تور ارمنستان ارزان: تشکر مقام ارشد ارمنستان از مواضع سازنده ایران در منطقه

به گزارش باتسک، معاون نخست وزیر ارمنستان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان گفت که تقویت و توسعه روابط ایروان و تهران از اهمیت راهبردی برای ارمنستان برخوردار است.

تور ارمنستان ارزان: تشکر مقام ارشد ارمنستان از مواضع سازنده ایران در منطقه

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سورن پاپیکیان معاون نخست وزیر ارمنستان و عباس بدخشان ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز چهارشنبه ملاقات کردند.

به گزارش خبرگزاری نیوز آرمنیا معاون نخست وزیر ارمنستان در این ملاقات گفت که تقویت و توسعه روابط ارمنستان و ایران از اهمیت راهبردی برای ارمنستان برخوردار است و از سفیر ایران در تعمیق روابط قدردانی کرد.

پاپیکیان از مواضع ایران در زمینه ایجاد ثبات و صلح در منطقه قدردانی کرد و گفت که برنامه صلح در صورت حمایت و ثبات چند جانبه قابل اجراست. سفیر ایران در ارمنستان هم به پاپیکیان تصدی پست معاون نخست وزیر را تبریک گفت و به افزایش تجارت و افزایش پویایی همکاری اشاره نمود.

طرفین در خصوص شرایط ایجاد شده در بزرگراه گوریس-کاپان بحث و گفتگو کردند. معاون نخست وزیر ارمنستان بعلاوه گفت که احداث جاده های جایگزین یکی از اولویت های دولت این کشور است و انتظار می رود که ساخت جاده تاتف-کاپان در اواخر نوامبر به خاتمه برسد.

طرفین بعلاوه موضوعات مربوط به همکاری های مالی ارمنستان و ایران را که شامل راه سازی، انرژی، فناوری های نو و صنعت معدن است، مورد آنالیز قرار دادند.

نخست وزیر ارمنستان در نشست هیات دولت این کشور در چهاشنبه از تعمیق روابط با کشورهای همسایه از جمله ایران، گرجستان و روسیه سخن گفت. نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان چندی قبل گفت که تعمیق یا عادی سازی روابط با ایران یکی از مسیرهای مهم سیاست خارجی دولت خواهد بود.

وی گفت: پس از انتصاب مجدد من به اسم نخست وزیر، پیروز به ملاقات از جمهوری اسلامی ایران شدم و راهی گرجستان هم خواهم شد. موضوع توسعه ارتباطات منطقه ای نقش مهمی را در دستور کار مذاکرات ما با ایران و گرجستان ایفا می نماید و در این زمینه من به پروژه شمال-جنوب اهمیت می دهم که مرز ما را با ایران به مرز گرجستان متصل می نماید.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط ریلی با روسیه و ایران برای ما بسیار مهم است. به منظور حل این مسئله، ما در حال بحث در خصوص بازگشایی ارتباطات در قالب سه جانبه ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان هستیم. ما مصمم هستیم برای دستیابی به نتایج معین کوشش کنیم ، البته با این درک که جمهوری آذربایجان هم به نوبه خود انتظار ارتباط بین منطقه ها غربی خود و نخجوان را دارد. من می خواهم مجدداً یادآوری کنم که ما تمایل داریم فرایند صلح با باکو را در چارچوب ریاست گروه مینسک در سازمان امنیت و همکاری اروپا احیا کنیم.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2412

به "تور ارمنستان ارزان: تشکر مقام ارشد ارمنستان از مواضع سازنده ایران در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: تشکر مقام ارشد ارمنستان از مواضع سازنده ایران در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید