آکواریوم اصفهان را با جزییات کامل بشناسید، عکس

به گزارش باتسک، نکات مثبت

  • اولین آکواریوم کشور که دارای تونل آکواریوم است.
  • کامل ترین و زیباترین نوع آکواریوم در ایران
  • وجود 300 گونه متنوع از آبزیان
  • وجود شش نوع کوسه مختلف
  • حضور بیش از 100 گونه بسیار سمی، خطرناک و نادر

نکات منفی

  • متاسفانه بسیاری از گونه های نادر از بین رفته اند.
  • آکواریوم نسبتا کوچک است.
  • سیستم تهویه هوای داخل آکواریوم به خوبی عمل نمی کند.
  • ورودی نسبتا گران است.

اما برای بازدید از چنین جاذبه های گردشگری زیبایی همواره لازم نیست که به خارج از کشور سفر کنیم. بد نیست بدانید که یکی از زیباترین آکواریوم های جهان در کشور ایران و در شهر اصفهان قرار گرفته است. این آکواریوم دارای گونه های مختلف آبزیان بوده و در زیر زمین واقع شده است. شما می توانید در سفر به اصفهان از این جاذبه تماشایی نیز تماشا فرمایید تا سفر شما تبدیل به یکی از خاطره انگیز ترین سفرهای تمام زندگی تان گردد. با خبرنگاران همراه شوید تا آکواریوم اصفهان را بهتر بشناسید.

آکواریوم اصفهان را با جزییات کامل بشناسید، عکس

معرفی آکواریوم اصفهان

در نوروز سال 1395، اولین تونل آکواریوم ایران در شهر اصفهان بنا شد و تا به امروز، تبدیل به یکی از زیباترین جاهای تماشای این شهر شده است. منظور از تونل آکواریوم همان چیزی است که تا پیش از این، تنها در کشورهای خارجی شاهد آن بودیم. شما می توانید در تونلی شیشه ای در دل آکواریومی بزرگ قدم بردارید و حسی عجیب را تجربه کنید.

با قدم برداشتن در این تونل زیبا، احساس می کنید که در کف اقیانوس قدم می زنید و ناظر زیباترین جلوه های خلقت خداوند هستید. لازم به ذکر است که آکواریوم اصفهان در عمق 7 متری زمین واقع شده است، اما معماری آن به شکلی خلاقانه طراحی شده است که شما متوجه این فرود هفت متری به زیر زمین نخواهید شد. آکواریوم اصفهان دارای 4 هزار متر مربع فضای خالص است که توانسته میزبان بیش از 300 گونه مختلف ماهی از سراسر جهان باشد.

طراحی داخلی آکواریوم اصفهان به حدی زیبا و هوشمندانه است که شما احساس می کنید در غاری بسیار عجیب در دل جنگل های استوایی قدم می زنید و همزمان شاهد حضور گونه های منحصربه فرد آبزیان هستید. این آکواریوم دارای تانک های متعددی است که هر تانک به یک بخش خاص از جهان تعلق دارد. کنار هر یک از این تانک ها، توضیحاتی به زبان فارسی و انگلیسی وجود دارد که شما می توانید با خواندن این توضیحات، به صورت کامل با آن گونه خاص آبزی آشنا شوید.

آکواریوم اصفهانآکواریوم اصفهانآکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان، یکی از متنوع ترین آکواریوم های ایران

باید بدانید که در این آکواریوم از بیش از 300 گونه مختلف آبزی نگهداری می گردد. در بین این گونه ها می توان به انواع مار ماهی، گلد فیش، ماهی های آفریقایی، ماهی ازون برون، انواع ماهی تزئینی، خروس ماهی، انواع خرچنگ، دلقک ماهی، انواع ماهی های رنگی آب شور و شش نوع کوسه مختلف اشاره نمود. یکی از تانک های این آکواریوم به سلاطین دریا و اقیانوس، یعنی کوسه ها اختصاص داده شده است.

بسیاری از گردشگران با تماشا این کوسه های زیبا حس بسیار عجیبی را تجربه می نمایند. لازم به ذکر است که بیش از 100 نمونه آبزی بسیار نادر در این آکواریوم به چشم می خورند که بعضی از آنها جزء سمی ترین و منحصربه فرد ترین گونه های آبزی در تمام جهان به شمار می آیند. پس در بازدید از این آکواریوم زیبا، باید آمادگی تماشای انواع شگفتی را داشته باشید.

آکواریوم اصفهانآکواریوم اصفهان

بخش های مختلف آکواریوم اصفهان

به صورت کلی آکواریوم اصفهان را می توان به چهار بخش مختلف تقسیم کرد.

  • بخش اول

بخش اول همان جایی است که در بدو ورو، آن را می بینید. در همان لحظه اول، مات و مبهوت طراحی منحصربه فرد این آکواریوم می شوید. فضای داخلی این بخش شبیه به یک غار در دل کوه است که با به کارگیری نورپردازی تماشایی، زیبایی آن دو چندان شده. محیط این بخش بسیار تاریک است و نورپردازی تنها به وسیله تانک ها انجام می گردد. شما می توانید از تانک هایی که دور تا دور این بخش وجود دارند، تماشا فرمایید و از تماشای آبزیان مختلف لذت ببرید.

بعضی از تانک ها در میان سالن قرار گرفته اند و ماهی های بسیار زیبایی را در خود جای داده اند. به عنوان مثال، مار ماهی های برقی که برق کشنده ای را برای دفاع از خود فراوری می نمایند نیز در همین تانک ها زندگی می نمایند. بعضی از سمی ترین گونه های روی زمین یا خرچنگ های غول آسا همه در همین بخش حضور دارند.

آکواریوم اصفهانآکواریوم اصفهان
  • بخش دوم: تونل آکواریوم

در بخش دوم آکواریوم اصفهان، شاهد بی نظیرترین بخش آن، یعنی تونل آکواریوم خواهید بود. تونل آکواریوم بخش دوم و سوم این آکواریوم را به هم متصل می نماید و یکی از زیباترین قسمت های این مجموعه محسوب می گردد. در اینجا می توانید از یک تونل شیشه ای به شکل نیم دایره عبور کنید و بدون حد و مرز از زیبایی مخلوقات دریایی خداوند لذت ببرید. این بخش حس بسیار عجیبی را به شما منتقل می نماید و تصور می کنید که در کف اقیانوس قدم بر می دارید.

نکته جالب توجه در این بخش، زیست بوم منحصر به فردی است که مسئولین آکواریوم به وجود آورده اند. در این قسمت بر خلاف بخش اول، گونه های مختلف در کنار هم زندگی می نمایند. تصور کنید که در حال تماشای شنای یک لاک پشت غول آسای زیبا هستید که ناگهان یک کوسه سفید از کنار شما عبور می نماید. این تونل معمولا بسیار شلوغ است و گردشگران مشغول عکس برداری و نشان دادن ماهی های مختلف به یکدیگر هستند!

تونل آکواریومتونل آکواریوم

در خبرنگاران بخوانید

جاهای تماشای اصفهان ، تابلوی خوش نقش و نگار میراث صفوی

  • بخش سوم

بخش سوم آکواریوم اصفهان، بخش نهایی آن محسوب می گردد. در این بخش شما می توانید از بعضی تانک های دیگر نیز بازدید کنید اما خبر خوب اینکه امکان انجام یک سرگرمی بسیار منحصربه فرد در این قسمت وجود دارد که شاید برای شما تبدیل به خاطره ای فراموش نشدنی گردد. در این قسمت یک حوضچه تعبیه شده است که ماهی های گلد فیش بسیار بزرگی در آن زندگی می نمایند. شما می توانید با شیشه شیر به این ماهی ها غذا دهید و آنها را از نزدیک لمس کنید!

حوضچه ماهی های گلد فیش
  • بخش چهارم: گیفت شاپ

در بخش چهارم یک گیفت شاپ برای کسانی که قصد خرید سوغاتی برای عزیزان خود یا خرید انواع یادگاری برای ماندگار کردن این خاطره زیبا را دارند، تعبیه شده است. در این گیفت شاپ بزرگ، کالاهای زیبایی با تم دریایی وجود دارند که می توانید برای فراموش نکردن این خاطره شیرین، آنها را خریداری نمایید.

گیفت شاپگیفت شاپ

تماشای های اطراف آکواریوم اصفهان

  • فاصله تا باغ خزندگان: 100 متر
  • فاصله تا باغ پرندگان: 700 متر
  • فاصله تا تله سیژ ناژوان: 700 متر

امکانات آکواریوم ناژوان

  • پلاکت های معرفی انواع آبزیان
  • سرویس بهداشتی
  • عکاسی و چاپ عکس بر روی شاسی، لیوان و غیره
  • وجود انواع کافه و رستوران در محوطه پارک ناژوان
  • وجود پارکینگ اختصاصی خودرو (باید هزینه ورودی پرداخت کنید)
  • گیفت شاپ

برترین زمان بازدید از آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان در همه ایام سال معمولا شلوغ است و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. به همین دلیل، بهتر است در ایام غیر پیک از این آکواریوم زیبا بازدید کنید تا بتوانید در خلوتی و آرامش کامل از گونه های مختلف آبزی تماشا فرمایید. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم تعطیلات آخر هفته، عید نوروز یا تعطیلات تابستانی را برای سفر خود انتخاب نکنید. از نظر آب و هوا نیز باید گفت که اصفهان یک شهر کویری است و تابستان های بسیار گرمی دارد. اما خوشبختانه آکواریوم اصفهان در دل یک پارک بسیار زیبا و سرسبز واقع شده است و به همین دلیل آب و هوا در هر چهار فصل، مناسب بازدید خواهد بود.

اطلاعات بازدید از آکواریوم اصفهان

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 19:00 غروب. البته در ایام نوروز استثنا تا ساعت 22:00 به بازدیدنمایندگان محترم خدمات ارائه داده می گردد.

قیمت بلیط آکواریوم اصفهان : 25 هزار تومان برای افراد بزرگسال و 20 هزار تومان برای بچه ها بالای دو سال تا قد 120 سانتی متر. برای بچه ها زیر دو سال بازدید کاملا رایگان خواهد بود.

آدرس آکواریوم اصفهان : اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان، آکواریوم اصفهان

شماره تماس: 37780013-031

آکواریوم اصفهان

در خبرنگاران بخوانید

مراکز سرگرمیی اصفهان ، شهری برای همه سلیقه ها

راستا دسترسی به آکواریوم اصفهان

این پارک در غرب شهر اصفهان واقع شده است و برای دسترسی به آن تنها باید از تاکسی دربست یا وسیله نقلیه شخصی بهره ببرید. برترین راستا دسترسی، استفاده از اتوبان حبیب اللهی خواهد بود. بعد عبور از پل زاینده رود، وارد خط کندرو میرزا کوچک خان شده و راستا را ادامه دهید تا به یک میدان برسید. از میدان عبور نموده و وارد خیابان الفت شوید. الفت را ادامه دهید تا به آکواریوم اصفهان برسید.

آکواریوم اصفهان

نکاتی که در بازدید از آکواریوم اصفهان باید به یاد داشته باشید

  • این آکواریوم، دارای اولین و تنها تونل آکواریوم در تمام ایران است.
  • ماهی های این آکواریوم متعلق به هر 5 قاره جهان هستند.
  • بعضی از آبزیان این آکواریوم، سمی ترین ماهی های تمامی آب های جهان محسوب می شوند.
  • این آکواریوم در یک مجموعه سرگرمیی و گردشگری بسیار بزرگ به نام پارک ناژوان واقع شده است، پس حتما طوری برنامه ریزی کنید که از بخش های مختلف آن تماشا فرمایید.
  • به هیچ وجه هنگام عکس برداری با دوربین، از فلاش استفاده نکنید. فلاش به چشم آبزیان شدیدا آسیب وارد می نماید.
  • سعی کنید راستا را به صورت گرد حرکت کنید. یعنی از سمت راست خود در بخش اول آغاز کنید، به تونل برسید، وارد بخش سوم شوید، دور بزنید و دوباره از تانک های طرف دیگر تماشا فرمایید. به این شکل شلوغی در سالن ایجاد نمی گردد.
  • حتما تابلوهای راهنما را مطالعه کنید تا با گونه ماهیان آشنا شوید.
آکواریوم اصفهان

شما برای ما بنویسید

خب خبرنگاران ی عزیز، نظر شما در خصوص آکواریوم اصفهان چیست؟ به نظر شما در آینده نزدیک شاهد افتتاح آکواریم های بزرگ دیگری شبیه به این آکواریوم خواهیم بود؟ متاسفانه در این آکواریوم هر روز شاهد تلف شدن بعضی از گونه های آبزی هستیم، به نظر شما علت این مسئله چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2713

به "آکواریوم اصفهان را با جزییات کامل بشناسید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم اصفهان را با جزییات کامل بشناسید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید