معرفی فرودگاه پوکت در تایلند

به گزارش باتسک، همه چیز در خصوص فرودگاه پوکت

تایلند و جزایر زیبای آن مثل پوکت به دلیل جاذبه های فوق العاده زیبای طبیعی سواحل زیبا در سال های اخیر به شدت مورد استقبال گردشگران سراسر جهان قرار گرفته و به یکی از برترین مقاصد گردشگری تبدیل شده اند. همچنین امکان اخذ رواید و ویزای راحت و هزینه به نسبت ارزان سفر به تایلند و پوکت، این منطقه گرمسیری را به یکی از چند انتخاب اول گردشگران ایرانی برای سفر و تفریح انتخاب نموده است. جزیره پوکت یکی از جزایر معروف و دیدنی کشور تایلند است که بسیاری از گردشگران در سفر به تایلند مستقیما تور پوکت را رزرو می نمایند یا با تهیه بلیط هواپیمای پوکت، به این جزیره زیبا سفر می نمایند.با توجه به شمار زیاد گردشگران ایرانی که به پوکت سفر می نمایند در این مطلب قصد داریم فرودگاه بین المللی پوکت را به شما معرفی کنیم و با ارائه اطلاعات ضروری و مفید سفری راحت و بی دغدغه را برای شما فراهم کنیم. با خبرنگاران همراه باشید تا سری به فرودگاه پوکت در تایلند بزنیم.

معرفی فرودگاه پوکت در تایلند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

اطلاعات کلی در خصوص فرودگاه

فرودگاه بین المللی پوکت (Phuket International Airport) در شمال جزیره پوکت و 32 کیلومتری از مرکز شهر پوکت واقع شده است. پوکت یکی از مقاصد محبوب گردشگری است و شاید به اندازه بانکوک شناخته شده و مشهور باشد. فرودگاه بانکوک سومین فرودگاه پررفت و آمد در تایلند از نظر تعداد مسافر است. در سال گذشته مجموعا بیش از 15 میلیون مسافر ورودی و خروجی از این فرودگاه استفاده نموده اند.

فرودگاه پوکت دو ترمینال دارد: ترمینال شماره 1 برای پروازهای خارجی استفاده می گردد و ترمینال شماره 2 به پروازهای داخلی تایلند اختصاص دارد. در سال 2014 ترمینال جدیدی به اسم ترمینال X ویژه پروازهای چارتر افتتاح شد. این ترمینال جدید ظرفیت جابجایی 5 میلیون مسافر را در سال دارد.

آدرس فرودگاه پوکت: Talang District, 222 Mai Kwaw Subdistrict, Phuket Province

تلفن تماس: +66 76 327 2307

وبسایت رسمی فرودگاه: phuketairportthai.com

راه های دسترسی فرودگاه پوکت

اتوبوس: اتوبوس هایی که با لوگوی بزرگ اتوبوس فرودگاه تعیین شده اند در زمان بندی های منظم و ساعتی از مرکز شهر پوکت به فرودگاه حرکت می نمایند. استفاده از اتوبوس معمولا کم هزینه ترین روش برای رسیدن به مرکز پوکت است.

تاکسی: تاکسی های فرودگاه در صندلی ویژه تاکسی در بیرون ساختمان ترمینال قرار دارند و مسافران را به مرکز شهر و مناطق مختلف جابجا می نمایند.

لیموزین: سوار لیموزین شدن هم یکی از جاذبه های سفر به پوکت است! از آنجا که پوکت مقصد تفریحی و گردشگری جذابی برای توریست هاست، امکانات مجلل و لوکسی نیز در اختیار مسافران قرار می گیرد. در این فرودگاه علاوه بر تاکسی می توانید از خدمات لیموزین نیز بهره ببرید و با لیموزین به مرکز شهر پوکت بروید. چه کسی بدش می آید که سوار بر لیموزین از جاده های سرسبز و هوای مطبوع جزیره تایلند عبور کند و به مرکز شهر برود؟ اگر قصد رزرو این نوع ماشین مجلل و شیک را دارید می توانید به مرکز کرایه لیموزین فرودگاه در سالن پروازهای ورودی بروید و بلیت تهیه کنید. شهر حدود 60 دقیقه طول می کشد.

امکانات فرودگاه پوکت

اینترنت: اینترنت وای فای رایگان در سرتاسر محوطه فرودگاه پوکت وجود دارد. برای استفاده از اینترنت ضروری است نام کاربری و رمز عبور دریافت کنید و تا 2 ساعت می توانید به طور رایگان از اینترنت بهره ببرید.

اطلاعات فرودگاه: در مرکز سالن هر دو ترمینال فرودگاه مراکزی برای ارائه اطلاعات و خدمات به مسافران وجود دارد.

پول: در سالن پروازهای ورودی فرودگاه چهار مرکز تبدیل ارز و در سالن پروازهای خروجی یک مرکز تبدیل پول و ارز وجود دارد. دستگاه های خودپرداز ATM نیز در تقاط مختلف فرودگاه وجود دارد.

خورد و خوراک: رستوران اصلی فرودگاه در طبقه سوم واقع شده است و انواع غذاهای مخصوص تایلندی و بین المللی را به مسافران عرضه می نماید. کافی شاپ ها و کافه های مختلف نیز در سرتاسر فرودگاه وجود دارند و انواع نوشیدنی و اسنک را در اختیار مسافران قرار می دهند.

خرید: در محوطه فرودگاه پوکت بیش از 10 فروشگاه وجود دارد. چهار فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) نیز در سالن پروازهای خروجی بین المللی و یک فروشگاه دیوتی فری در سالن پروازهای ورودی وجود دارد که انواع محصولات و کالاها را بدون احتساب هزینه مالیات به مسافران عرضه می نماید.

اشیاء گمشده: در صورتی که چمدان یا وسیله ای را در فرودگاه گم کردید می توانید به باجه اطلاعات فرودگاه مراجعه کنید. در ترمینال پروازهای داخلی نیز مرکز اشیاء گمشده وجود دارد.

سالن استراحت: اگر به دلیل تاخیر در پرواز یا هر دلیل دیگری مجبورید مدتی در فرودگاه معطل بمانید می توانید برای استراحت به سالن های استراحت فرودگاه پوکت بروید. این سالن ها خدمات و امکانات رفاهی ویژه ای برای مسافران فراهم می نمایند و برای استفاده از آن ها باید هزینه ورودی بپردازید.

سایر امکانات و خدمات فرودگاه

  • مرکز امداد و یاری های اولیه در سالن پروازهای خروجی وجود دارد و از ساعت 6 صبح الی 12 نیمه شب به ارائه خدمات درمانی سرپایی و اورژانسی می پردازند.
  • پارکینگ فرودگاه گنجایش بیش از 400 وسیله نقلیه را دارد و امکان پارک کوتاه مدت و طولانی مدت اتومبیل برای مسافران وجود دارد. همچنین در پارکینگ اصلی محوطه ای مخصوص پارک اتومبیل افراد معلول وجود دارد.
  • تسهیلات رفاهی برای افراد ناتوان و دارای محدودیت حرکتی شامل بالابر، سرویس بهداشتی مخصوص معلولین و تلفن های با ارتفاع کم در خدمت مسافران عزیز قرار می گیرند. در صورتی که مسافری احتیاج به خدمات و سرویس های بیشتری داشته باشید ضروری است قبل از سفر و خرید بلیط هواپیمای پوکت با شرکت هواپیمایی خود هماهنگ کند.

نکات مفید

اگر با پروازهای مالی (Economy class) به فرودگاه پوکت سفر نموده اید و بنا به دلایلی مجبور هستید چند ساعتی را در فرودگاه منتظر بمانید می توانید با پرداخت هزینه از سالن های استراحت ویژه پرواز فرست کلاس بهره ببرید.

اگر دوست ندارید در محوطه فرودگاه خرید کنید با ده دقیقه پیاده روی از فرودگاه می توانید به فروشگاه ها و رستوران های مختلفی برسید.

منبع: worldtravelguide.net

منبع: الی گشت
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 721

به "معرفی فرودگاه پوکت در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه پوکت در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید