ساخت نیروگاه و پالایشگاه در عمان به دست متخصصان ایرانی

به گزارش باتسک، خبرنگاران: مشاور هیأت مدیره شرکت مدیریت هیربدان (مجری طرح های نیروگاهی و صنایع وابسته)گفت: متخصصان و مدیران ایرانی توانستند نیروگاه و تاسیسات جانبی پالایشگاه مسقط در کشور عمان را با رعایت تمامی مسائل ایمنی احداث و تحویل دهند.

ساخت نیروگاه و پالایشگاه در عمان به دست متخصصان ایرانی

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، قاضی میرسعید در نشستی خبری گفت: این شرکت توانسته است ده ها طرح صنعتی و عمرانی در بخش های مختلف صنعتی اعم از نفت و گاز ، پتروشیمی و نیروگاهی را در 14 سال اخیر با پیروزیت به سرانجام برساند و تحویل دهد که تازه ترین پروژه اجرایی شده اجرای طرح نیروگاه و تاسیسات پالایشگاه مسقط عمان است.

وی اضافه کرد: متخصصان و مدیران ایرانی توانستند نیروگاه و تاسیسات جانبی پالایشگاه مسقط در کشور عمان را با رعایت تمامی مسائل ایمنی احداث و تحویل شرکت پالایشگاه نفت عمان دهند و با توجه به انجام پیروزیت آمیز پروژه نیروگاه گازی پالایشگاه مسقط، پیروز به دریافت حدود 20 میلیارد ریال جایزه صادراتی از انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندس شدیم.

مشاور هیأت مدیره مجری طرح های نیروگاهی و صنایع وابسته با بیان اینکه هم اکنون این شرکت در بعد داخلی طرح های نیروگاه و یوتیلیتی اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز ، نمک زدایی از نفت خام واحد بنگستان اهواز ، ایستگاه پمپاژ نفت در سایت نیشابور و مدیریت طرح ذوب و اسید مس سونگون تبریز را در دست اجرا دارد، گفت: این شرکت در طول 14 سال توانسته است 24 پروژه در بخش های نیروگاه، نفت و گاز و صنعت را با پیروزیت در ایران، ارمنستان و عمان به اتمام برساند.

در ادامه این نشست، سعید مرجوی رییس هیأت مدیره شرکت هیربدان گفت: این شرکت در یک مناقصه بین المللی با حضور اولیه 17 شرکت توانست امتیازات فنی لازم را کسب و جزو 4 شرکت تایید صلاحیت شده (اسپانیا، هند ، امریکا و ایران) با ارائه پیشنهاد بازرگانی مناسب برنده این مناقصه گردد.

وی اضافه کرد: بر اساس قرارداد با شرکت پالایشگاه نفت عمان این شرکت متعهد به اجرای کلید در دست احداث نیروگاه به ظرفیت 52 مگاوات، تاسیسات فراوری بخار اصلی و کمکی ، تاسیسات فراوری آب شیرین ، تاسیسات فراوری آب نرم و تاسیسات تصفیه سوخت شده است.

مرجوی توضیح داد: این طرح در فضای محدود داخلی پالایشگاه شهر مسقط با فراوری مستمر 24 ساعته (تنها پالایشگاه وقت عمان) و با رعایت مسائل ایمنی کار و با ثبت رکورد 3 میلیون ساعت کار بدون حادثه اجرا شد و خوشبختانه توانستیم محدودیت های حاکم بر تحریم های ناعادلانه در زمینه های افتتاح نکردن اعتبار اسنادی برای شرکت های ایرانی و تامین تجهیزات بر اساس تعهدات قراردادی را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: طرح نیروگاه و تاسیسات پالایشگاه مسقط بزرگترین پروژه فنی و مهندسی در حوزه انرژی است که یک شرکت خصوصی ایرانی در یک بازار کاملا رقابتی در خارج از کشور اجرا کرد و پیروز به دریافت رضایت نامه از کارفرمای خود شد.

مرجوی ، سپری شدن بیش از 25 هزار ساعت کارکرد اجزاء مختلف طرح بدون بروز مشکل را از دیگر ویژگی این طرح دانست و گفت: بر اساس ارزیابی رایزن جمهوری اسلامی ایران در عمان انجام این طرح در محل بزرگترین پالایشگاه عمان بدون تردید یکی از ارزشمندترین اقدامات یک شرکت ایرانی در حوزه صنعت نفت ، گاز ، پتروشیمی و نیروگاهی این کشور محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: این طرح در سه سال اجرا شده و 102 میلیون دلار هزینه اجرای طرح بوده است.

مرجوی با بیان اینکه این شرکت در فازهای 6، 7 و 8 عسلویه، احداث نیروگاه را بر عهده داشته است از برنده شدن در طرح بازسازی نیروگاهی در عراق به ارزش 20 میلیون دلار اطلاع داد که البته به علت شرایط امنیتی در عراق ، ابلاغ آن از طرف عراقی به شرکت ، تاخیر 10 ماهه داشته است.

وی اعلام نمود: قرار است وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری به کشور عمان از طرح نیروگاه و تاسیسات پالایشگاه مسقط که به دست متخصصان و مدیران ایرانی ساخته شده است بازدید کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 595

به "ساخت نیروگاه و پالایشگاه در عمان به دست متخصصان ایرانی" امتیاز دهید

2 کاربر به "ساخت نیروگاه و پالایشگاه در عمان به دست متخصصان ایرانی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت نیروگاه و پالایشگاه در عمان به دست متخصصان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید