لالایی؛ خاطراتی از زندگی و جنگ در ویتنام

به گزارش باتسک، کتاب لالایی نوشته کیم توى و با ترجمه المیرا پویامهر توسط انتشارات کتاب کوله پشتى منتشر شد.

لالایی؛ خاطراتی از زندگی و جنگ در ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، این کتاب شامل مجموعه خاطرات نویسنده از زندگی در ویتنام، جنگ و برخورد با سربازان کمونیست، توضیح ماجرای فرار با قایق و زندگی در اردوگاه پناهندگان و سفر به کِبک و تقابل دو فرهنگ است. نویسنده با زبانی روان، ساده و با توصیفاتی ملموس و گاه شوکه کننده هر یک از خاطرات خود را مانند لالایی های شبانه در یک یا دو صفحه تعریف نموده است.

این کتاب جایزه ادبی فرمانداری در بخش داستان های فرانسوی زبان سال 2010، جایزه بزرگRTL پاریس سال 2010، جایزه بزرگ ادبی آرچامبو سال 2011، جایزه موندلو بخش چند فرهنگی سال 2011، جایزه بزرگ گراند پابلیک سالن دو لیور سال 2012 را برنده شده و در فهرست نامزدهای جایزه ادبی من ایژین 2013، جایزه بین المللی ادبی دوبلین IMPAC سال 2014، جایزه گیلر کانادا سال 2012 و جایزه رمان برتر سایت آمازون کانادا 2012 هم نهاده شد.

در بخشى از کتاب آمده است: صلحی که با توپ و تانک ایجاد گردد ناگزیر باعث خلق صدها و هزاران حکایت در خصوص شجاعت ها و دلاوری های قهرمانان می گردد. در طول سال های اول بعد از پیروزی کمونیست، دیگر در کتاب های تاریخ صفحات کافی برای جای دادن همه قهرمان ها نمانده بود، بنابراین آنها را وارد کتاب های ریاضی کردند: اگر سرباز کونگ دو هواپیما در روز نابود کند، در یک هفته چند هواپیما را نابود نموده است؟. دیگر ریاضی را با جمع و تفریق کردن موز و آناناس یاد نمی گرفتیم. کلاس ها تبدیل به میدان جنگ شده بود؛ ضرب و تقسیم را با مرده ها، زخمی ها و سربازان زندانی شده، پیروزی های میهن پرستانه و رنگ و لعاب دار یاد می گرفتیم.

کتاب لالایی در 136 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 10 هزار تومان توسط انتشارات کتاب کوله پشتى منتشر شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 657

به "لالایی؛ خاطراتی از زندگی و جنگ در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لالایی؛ خاطراتی از زندگی و جنگ در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید