فرانسه قرنطینه شد

به گزارش باتسک، رئیس جمهوری فرانسه به دلیل شیوع ویروس کرونا شروع قرنطینه در کشورش را اعلام نمود.

فرانسه قرنطینه شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه شامگاه دوشنبه به دلیل شیوع ویروس کرونا شروع قرنطینه در کشورش را بیان کرد.

به گفته رئیس جمهوری فرانسه از فردا به مدت حد اقل 15 روز هر گونه حضور در فضای عمومی در سرتاسر فرانسه جز برای موارد ضروری ممنوع بوده و جریمه خواهد داشت. او چند بار تکرار کرد ما در شرایط جنگ با این اپیدمی هستیم و تصریح نمود که هرگونه پیاده روی، ملاقات خانوادگی، گردهمایی و حضور بی مورد در خیابان ها و مکان های عمومی از این پس ممنوع خواهد بود.

این دومین بار در 4 روز گذشته است که رئیس جمهوری فرانسه تدابیر تازه ای را برای مبارزه با کرونا اعلام می نماید. او روز پنج شنبه گذشته با اعلام تعطیلی تمامی مدارس، دانشگاه ها و آکادمی ها گفت تمامی کارکنان بخش های خصوصی و دولتی می توانند از راه دور کار نمایند.

یک روز پس از سخنان ماکرون، ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه جزئیات بیشتری از محدودیت های بی پیشینه در کشورش را بیان کرد. وی گفت که تا اطلاع بعدی، تمامی رستوران ها، کافه ها و فروشگاه ها به جز فروشگاه های مهم مانند سوپرمارکت ها، نانوایی ها و داروخانه ها تعطیل خواهند بود.

شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه تا نیمروز دوشنبه 16 مارس (26 اسفند) به 5 هزار و 423 نفر رسیده است. در این کشور تا کنون 127 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. بر اساس گزارش وزارت بهداشت فرانسه، در شبانه روز گذشته 36 نفر بر اثر کرونا در این کشور جان باخته اند. این آمار بالاترین نرخ مرگ و میر روزانه کرونا از زمان شروع شیوع این بیماری در فرانسه تا کنون بوده است.

دولت فرانسه پیش از این در کشور شرایط 3 اپیدمی اعلام نموده بود اما تا روز دوشنبه هنوز قرنطینه یا محدودیت رفت و آمد مانند آنچه در ایتالیا و بخشی از اسپانیا در جریان است در فرانسه اعمال نشده بود.

شرایط 3 اپیدمی در فرانسه به معنای آن است که ویروس بیماری واگیردار در تمام کشور وجود دارد و همه مردم ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

انتخابات لغو شد

ماکرون در سخنرانی روز دوشنبه خود بیان کرد که دور دوم انتخابات شوراهای شهر نیز به دلیل شیوع کرونا لغو خواهد شد.

دور نخست انتخابات شوراهای شهر فرانسه در روز یکشنبه 15 مارس (25 اسفند) در سراسر این کشور برگزار گردید و مطابق برنامه قرار بود دور دوم آن نیز روز یکشنبه آینده برگزار گردد.

یکشنبه گذشته با وجود آن که دولت فرانسه تدابیر ویژه ای برای رعایت بهداشت رأی دهندگان به کار گرفته بود، بیش از 55.36 درصد مردم از بیم کرونا پای صندوق رأی حاضر نشدند که این یک رکورد تاریخی محسوب در این کشور می گردد.

ماکرون با لغو نکردن انتخابات در شرایط شیوع کرونا تحت شدیدترین انتقادها نهاده شد و با اعلام آمار پایین مشارکت در دور اول، بعضی این احتمال را داده بودند که رئیس جمهوری فرانسه دور دوم انتخابات شوراهای شهر را لغو نموده و آن را به زمان دیگری موکول کند. پیش از این خود نخست وزیرفرانسه نیز پیشنهاد لغو انتخابات شهرداری ها را به دولت داده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1390

به "فرانسه قرنطینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه قرنطینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید