کافه گردی در گرجستان؛ تجربه ای متفاوت

به گزارش باتسک، شرق و غرب ندارد. برای ما که امروز در شهرهای پرهیاهوی کشورهای مختلف زندگی می کنیم، کافه ها معنا و صندلی خاصی دارند. در واقع، می توان گفت که جزیره ها در این حجم از شلوغی و اضطراب و هیاهو مانند جزیره های امنی هستند که می توان لحظاتی از روز را در آن ها پناه گرفت و کمی از روزمرگی ملال آور فاصله گرفت. این عادت و دلبستگی به جایی رسیده است که در زمانی هم که به جایی دیگر از کشور خودمان و یا کشورهای خارجی می رویم، باز هم در پی کافه گردی هستیم و می خواهیم معروف ترین آن ها را بشناسیم. امروز قصد داریم تا در فرصت پیش آمده به کافه گردی در گرجستان بپردازیم و برای سفر بعدی مان به این کشورها، بهترین کافه های این دو کشور را بشناسیم.

کافه گردی در گرجستان؛ تجربه ای متفاوت

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

سفر به گرجستان

سفر به گرجستان، سفری در جستجوی رنگ ها است. هزاران توریست را به کوله پشتی های شان می بینید که در حال قدم زدن و لذت بردن از کوچه ها و کافه های رنگارنگ گرجستان، به ویژه شهر تفلیس هستند. دلیل استفاده رنگ های شاد و سرزنده در دیوارهای شهرهای گرجستان به تاریخ و فرهنگ این کشور بر می گردد که موسیقی و شادی جایگاه ویژه ای دارد. در این مجال که مشغول کافه گردی در گرجستان هستیم، اول از همه به به سراغ بهترین کافه ها در تفلیس می رویم.

کافه آمودای (Amodi)

مگر می گردد از چراغ های ریز و زنبوری، با نور طلایی کافه آمودای چشم پوشی کرد و در شهر تفلیس، این کافه را نادیده بگیریم؟! کافه آمودای، ویژه توریستانی است که عاشق شب گردی و کافه گردی در این شهر هستند. بسیاری از مسافرانی که سالگرد تولدشان همزمان شده با سفرشان به تفلیس سعی می نمایند که جشن تولدشان را در کافه آمودای اجرا نمایند و یک شب رویایی برای خودشان بسازند. اگر بر روی جایگاه های کافه آمودای قرار بگیرید، در هر نقطه ای از این کافه می توانید چشم اندازی منحصر به فرد از ساختمان ها و بناهای تفلیس ببینید که نور شهر بر روی شان منعکس شده است و نمایی فوق العاده به آن ها داده است. اگر به تفلیس سفر کردید، در برنامه کافه گردی تان، کافه آمودای را از دست ندهید و تجربه نوشیدن یک لیوان قهوه گرجی را در آن تجربه کنید.

جهت رزرو بهترین هتل های تفلیس با قیمت مناسب به سامانه رزرو آنلاین هتل تفلیس خبرنگاران مراجعه کنید

کافه وِردِ (Verde Café)

اگر به منطقه سابورتالو در گرجستان سفر کردید و بعد از تماشای زیبا و سرسبز آن، مشتاق یک نشست زیبا در میان آن همه زیبایی شدید، سری به کافه وِردِ بزنید. در فهرست کافه گردی های گرجستان، نام این کافه را در اول فهرست می بینید که از طرف بسیاری مهر تایید گرفته است. با همراه تان به گرجستان سفر کنید و با رزرو یک میز در این کافه، به او ثابت کنید که سلیقه و ذائقه خاصی دارید! میزهای کافه وِردِ، همگی از چوب های محلی گرجی درست شده اند و میزهای سنگی این کافه، صدای برخورد لیوان قهوه شما با میز را جذاب تر و دلپذیر تر می نماید. سر تا سر این کافه را پنجره هایی پر نموده که به راحتی به مشتریان این امکان را می دهد تا از طبیعت بیرون کافه و حیاط سرسبز آن لذت ببرند. نوشیدنی های سنتی و بین المللی کافه وِردِ جوابگوی هر نوع ذائقه ای است.

کافه خانه هنر (Art Café Home)

نورهای ماهوتی که در شب های شهر تفلیس از ویژگی رمانتیکی برخوردار هستند در کافه خانه هنر، جلوه دیگری به فضای کافه می دهند و برای مسافران و توریستانی که به ویژه برای کافه گردی در گرجستان پا به این کشور گذاشته اند، می تواند بسیار جذاب و تجربه ای به یاد ماندنی باشد. تفاوت کافه خانه هنر در تفلیس با دیگر کافه ها در این شهر در این است که بعد از سفارش قهوه خود می توانید آزادانه برای سر کشیدن قهوه خوش عطر این منطقه، به تراس باصفای آن بروید و از مناظر شهر لذت ببرید.

سالن لیسی (Lisi Lounge)

درختان چنار همواره جایگاه ویژه ای برای انسان ها داشته اند و زمانی هم که عطرشان با بارش باران جهت تنفسی ما را پر می نمایند، بیش از پیش جذاب می شوند. سالن لیسی، یکی از کافه های گرجستان است که بسیاری از میزها و جایگاه های خود را در محوطه ای پر از درختان چنار و در همسایگی یک دریاچه طبیعی قرار داده است. همجواری با طبیعت و نوشیدن یک لیوان چای و یا خوردن یک میان وعده گرجی، در مخیله هر انسانی به معنای لذت است و کم تر کسی پیدا می گردد که چنین تجربه ای برایش لذت بخش نباشد. کافه سالن لیسی در میان تمام کافه گردی هایی که در گرجستان می کنید، کمی متفاوت است؛ تفاوت این کافه در این است که در حالی که از طبیعت و آرامش حاکم بر فضای آن لذت می برید، می توانید صحنه ای پر جنب و جوش از محلی ها و توریستانی ببینید که پی در پی در حال آمد و رفت به سالن لیسی هستند. جنب و جوش و طبیعت، دو عنصر معنا نمایند زندگی هستند که در سالن لیسی وجود دارند.

کافه تراس (Terrace)

شاید اگر به این کافه سری بزنید، به یاد کافه های دربند تهران بیافتید. آلاچیق هایی که مشرف به خانه های ویلایی تفلیس دارند و می توان کفش ها را از پا درآورد و به راحتی روی آن ها لم داد. کافه تراس در میان یادداشت های کافه گردی توریستان، کافه محبوب گیاه خواران و کسانی است که به تغذیه سالم علاقه دارند. کافه تراس به طور تخصصی، کار خود را وقف شناساندن دسرهای محلی و میوه ای گرجستان نموده است و جدا از نوشیدنی های معمولی که به طور روزمره می نوشیم، دسرهای فصلی از میوه های آبدار و هزار مزه گرجی را هم در منو خود قرار داده است. فضای کافه تراس باز است و قسمتی از آلاچیق های آن در قسمت مسقف کافه و تعدادی میز و جایگاه هم در حیاط آن قرار دارند.

کافه مولین الکتریک (Moulin Electrique)

این کافه در قلب تفلیس قرار گرفته است و جایی با فضای بیرونی و درونی است. فضاهای بیرونی کافه کمی پر سرو صدا و شلوغ هستند اما فضاهای درونی معمولا آرامتر هستند. با همه اینها، کافه Moulin Electriqu یکی از دنج ترین کافه های شهر است و حتی اگر میزهای فضای آزاد را هم انتخاب کنید، چندان با هیاهو روبرو نمی شوید.

بطور کلی این کافه فضایی محبت آمیز و غیر رسمی دارد. در منوی کافه Moulin Electrique می توانید خوشمزه های گرجستانی به علاوه ساندویچ و خوراک های معروف و مرسوم را پیدا کنید. مطمئن باشید با گذراندن حتی یک عصر خود در این کافه، خیلی بیشتر از گذراندن یک بعدازظهر در یک کافه بهتان خوش می گذرد. یکی از بهترین های منوی Moulin Electrique، سوپ کدواست که پیشنهاد می کنیم حتما امتحان کنید.

کافه Kiwi Vegan

اگر گیاهخوار هستید، این کافه مخصوص شماست. کافه Kiwi Vegan ، مدت زیادی نیست که افتتاح شده است اما اولین کافه گیاهخواری در تفلیس است. جالب است بدانید که در این کافه، غذا تنها چیزی نیست که نصیبتان می گردد چون جلسات گروهی هم برگزار می گردد که هدف از آن، بالا بردن آگاهی و سطح اطلاعات اجتماعی است تا با آن بتوانند میزان فعالیت های اجتماعی افراد در جامعه را بیشتر نمایند. Kiwi Vegan فضای بامزه و صمیمی ای دارد و اگر دوستدار غذاهای سنتی و غیر سنتی گیاهی هستید، کافه Kiwi Vegan انتخاب خوبی برای شماست.

کافه کاندوس اثنیک (Canudos Ethnic)

Canudos Ethnic کافه ای با معماری جالب است که به سبک سفارت برلین در این شهر ساخته شده است. کافه ای بسیار ارزان که جای خوبی برای آشنایی با افراد روشن فکر جامعه گرجستان است. در این کافه همه آن چیزی که از یک کافه خوب انتظار می رود وجود دارد از یک منوی خوب گرفته تا فضایی صمیمی در کنار افراد خوش صحبت و آرام. وقتی به این کافه وارد می شوید با وسایل چوبی رنگ و رو رفته ای روبرو می شوید که فضایی از گذشته را درذهن تداعی می نماید.

کافه باوناوس (Bauhaus)

اگر در جهت توریستی تان در تفلیس به منطقه قدیمی شهر رفتید، کافه قدیمی و کوچک Bauhaus را از یاد نبرید. کافه ای که نه تنها منویی از غذاهای کوچک و جالب و البته سالم غیر گرجستانی ارائه می دهد بلکه تقریبا در ارزان بودن و با کیفیت بودن، در شهر همتا ندارد. Bauhaus فقط یک کافه معمولی نیست و گاهی در آن، کلاس های آشپزی هم برگزار می گردد. جالب است بدانید Bauhaus کافه ای است که از رنگ و بوی گرجستانی در آن خبری نیست اما گردانندگان آن گرجستانی هستند. رفتن به این کافه برای امتحان غذای غیر گرجستانی، و تست چند نوع سوپ و سالاد خوشمزه ایده خوبی است.

کافه گابریادزه (Gabriadze)

رزو گابریادزه از هنرمندان بسیار مشهور گرجستان است که در زمینه فیلم نامه نویسی، کارگردانی، مجسمه سازی و عروسک گردانی فعالیت می نماید، کافه گابریادزه با طراحی کامل این هنرمند اجرا شده بطوریکه دیوارها کاملا با سلیقه او رنگ آمیزی شده و میز و جایگاه و پرده ها در هماهنگی کامل با این رنگ ها هستند که زیبایی و هارمونی خاصی را به وجود آورده است. مجسمه ها و ظروف سفالی که برای دکوراسیون داخلی این کافه انتخاب شده به دنج بودن و آرامش فضای آن یاری بسیاری نموده است. غیر از فضای گرم داخل، برای فصل گرما یک تراس هم در نظر گرفته شده که در آنجا غذاهای سنتی گرجستان سرو می گردد. بعد از گردش در خیابان های رمانتیک تفلیس آمدن به این فضا و چشیدن طعم خوب نوشیدنی ها و غذاها بسیار می چسبد!

کافه بوک کرنر (Book Corner Cafe)

این کافه جایی برای علاقه مندان به کتاب است به هر کجا که نگاه کنید کتاب می بینید حتما لامپ ها هم در این کافه با کتاب تزئین شده است، فضای سنتی و آرامش بخش این کافه شما را به دنیای قدیم می برد و برای مدتی یادتان می رود که در شهر شلوغی مثل تفلیس زندگی می کنید. بوک کرنر با وجود ظاهر ساده خود به خوبی می تواند شما را در آرامشی رویایی فرو ببرد، در اینجا بعد از اینکه قهوه خود را میل کردید می توانید برای سرگرمی و هیجان هم که شده بازی های تخته ای انجام دهید. اگر حس کردید که می خواهید کمی از دنیای شلوغ و پر مشغله فاصله بگیرید و کمی فکر کنید به این کافه زیبا بیایید با دیدن کتاب های اینجا بیشتر هوس فکر کردن به سرتان می زد!

کافه لا کابرنت (Lakabarent Cafe)

اگر شما هم عاشق فیلم هایی با فضای صد سال پیش پاریس هستید تا فضای خاص و رویایی پاریس آن موقع را ببینید آمدن به این کافه را به شما پیشنهاد می کنیم. در این کافه در فضایی ساده و دنج پر از احساس آرامش می شوید و یاد پاریس قدیم می افتید، وقتی نگاهی به منو و نوشیدنی ها آن بیندازید ترکیبی از غذاهای فرانسوی و محلی را می بینید که طعم بسیار خوشایندی دارند، در این کافه غذاها با تزئیناتی بسیار متنوع و زیبا سرو می گردد.

لینویل (Lionel)

لینویل در مرکز شهر تفلیس و در کنار میدان آزادی قرار گرفته است، محیط دنج و آرامش بخش و قیمت های مناسب آن این کافه را یکی از محبوب ترین ها نموده است. طعم غذاها و نوشیدنی های این کافه بسیار خوشایند و دلپذیر است مخصوصا اینکه در این محل موسیقی آرامی نیز نواخته می گردد که به احساس آرامش شما بیشتر یاری می نماید. اگر شما هم کافه هایی با فضای قدیمی و دنج را دوست دارید حتما سری به این کافه زده و غرق شور و احساس شوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1403

به "کافه گردی در گرجستان؛ تجربه ای متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کافه گردی در گرجستان؛ تجربه ای متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید