سرما و یخبندان در 24استان

به گزارش باتسک، معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا تا یکشنبه 23 آذر، کاهش 6 تا 10 درجه ای دما در شمال شرق پیش بینی می گردد، گفت: روز آینده در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیرصفر درجه خواهد بود.

سرما و یخبندان در 24استان

محمد اصغری در گفت وگو با فارس در تشریح آخرین شرایط جوی کشور بیان نمود: امروز بارش باران و برف و مه آلودگی در استان های ساحلی خزر، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و بعضی نقاط اردبیل، ارتفاعات استان های واقع در دامنه جنوبی البرز، بعضی نقاط کرمان و سیستان و بلوچستان را شاهدیم.

وی ادامه داد: روز آینده بارش باران و برف و مه آلودگی در استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می گردد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه 22 آذر در خراسان رضوی و به صورت پراکنده و در استان های ساحلی خزر بارش برف و باران خواهیم داشت.

* افزایش غلظت آلاینده های جوی در کلان شهرها طی 5 روز آینده

اصغری با بیان اینکه روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است، گفت: در 5 روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده های جوی و افزایش غبار محلی پیش بینی می گردد.

* توصیه به کشاورزان و دامداران در روزهای سرد و برفی

وی افزود: از فردا تا یکشنبه 23 آذر کاهش 6 تا 10 درجه ای دما در شمال شرق پیش بینی می گردد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در مناطق و استان هایی که ذکر شد، توصیه می گردد در مزارع و باغات زهکشی و پاکسازی جهت آب باغات و مزارع با توجه به بارش ها، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش ها و تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف، در دستور کار باشد.

اصغری افزود: همچنین توصیه می گردد در سالن های پرورش قارچ، گلخانه و انبارها، تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن ها با توجه به کاهش دما و وقوع برف، پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری ها با توجه به کاهش دما و کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری های قارچی، در دستور کار باشد.

وی اظهار کرد: در سالن های مرغداری و دامداری نیز توصیه می گردد تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن ها با توجه به کاهش دما و برف، عدم استفاده از آب باران برای دام ها، تهیه خوراک پر انرژی برای دام ها با توجه به کاهش دما و برف و جلوگیری از نفوذ هوای سرد و روان آب به داخل سالن ها در دستور کار باشد.

* یخبندان در 24 استان

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با غبار محلی پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت هشت و یک درجه خواهد بود.

اصغری با بیان اینکه امروز دریای خزر و خلیج فارس مواج است، افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و زنجان، اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر ، سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیرصفر درجه خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1974

به "سرما و یخبندان در 24استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرما و یخبندان در 24استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید