محصولات شرکت های خلاق سیستان و بلوچستان به اروپا صادر می گردد

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرید شاهمردای با اشاره به استودیوهای حرفه ای تاسیس شده در این مرکز بیان کرد که شرکت های بالنده ای در مرکز نوآوری صنایع خلاق سیستان و بلوچستان رشد نموده اند که صنایع دستی این منطقه را به اروپا صادر می نمایند.

محصولات شرکت های خلاق سیستان و بلوچستان به اروپا صادر می گردد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وی گفت: در آبان سال 1397 مرکز نوآوری و صنایع خلاق استان به عنوان اولین مرکز از این نوع در کشور همزمان با جشنواره صنایع خلاق تاسیس شد.

مدیر این مرکز نوآور در ادامه اظهار کرد: آمار تیم ها و شرکت های مستقر در مرکز نوآوری صنایع خلاق سیستان و بلوچستان قابل توجه است به طوریکه علاوه بر 27 شرکت خلاق مستقر در مرکز نوآوری صنایع خلاق، 23 تیم جوان نیز مستقر هستند که در زمینه های مختلف صنایع خلاق فعالیت دارند.

مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق سیستان و بلوچستان با اشاره به کوشش های انجام گرفته برای ایجاد محیطی حرفه ای در مرکز اضافه کرد: در بخش صنایع دستی و هنرهای دستی 14 شرکت و تیم، در بخش معماری و طراحی شهری 12 تیم و شرکت، در بخش فراوری محتوا و انیمیشن 9 تیم و شرکت، در بخش فناوری های شهری و اجتماعی 7 تیم و شرکت در مرکز نوآوری صنایع خلاق مستقر هستند و این آمار با یک شیب منطقی در حال افزایش است.

وی با اشاره به پتانسیل های بالای استان سیستان و بلوچستان مانند گردشگری و صایع دستی، اظهار کرد: در این مدت نسبتاً کوتاه، تعدادی از شرکت های خلاق توانسته اند، دستاوردهای خوبی کسب نمایند. شرکت سوچن که در این مرکز رشد نموده، پیروز شده است با ایجاد دفتری در شهر لیون فرانسه، برای صنایع دستی زیبای استان، بازاریابی کند.

شاهمرداری گفت: انواع صنایع دستی سوزن دوزی شده استان مانند کیف، پیراهن،.... مورد توجه مشتریان اروپای قرار گرفته است. ایجاد یک سایت سه زبانه و بازاریابی به روش های مدرن نیز در پیروزیت صادرات صنایع دستی موثر بوده است. همچنین شرکت آهوک با ایجاد یک پلتفورم حرفه ای فروش آنلاین صنایع دستی با عقد قرارداد با 85 تعاونی استانی ، محصولات آنها به سراسر ایران و خارج از کشور ارسال می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 951

به "محصولات شرکت های خلاق سیستان و بلوچستان به اروپا صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات شرکت های خلاق سیستان و بلوچستان به اروپا صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید