هورایزن فوربیدن وست از حجیم ترین بازی های پلی استیشن 5 خواهد بود

به گزارش باتسک، در کنار ویژگی های کاربردی کنسول های نسل نهم، یکی از ویژگی هایی مهم و قابل توجه که به خصوص در کنسول پلی استیشن 5 دیده می شود، حجم کمتر بازی های نسبت به دیگر پلتفرم ها است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، گاه حجم بازی های مشابه در کنسول پلی استیشن 5 در حدود نصف حجم همان بازی در ایکس باکس سری ایکس بوده است. این موضوع باعث شده تا بازی های پلی استیشن 5 به صورت کلی حجم کمتری را داشته باشند. با این وجود، علیرغم قابلیت فشرده سازی فوق العاده این کنسول، به نظر می رسد که بازی Horizon Forbidden West حجم بسیار بالایی خواهد داشت.

هورایزن فوربیدن وست از حجیم ترین بازی های پلی استیشن 5 خواهد بود

بازی Horizon Forbidden West که از طریق استودیو گریلا گیمز برای کنسول های پلی استیشن عرضه خواهد شد، یک ماجراجویی بزرگ با جهانی بزرگ و آزاد و مملو از دشمنان، NPCها و چشم انداز ها دیدنی خواهد بود. اما سؤال اصلی این است که این بازی چقدر از فضای SSD کنسول پلی استیشن 5 شما را اشغال خواهد کرد؟

بازی های بزرگ بسته به اینکه چقدر کارآمد طراحی شده اند، لزوما همیشه دارای حجم بسیار زیادی نیستند اما به احتمال زیاد برای تجربه بازی Horizon Forbidden West نیاز خواهید داشت که قبل از شروع بازی، مقداری از فضای حافظه دستگاه خود را خالی کنید. حساب توییتری معروفی به نام PlayStation Game Size که معمولا داده هایش معتبر است، اعلام کرده است که حجم این بازی بدون آپدیت روز اول حدود 96.35 گیگابایت خواهد بود.

البته، آن ها در نوشته خود در توییتر اعلام کرده اند که گاهی اوقات حجم بازی در فروشگاه دیجیتال پلی استیشن بیشتر از حجم واقعی نشان داده می شود اما به هر حال آن ها اطمینان خاطر داده اند که حجم این بازی بدون آپدیت روز اول بیش از 75 گیگابایت و تقریبا در حوالی 90 گیگابایت یا کمی بالاتر خواهد بود. اگر این سخن صحیح باشد، هواریزن فوربیدن وست یکی از حجیم ترین بازی های انحصاری پلی استیشن لقب خواهد گرفت که احتمالا فقط حجم بازی گرن توریسمو اسپورت به همراه آپدیت هایش با حجمی بالغ بر 100 گیگابایت از این بازی بیشتر باشد.

اینکه حجم نسخه پلی استیشن 4 بازی هورایزن فوربیدن وست چقدر باشد، سؤالی که برای ما در حال حاضر بی پاسخ می ماند. از آنجایی که پلی استیشن 5 به خاطر استفاده از تکنیک کِراکِن (Kraken) از یک فشرده ساز داخلی نامرئی قدرتمند استفاده می کند، معمولا بازی های بین نسلی روی پلی استیشن 5 نسبت به پلی استیشن 4 حجم کمتری دارند. با این حال، اگر قرار باشد برای نسخه پلی استیشن 5 بازی هورایزن فوربیدن وست از بافت ها و جزئیات گرافیکی باکیفیت تری استفاده شود، ممکن است در اینجا حجم بازی در پلی استیشن 5 بیشتر یا تقریبا مشابه پلی استیشن 4 باشد.

به هر حال، حجم این بازی نشان می دهد که به احتمال زیاد هورایزن فوربیدن وست نسبت به نسخه قبلی خود بسیار گسترده تر شده است. این بازی قرار است در تاریخ 29 بهمن 1400 (18 فوریه 2022) برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه شود.

منبع: Wccftech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2635

به "هورایزن فوربیدن وست از حجیم ترین بازی های پلی استیشن 5 خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هورایزن فوربیدن وست از حجیم ترین بازی های پلی استیشن 5 خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید