شاون لیدن، مدیر استودیوهای پلی استیشن، سونی را ترک کرد

به گزارش باتسک، در خبری ناگهانی، پلی استیشن رسما از خروج شاون لیدن (Shawn Layden) از این شرکت گفته است. شاون لیدن بیش از 30 سال در سونی سمت های مختلفی را برعهده داشت. او در این چند سال اخیر به عنوان مدیر استودیوهای بازی سازی پلی استیشن در سونی مشغول به کار بود.

شاون لیدن، مدیر استودیوهای پلی استیشن، سونی را ترک کرد

خبر خروج شاون لیدن از توییتر رسمی پلی استیشن منتشر شده است. پلی استیشن رسما در این خبر نوشته است:

با ناراحتی بسیار اعلام می کنیم که شاون لیدن، مدیر استودیوهای پلی استیشن از سونی خارج خواهد شد. رهبری و چشم انداز او را فراموش نخواهیم کرد. برای او در تلاش های آینده اش آرزوی موفقیت داریم و با صمیم قلب از خدمت او برای این سال ها تشکر می کنیم.

دقیقا نمی دانیم چه اتفاقاتی در پلی استیشن رخ داده که مدیران این شرکت، یکی پس از دیگری، سونی را ترک می کنند. اخیرا شاهد خروج مدیر عامل پلی استیشن یعنی جان کودرا (John Kodera) از پلی استیشن بودیم و جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر سابق پلی استیشن اروپا، مدیریت پلی استیشن را برعهده گرفته است. امروز صبح همچنین آتسوشی موریتا، مدیر پلی استیشن ژاپن، بازنشسته شد.

شاون لیدن از سال 1987 در سونی مشغول به کار بود. او کار خود را به عنوان یکی از کارمندان روابط عمومی سونی آغاز کرد و برای مدتی هم منشی آکیو موریتا، موسس شرکت سونی بود.

لیدن به تدریج در سونی پیشرفت کرد و پس از مدیریت استودیوهای بازی سازی سونی برای مدتی کوتاه در اواسط دهه نود میلادی، به عنوان معاون شعبه اروپای پلی استیشن انتخاب شد. او پس از هفت سال فعالیت در این شغل، به ژاپن برگشت و از سال 2007 به مدت سه سال مدیر پلی استیشن ژاپن بود. شبکه بزرگ آنلاین سونی یا همان Sony Online Entertainment در سال 2010 توسط لیدن تاسیس شد و او چند سال بعد را مشغول گسترش این شبکه بود.

نهایتا در سال 2014 شاون لیدن به جای جک ترتون نشست و مدیریت پلی استیشن امریکا را برعهده گرفت.

سال گذشته، در راستای سیاستی جدید، پلی استیشن تمام شعبه ها و استودیوهای خود را در قالب شرکتی به اسم Worldwide Studios متحد کرد و مدیریت آن ها را به شاون لیدن سپرد.

عادت کرده بودیم در سال های اخیر، شاون لیدن را در تمام نمایشگاه های بزرگ مثل E3 ببینیم و او کم و بیش به چهره اصلی پلی استیشن تبدیل شده بود.

می توان از خرید استودیوی بازی سازی اینسامنیاک گیمز و افزودن نام این استودیو به لیست بزرگ شرکت های زیرمجموعه Worldwide Studios، به عنوان آخرین کار بزرگ شاون لیدن برای سونی یاد کرد.

پلی استیشن به ساخت بازی های بزرگ و داستان-محور، آن هم با سطح بسیار بالایی از کیفیت معروف است؛ بازی هایی که به صورت انحصاری برای پلتفرم های بازی سونی ساخته می شوند. شاون لیدن و مدیریت او بر استودیوهای بازی سازی سونی، یکی از عوامل اصلی این شهرت و خروجی شگفت انگیز پلی استیشن بوده است.

این طور که به نظر می رسد، ورود به نسل بعد بازی های ویدیویی برای پلی استیشن با مجموعه ای از افراد تازه صورت خواهد گرفت.

سونی هنوز جایگزینی برای شاون لیدن اعلام نکرده است و این موضوع، شاید نشان از درگیری هایی داخلی باشد؛ درگیری هایی که منجر به خروج ناگهانی لیدن شده اند. با این حال، شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida) هنوز هم به عنوان یکی از مدیران Worldwide Studios در پلی استیشن حضور دارد و حتی با در نظر دریافت سابقه بلند و بالای یوشیدا در سونی و سن بالای او، انتخابش به عنوان جایگزین لیدن چندان هم دور از ذهن نیست.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 818

به "شاون لیدن، مدیر استودیوهای پلی استیشن، سونی را ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاون لیدن، مدیر استودیوهای پلی استیشن، سونی را ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید