راهنمای سفر به سان سیتی

به گزارش باتسک، در فاصله کمی بیش از 2 ساعت از ژوهانسبورگ، منطقه ای مجلل معروف به سان سیتی قرار گرفته است که در استان شمال غربی آفریقای جنوبی واقع شده است. در سان سیتی، افسانه ها رنگ واقعیت به خود گرفته و می توان دیزنی لند را در نسخه آفریقایی آن دید. این منطقه رویایی پر از مجسمه های طلایی از شمایل شیرها و میمون ها ست و صدها هزار هکتارسواحل مصنوعی، یک زمین گلف، یک پارک آبی و هتل های بسیار لوکس ار تفریح ها و امکانات آن هستند. بدون شک بازدید از اینجا می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. در مطلب راهنمای سفر به سان سیتی با این شهر متفاوت آفریقای جنوبی بیشتر آشنا می شویم.

راهنمای سفر به سان سیتی

آنچه در این مطلب می خوانید

  • ویزا و مدارک مورد احتیاج
  • زمان مناسب برای سفر به سان سیتی
  • جاذبه های گردشگری سان سیتی
    • دره امواج (Valley of Waves)
    • بالون سواری بر فراز پیلانسبرگ (Ballooning over Pilanesberg)
    • هزارتوی شهر گمشده (The Maze of the Lost City)
    • دهکده فرهنگی (لسدی Lesedi Village)
    • مزرعه تمساح کونا (Kwena Crocodile Farm)
    • پارک ملی پیلانسبرگ (pilaneseberg park)
    • زمین های گلف سان سیتی
  • آب و هوای سان سیتی
  • هزینه حمل و نقل در سان سیتی
  • هزینه خوراک در سان سیتی
  • سخن پایانی

ویزا و مدارک مورد احتیاج

منطقه سان سیتی از منطقه ها بسیار زیبا و مجذوب نماینده آفریقای جنوبی است و برای سفر به این شهر باید قبل از هر چیز ویزای آفریقای جنوبی را داشته باشیم. در این قسمت از مطلب راهنمای سفر به سان سیتی درباره مدارک مورد احتیاج ویزا صحبت می کنیم.

صدور ویزای آفریقای جنوبی به وسیله دفتر VFS انجام می شود و مسافران باید در روز و ساعت معین شده جهت انگشت نگاری در این دفتر حضور پیدا نمایند. بعلاوه تمامی مدارک بایستی به زبان انگلیسی و همراه با مهر وزرات امور خارجه ترجمه شوند. کارشناسان ما در واحد تور آفریقای جنوبی هدایت های لازم را در این خصوص ارائه داده و در تمامی مراحل اخذ ویزا شما را همراهی خواهند کرد. مدارک مورد احتیاج جهت دریافت ویزای آفریقای جنوبی موارد زیر را شامل می شوند:

  • اصل پاسپورت امضاء شده با 7 ماه اعتبار، به همراه گذرنامه­ های قبلی.
  • اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی، مانده حداقل 500,000,000 ریال به ازای هر نفر، گواهی حساب بانکی حداکثر 5 روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت صادر شود و سایز پرینت بانکی به صورت A4 باشد، حساب های جاری: کارکرد سه ماهه اخیر به زبان انگلیسی گواهی تمکن به زبان انگلیسی برای سپرده های بانکی به همراه گردش سه ماهه سود به زبان انگلیسی از طرف بانک، همراه با مهر شعبه و امضاء بانک.
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی به همراه معرفی نامه ترجمه شده به لاتین از محل کار. (همراه با تایید دادگستری)
  • نامه اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان. (همراه با تایید دادگستری)
  • ارائه ترجمه شناسنامه به زبان انگلیسی در دو نسخه برای افراد زیر 18 سال. (یک نسخه به همراه تائیدیه دادگستری و وزارت امورخارجه جهت ارائه به سفارت و نسخه بدون تاییدیه می بایست در فرودگاه همراه مسافر باشد)
  • 2 قطعه عکس 3.5 * 4.5 رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبه رو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً تعیین باشد، حداکثر برای 6 ماه اخیر (عکس با پاسپورت و ویزاهای قبلی یکی نباشد).
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم ­های خانه­ دار.
  • تعیینات فردی اعم از: آدرس محل سکونت (ذکر مدت اقامت) + آدرس محل کار + شماره ثابت و شماره موبایل + ذکر تاریخ ازدواج و محل ازدواج برای مسافرین متاهل.
  • با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست شود که تهیه و ارائه آن ها جهت اخذ ویزا الزامی است.
  • برای بچه ها زیر 18 سال که بدون همراهی والدین یا با یکی از آن ها سفر می نمایند رضایتنامه محضری و کپی از صفحه اول گذرنامه والدین الزامی است و احتیاج به ترجمه به زبان انگلیسی دارد، ترجمه حضانت محضری به انگلیسی وتائید دادگستری و وزارت امورخارجه در دو نسخه تهیه شود، یک نسخه جهت ارائه به سفارت و دیگری می بایست در فرودگاه همراه مسافر باشد.

زمان مناسب برای سفر به سان سیتی

سان سیتی که در لبه کالاهاری قرار گرفته در بیشتر اوقات سال تابش ملایم آفتاب را تجربه می نماید. طبق تجربه و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی ماه می تا اکتبر معمولاً برترین زمان برای بازدید از سان سیتی هستند، به خصوص اگر قصد دارید یک سافاری بیگ فایو را در منطقه حفاظت شده Madikwe یا پارک کروگر در همان نزدیکی تجربه کنید. در این زمان از سال از سایر تفریحات سان سیتی می توانید بهره ببرید. توجه داشته باشید که ژوئن و ژوئیه هوایی نسبتا سرد دارند پس همراه داشتن لباس های گرم به ویژه پس از غروی افتاب را از قلم نیاندازید.

فصل تابستان در سان سیتی از نوامبر تا آوریل هستند که اغلب رعد و برق بعد از ظهر را همراه دارند. این گرم ترین زمان سال است و دمای آن اغلب حدود 30 درجه سانتی گراد است. بعلاوه این زمان را محبوب ترین زمان برای رزرو تور سان سیتی می دانند.

جاذبه های گردشگری سان سیتی

جاذبه های گردشگری سان سیتی از موج سواری و آفتاب گرفتن تا روزهای پر از آدرنالین در چهار سرسره های آبی، راندن بازی های آرامش بخش، استراحت در کنار استخر، پیاده روی طولانی در جنگل های عجیب و غریب، یک دور گلف، امتحان کردن شانس خود در میز رولت و تفریحات شبانه را شامل می شود. در شهر سان سیتی برای هر سلیقه یک تفریح ویژه وجود دارد.

برای اینکه شما بیشتر از حضور در منطقه سان سیتی لذت ببرید، در مطلب راهنمای سفر به سان سیتی بعضی از برترین کارهایی را که می توانید در این شهر انجام دهید را گردآوری نموده ایم.

دره امواج (Valley of Waves)

استفاده دره امواج برای هر کسی که یک شب در هر یک از هتل های Sun City Resort اقامت داشته باشد رایگان است. دره امواج را می توان به عنوان پیشرفته ترین پارک آبی آفریقای جنوبی توصیف کرد.

این پارک آبی مجهز به یک تالاب بزرگ و یک مولد موج است که می تواند امواجی به ارتفاع 1.8 متر ایجاد کند.

در این پارک آبی پنج فلوم سواری هیجان انگیز وجود دارد. شناگران قبل از پرتاب شدن به دورن استخر پایین سرسره، یک سواری قلبی شکل را در فاصله 17 متری زمین قرار گرفته تجربه می نمایند. این سرسره شجاعت نام دارد و به راستی پایین آمدن از آن مانند نامش به شجاعتی خاص احتیاج دارد.

ساعت کاری مجموعه: دوشنبه تا یکشنبه، 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر

هزینه: دوشنبه تا آدینه، بزرگسالان: R395 برای هر نفر و بچه ها (3 تا 12 سال): R290 برای هر نفر

بالون سواری بر فراز پیلانسبرگ (Ballooning over Pilanesberg)

در ادامه مطلب راهنمای سفر به سان سیتی به معرفی یکی از تفریحات مهیج منطقه می رسیم. بدون شک، برترین راه برای تماشا پارک و حیات وحش سان سیتی، استفاده از بالون هوای گرم است.

این گشت و گذار مهیج حدود 4 ساعت طول می کشد و با سوار شدن در صبح زود از محل اقامت شما آغاز می شود و پس از آن یک رانندگی با راهنما به محل پرواز در پارک ملی Pilanesberg انجام میشود. پس از آن، حدود یک ساعت با آرامش در بالای پارک پرواز خواهید کرد.

به محض ورود، یک نوشیدنی به عنوان خوشامدگویی ارائه می شود و پس از آن با ماشین به یک اقامتگاه خصوصی برای یک صبحانه کامل انگلیسی می روید. برای این تجربه خاطره انگیز، اولین گواهی پرواز در هنگام صبحانه به شما ارائه می شود.

مدت زمان: 1 ساعت پرواز، +/- 5 ساعت در مجموع

هزینه: 5000 روپیه برای هر نفر (1 ساعت پرواز)

آدرس: پارک ملی Pilanesberg

بیشتر بخوانید

معرفی 4 هتل برتر در سان سیتی آفریقای جنوبی

هزارتوی شهر گمشده (The Maze of the Lost City)

پیچ و خم شهر گمشده در سان سیتی به گونه ای طراحی و ساخته شده است که شبیه یک پیچ و خم سنگی نیمه ویران مایا است و مطابق با موضوع شهر گمشده و دره امواج است. مجموعه ماز مساحتی به وسعت 2200 متر مربع را پوشش می دهد و یک تجربه چالش برانگیز و سرگرم نماینده عالی برای همه است.

با عبور از یک پل معلق 90 متری از مرکز تفریح سان سیتی به ماز می رسید. این پل به خودی خود برای ایمنی کامل به وسیله شرکت UNREAL طراحی شده است که از سرسره Zip2000 معروف جهانی استفاده می نماید. با عبور از پل معلق، از منظره ها باشکوهی از کاخ شهر گمشده، پل زمان و دره امواج لذت می برید. سپس مسیر شما را از میان بوته زارهای بومی می برد تا به ورودی هزارتوی شهر گمشده برسید.

هنگامی که در درون پیچ و خم هستید، مسیرها را گیج نماینده خواهید دید، با بسیاری از مسیرهای کاذب که به یک دیوار سنگی خالی ختم می شوند برخورد خواهید کرد اما کم کم و به آرامی راه خود را به وسیله ماز طی می کنید، اوج هیجان اینجاست که حتی گاهی اوقات خروجی را می بینید اما نمی توانید به آن برسید. مسیر سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد! در مطلب راهنمای سفر به سان سیتی بیشتر درباره هیجان در هزارتوی گمشده صحبت می کنیم.

در ماز حفره های کوچکی وجود دارد که می توانید آن طرف دیوار را ببینید اما دسترسی به آن بسیار سخت است. بعلاوه دیوارهای ویران شده ای وجود دارند که آنقدر بلند هستند که نمی توان آن ها را دید و بر خلاف پیچ و خم های پرچین، پیچ و خم های ذرت و دیگر پیچ و خم ها، غیرممکن است که به راحتی دیده شوند. به آرامی مسیر خود را در پیچ و خم پیش می برید تا به مقصد، خروجی و منطقه پذیرایی برسید - The Brewers Roof و The Maze Lookout که در آن می توانید از یک نوشیدنی سرد، نوشیدنی های غیرالکلی، بستنی یا میان وعده های سبک، پوشش مسابقات ورزشی زنده HD و منظره ها فوق العاده لذت ببرید.

هزینه ورودی و ساعات کاری مجموعه هزار توی گمشده:

  • بزرگسالان R 180
  • بچه ها (زیر 12 سال) 90 R
  • ورود برای بچه ها زیر 5 سال رایگان است.
  • ورود بچه ها زیر 12 سال به پل یا ماز بدون نظارت بزرگسالان ممنوع است.
  • سیگار کشیدن در ماز یا روی پل معلق ممنوع است.
  • Maze of the Lost City هفت روز هفته از ساعت 10:00 تا 18:00 باز است.
  • هیچ رزرو پیشرفته ای لازم نیست فقط در هنگام ورود پرداخت کنید.
  • زمان معمول برای عبور از ماز از 10-15 دقیقه تا یک ساعت است. برای کسانی که تسلیم می شوند دروازه های خروج اضطراری وجود دارد.

دهکده فرهنگی (لسدی Lesedi Village)

در منطقه سان سیتی، یک مکان میراث جهانی، در وسط بوته های آفریقا و بین تپه های صخره ای، به نام دهکده فرهنگی لسدی واقع شده است.

در این دهکده می توانید از پنج خانه سنتی تماشا کنید که در آن اعضای قبایل زولو، خوسا، پدی، باسوتو و اندبله طبق آداب و رسوم خود زندگی می نمایند. با فرهنگ ها و سنت های هیجان انگیز مردم آفریقا آشنا شوید.

فضای بیرونی منحصربه فرد این مکان با یک منوی معتبر آفریقایی braai و بعلاوه یک نوار مجهز تکمیل می شود تا اطمینان حاصل شود که هر عملکردی موفقیت آمیز است.

ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه، 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر

هزینه ورودی: 2100 ریال برای هر نفر

آدرس: R512, Lanseria

بیشتر بخوانید

4 جاذبه گردشگری در سان سیتی آفریقای جنوبی

مزرعه تمساح کونا (Kwena Crocodile Farm)

مزرعه کروکودیل Kwena یک پناهگاه بزرگ کروکودیل و یک پارک زیبا است. آرنولد، یکی از غول پیکرترین کروکودیل های اسیر نیل در جهان، با افتخار در آنجا زندگی می نماید. در این مجموعه می توانید قدم زده، از منظره ها اطراف لذت برده و با تمساح های غول پیکر عکس بیندازید.

زمان: دوشنبه تا یکشنبه، 10:00 صبح تا 18:00 بعد از ظهر

هزینه: 190 R

پارک ملی پیلانسبرگ (pilaneseberg park)

در ادامه مطلب راهنمای سفر به سان سیتی به معرفی پارک ملی پیلانسبرگ می پردازیم. در میان ذخایر طبیعی مجذوب نماینده آفریقای جنوبی، پارک ملی Pilanesberg احتمالاً قابل دسترس ترین است. این منطقه وسیع که در منطقه انتقالی غنی از لحاظ زیست محیطی بین کالاهاری و لوولد واقع شده، نوید تماشای بازی های بزرگ هیجان انگیز را در محیطی امن می دهد. طیف گسترده ای از اقامتگاه ها متناسب با احتیاج شما نیز در دسترس است.

بعضی از زیباترین منظره ها در کل پارک را می توان در منطقه سد Mankwe مشاهده کرد. این سد مکان مناسبی برای مشاهده حیوانات مختلف باشد. واتر باک، وحشی، گورخر و ایمپالا از جمله حیواناتی هستند که در علفزارهای حاشیه سد دیده می شوند.

برای دوستداران پرندگان، یک مخزن پرنده بسیار نزدیک به لبه آب وجود دارد. مطمئن شوید که به عقاب های ماهی، شاه ماهی ها و باکلان هایی که دور سد می چرخند توجه داشته باشید. همه این مکان ها فرصتی خارق العاده برای عکاسی از مجموعه ای از جانوران و گیاهان فراهم می نمایند.

پارک ملی Pilanesberg، یا Pilanesberg Game Reserve که اغلب به آن گفته می شود، در منطقه Bojanala، در استان شمال غربی و نسبتاً نزدیک ژوهانسبورگ واقع شده است. این پارک با مساحت 550 کیلومتر مربع، چهارمین پارک بزرگ آفریقای جنوبی است. دهانه آتشفشانی که پارک در آن واقع شده است 1300 میلیون سال پیش فوران کرد. پیلانسبرگ در اصل متعلق به 3 قبایل محلی بود. بسیاری از محوطه های عصر حجر و عصر آهن در اطراف این ذخیره گاه اثبات حضور انسان را نشان میدهد.

زمین های گلف سان سیتی

در مطلب راهنمای سفر به سان سیتی پیشنهاد می کنیم از زمین گلف معروفی که گری پلیر گلف باز آفریقای جنوبی طراحی نموده است، بهره ببرید.

کاخ شهر گمشده تنها در فاصله کوتاهی از این دوره گاری باشکوه par-72 واقع شده است که دارای یک باشگاه پیشرفته است.

زمین شامل امکاناتی مانند محدوده رانندگی و یک فروشگاه حرفه ای گلف کاملاً مجهز است و چاله سیزدهم با 20 کروکودیل واقعی نیل فاصله بسیار کمی دارد.

ساعات کاری: دوشنبه تا یکشنبه (زمان های بین سپتامبر تا آوریل)، 8:00 صبح تا 12:00 بعد از ظهر. دوشنبه تا یکشنبه (Tee-off Times بین مه تا اوت)، 8:00 صبح تا 12:30 بعد از ظهر.

هزینه ورودی: قیمت ها از 300 R برای بچه ها و بزرگسالان آغاز می شود.

بیشتر بخوانید

چه کسانی نباید به آفریقای جنوبی سفر نمایند؟

آب و هوای سان سیتی

در این قسمت از مطلب راهنمای سفر به سان سیتی آب و هوای این منزقه را در 4 فصل سال مورد بررزسی قرار می دهیم:

سپتامبر، اکتبر و نوامبر سه ماه بهاری در آفریقای جنوبی هستند. در این فصل هوا رو به گرما رفته و دما به طور میانه 21 درجه سانتی گراد است. به این ترتیب طبیعت آفریقا در زیباترین حالت خود قرار گرفته و همه چیز برای سافاری و استفاده از تفریحات آبی سان سیتی آماده است. پس بهار را می توان از برترین زمان ها برای سفر به آفریقای جنوبی دانست.

دسامبر، ژانویه و فوریه ماه های تابستانی در سان سیتی هستند. تابستان ها در بیشتر منطقه ها آفریقای جنوبی و سان سیتی هوا گرم اما بارانی است. پس اگر قصد سفر به آفریقای جنوبی در تابستان را دارید همراه داشتن چتر را از قلم نیاندازید. اما به علت هوای مطلوب همچنان می توانید از تفریحات سان سیتی و آفریقای جنوبی در این فصل لذت ببرید.

از اپریل تا می آفریقای جنوبی و سان سیتی فصل پاییز خود را می گذارند. در این فصل هوا خنک تر و روزها کوتاه تر می شود. دمای هوای 15 تا 17 درجه سانتی گراد نیز امکان گشت و گذار در این کشور را فراهم می نماید. بنابراین پاییز را هم می توان برترین زمان برای خرید تور آفریقای جنوبی و اقامت در سان سیتی دانست.

جون، جولای و آگست ماه های زمستانه و البته بر خلاف بیشتر نقاط جهان از برترین زمان ها برای سفر به سان سیتی هستند. هوای دلپذیر و آسمان آبی یک سفر دل انگیز را برای گردشگران رقم خواهد زد. اگر می خواهید سفری ایده آل و بی دغدغه داشته باشید اواخر ماه آگست برترین زمان برای رزرو تور آفریقای جنوبی و استفاده از تفریحات سان سیتی می باشد.

هزینه حمل و نقل در سان سیتی

سان سیتی منطقه ای تفریحی در آفریقای جنوبی ست و بیشتر تفریحات آن در نزدیکی هتل ها قرار گرفته اند. بنابراین گردشگران بدون احتیاج به وسایل حمل و نقل عمومی می توانند به تفریحات مانند پاذک آبی، زمین های گلف، هزار توی گمشده و غیره دسترسی داشته باشند. بازدید از پارک ملی پیلانسبرگ نیز با هماهنگی تور و ماشین های مخصوص سافاری انجام می شود.

هزینه خوراک در سان سیتی

در سان سیتی همه چیز از غذاهای سنتی گرفته تا پاستا و پیتزا را می توان پیدا کرد. رستوران های این منطقه طعم های مختلف از سراسر جهان را در منو خود ارائه می دهند.

هزینه یک وعده غذا، در رستوران معمولی: 95.00 راند

هزینه یک وعده غذا برای دو نفر، در رستوران میانه، سه وعده: 400.00 راند

هزینه یک وعده غذای مک در رستوران های مک دونالد (یا یک وعده غذای مشابه همراه با موسیقی): 47.00 راند

کاپو چینو: 19.84 راند

سخن پایانی

در مطلب راهنمای سفر به سان سیتی دیدم که این منطقه مهیج لحظاتی کاملا متفاوت را برای مسافران رقم خواهد زد. در این منطقه تفریحات آبی، سافاری های مجذوب نماینده و حتی ورزش های پرطرفدار مانند لوکس را در کنار هم می توانید تجربه کنید! تورهای آفریقای جنوبی ما اقامت در سان سیتی را نیز شامل شدهد و شما می توانید از تمامی تفریحات این منطقه مهیج لذت ببرید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از خبرنگاران کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبیمنبع: ستاره ونک
انتشار: 18 آذر 1402 بروزرسانی: 18 آذر 1402 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2913

به "راهنمای سفر به سان سیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سان سیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید