واکنش عضو انصارالله به اخبار ازسرگیری مذاکرات صنعاء و ریاض

به گزارش باتسک، معاون رئیس اداره اطلاع رسانی انصارالله گفت، جدیتی در نیت ریاض برای پایان دادن به جنگ دیده نمی شود.

واکنش عضو انصارالله به اخبار ازسرگیری مذاکرات صنعاء و ریاض

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالقدوس الشهاری معاون رئیس اداره اطلاع رسانی انصارالله می گوید فعلا سخنی رسمی درباره مسأله مذاکره با عربستان سعودی وجود ندارد و همه آنچه تا کنون در روزنامه ها و سایت های خبری منتشر شده، رسمی نیست.

خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود، مذاکرات غیرمستقیم میان جنبش انصارالله یمن و ریاض درباره آتش بس در یمن از سرگرفته شده است.

الشهادی شرح داد، پیش تر مذاکرات و پیشنهادی که انصارالله به ریاض ارائه داد، وجود داشت اما ائتلاف سعودی توجه کافی به آن نکرد و در واکنش به پیشنهاد ، ده ها حمله علیه یمن انجام داد.

وی ادامه داد: بیش از 250 حمله به شهرها و استان های مختلف یمن اجرا شده و این بدان معناست که سعودی تمایلی به مذاکره ندارد و جهت جنگ را انتخاب کرده است.

وی ادامه داد، مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل میان طرف های یمنی میانجی گری می کند اما قصد واقعی برای توقف جنگ دیده نمی شود. زمانی که ائتلاف سعودی از آتش بس دوهفته ای خبر می دهد بهتر است جنگ به صورت کامل متوقف شود و با نشستن بر سر میز مذاکره درباره چگونگی راه حل بحث و مصاحبه شود.

محمد علی الحوثی عضو شورای سیاسی عالی یمن دیروز (چهارشنبه) خبر داد، سازمان ملل پاسخ صنعاء درباره طرح حل بحران یمن و توقف جنگ را داده است.

این مقام یمنی همچنین گفت که توقف تجاوز و پایان محاصره و اتخاذ تدابیر بشردوستانه و اقتصادی اولویت ملت و دروازه واقعی صلح قلمداد می شود (جزئیات بیشتر).

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1504

به "واکنش عضو انصارالله به اخبار ازسرگیری مذاکرات صنعاء و ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عضو انصارالله به اخبار ازسرگیری مذاکرات صنعاء و ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید