بازی های PS5 به صدر جدول فروش بازگشتند؛ اوج هورایزن و گرن توریسمو

به گزارش باتسک، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، افزایش موجودی پلی استیشن 5 در بازار، باعث افزایش فروش بازی های انحصاری این کنسول نظیر گرن توریسمو 7 و هورایزن فوربیدن وست شده است.

بازی های PS5 به صدر جدول فروش بازگشتند؛ اوج هورایزن و گرن توریسمو

گرن توریسمو 7 با افزایش فروش 163 درصدی، با پنج پله صعود به جایگاه دوم جدول دست پیدا نموده است. از طرفی هورایزن فوربیدن وست پس از آن در رتبه سوم نهاده شده است که با افزایش 307 درصدی در فروش، از جایگاه چهاردهمی قبلی خود فاصله گرفته است. سایر بازی های پلی استیشن 5 نیز تا حدودی به علت ورود تعداد بیشتر کنسول در بازار و بعلاوه تبلیغات مختلف، در جدول رشد نموده اند.

اسپایدر من: مایلز مورالز پس از افزایش فروش 302 درصدی مجددا در جایگاه 15 نهاده شده، در حالی که Ratchet & Clank: Rift Apart پس از افزایش فروش 709 درصدی جایگاه هفدهم را به خود اختصاص داده است. در نهایت بازی گوست وایر: توکیو با افزایش فروش 210 درصدی به جایگاه 21 بازگشته است و Ghost of Tsushima: Directors Cut در جایگاه 30 نهاده شده است. لازم به ذکر است که این بازی 464 درصد در فروش خود شاهد رشد بوده است.

برای دومین هفته متوالی، بازی لگوی Star Wars: The Skywalker Saga در جایگاه اول جدول نهاده شده است. این بازی هفته گذشته عرضه بزرگی داشت و عنوان پرفروش ترین اثر لگو در هفته اول در تاریخ بریتانیا را به نام خود ثبت کرد. این هفته فروش بازی 70 درصد کاهش یافته، اما این بازی اثر کمپانی برادران وارنر همچنان موقعیت برتر خود را حفظ نموده است. با این که فروش بازی در هفته قبل روی کنسول پلی استیشن 5 بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اما این هفته نسخه های نینتندو سوییچ بهتر عمل نموده اند. البته شایان ذکر است که در 5 سال گذشته بازی های لگو ابتدا روی کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس عملکرد بهتری داشته و در ماه های پس از عرضه بازی ها، نینتندو سوییج از آن ها همیشه جلو زده است.

این هفته بعلاوه نسخه فیزیکی بازی Grand Theft Auto 5 برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری منتشر شد. این بازی که در هفته گذشته به صورت دیجیتالی منتشر شده بود، با افزایش فروش 89 درصدی روبرو شد و در جایگاه نهم نهاده شد. از طرفی Kirby and the Forgotten Land پس از افت 50 درصدی فروش، از جایگاه دوم به جایگاه هفتم سقوط کرد. این بازی نینتندو سوییچ اکنون دو سوم راه برای تبدیل شدن به پرفروش ترین بازی کربی در بریتانیا را طی نموده است.

دیگر بازی های بزرگ اخیر نیز، این هفته در جدول سقوط کردند. الدن رینگ پس از 13 درصد افت فروش در جایگاه 8 نهاده شده است. WWE 2K22 از ده بازی برتر خارج شده و پس از افت فروش 6 درصدی در رتبه 12 نهاده شده است. بعلاوه Tiny Tinas Wonderlands با افت فروش 41 درصدی، 12 پله سقوط کرد و به جایگاه 23 رسید. شایان ذکر است که این سه بازی به وسیله PSN و ایکس باکس لایو فروش خوبی کسب کردند و اندازه دقیق آن فعلا در دسترس نیست.

در ادامه می توانید 10 بازی برتر را در هفته منتهی به 16 آوریل 2022 (27 فروردین 1401) مشاهده کنید.

بازیجایگاه فعلیجایگاه قبلی
LEGO Star Wars: The Skywalker Saga1-
گرن توریسمو 727
هورایزن فوربیدن وست314
فیفا 2243
Pokémon Legends: Arceus54
ماریو کارت 8 دلوکس65
Kirby and The Forgotten Land72
الدن رینگ86
Grand Theft Auto 5916
Animal Crossing: New Horizons108

منبع: gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2663

به "بازی های PS5 به صدر جدول فروش بازگشتند؛ اوج هورایزن و گرن توریسمو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های PS5 به صدر جدول فروش بازگشتند؛ اوج هورایزن و گرن توریسمو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید