چین اجازه هرج و مرج و جنگ در شبه جزیره کره را نخواهد داد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ یی وزیر خارجه چین در حالی بر اهمیت برقراری ثبات و صلح در شبه جزیره کره تاکید نموده است که پکن مهمترین حامی سیاسی و مالی کره شمالی به شمار می رود. پیونگ یانگ تاکنون سه آزمایش هسته ای انجام داده و تعداد زیادی موشک را نیز در منطقه آزمایش نموده است.

بر اساس این گزارش رویکرد مقام های پکن در قبال اقدامات تحریک آمیز کره شمالی تاکنون صبر و تحمل بوده است. آمریکا و سایر کشورهای منطقه از چین می خواهند تا با توجه به نفوذ سیاسی و مالی بر کره شمالی مقام های پیونگ یانگ را برای بازگشت به مذاکرات هسته ای متقاعد کند.

وزیر خارجه چین در حالی بر خلع سلاح اتمی به عنوان تنها راه حل برقراری آرامش و صلح در منطقه تاکید نموده است که کره شمالی بارها همسایه جنوبی خود را به استفاده از سلاح اتمی تهدید نموده است. کره شمالی اقدامات تحریک آمیز کره جنوبی و آمریکا را مهمترین تهدید ضد امنیت خود ارزیابی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 774

به "چین اجازه هرج و مرج و جنگ در شبه جزیره کره را نخواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین اجازه هرج و مرج و جنگ در شبه جزیره کره را نخواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید