چرا بهتر است انگور را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

به گزارش باتسک، در این مطلب به فواید مصرف روزانه انگور برای سلامتی بدن پرداخته شده است.

چرا بهتر است انگور را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران،به نقل از اسپوتنیک، یانا گریشینا متخصص تغذیه در روسیه در مصاحبه با خبر گزاری اسپوتنیک گفت: خوردن انگور اگر از سهمیه مصرف روزانه کالری تجاوز نکند، هیچ آسیبی به بدن نمی رساند.

گریشینا گفت: مفیدترین انواع انگور، انگور سیاه و قرمز است زیرا فشار خون را عادی می نماید و برای افرادی که از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند بسیار مفید خواهد بود.

او گفت: تعداد اسید های آلی موجود در انگور بسیار شگفت انگیز است، زیرا حاوی اسید های گالیک، تارتاریک، فرمیک، اگزالیک، مالیک، سوکسینیک و سالیسیلیک است؛ علاوه بر این، انگور به علت خواص آنتی اکسیدانی خود مشهور است. این ویژگی به بدن یاری می نماید تا از فرایند تخریب سلول ها و بافت ها جلوگیری نموده و به پاکسازی آن ها از سموم یاری کند. این عوامل بیشتر در انگور سیاه یافت می گردد، انگور بعلاوه دارای یک سوم ویتامین C مورد احتیاج روزانه بدن است که برای حفظ سیستم ایمنی بدن لازم است.

انگور دارای ویتامین B است که نقش مهمی در تسریع فرایند سوخت و ساز بدن دارد. این بسیار مهم است، با متابولیسم خوب، وزن فرد طبیعی خواهد بود. این ویتامین ها هم بر سلول های عصبی تاثیر مثبت گذاشته و مقاومت بدن را در برابر استرس افزایش می دهند. در نتیجه، فرد اطلاعات را با آرامش بیشتری می بیند و بهتر به خاطر می آورد. انگور ها شیرین هستند، اما تاثیر کمی در افزایش قند خون شما دارند، انگور شاخص قند پایینی دارد، بنابراین می توانید بدون خطر ابتلا به دیابت، میزان زیادی انگور مصرف کنید، با این حال برای کسانی که از این بیماری در مرحله تشدید رنج می برند، استفاده از انگور باید به حداقل برسد یا به طور کامل حذف گردد.

عملکرد اصلی اسید های موجود در انگور تشکیل میکرو فلورا، تسریع متابولیسم و بهبود هضم است؛ آن ها بعلاوه به حفظ محیط اسید و باز در بدن یاری می نمایند. اسید سوکسینیک بر تنفس سلولی تاثیر می گذارد، اسید سالیسیلیک دارای اثر ضد عفونی نماینده است و اسید مالیک و تارتاریک از ایجاد تومور جلوگیری می نماید.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2445

به "چرا بهتر است انگور را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بهتر است انگور را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید