رونمایی از کتاب زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران، مراسم رونمایی از کتاب زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران نوشته عباس خامه یار با حضور جمعی از استادان و صاحب نظران دوشنبه 27 بهمن ساعت 16 از سوی کتابخامه ملی ایران و با همکاری فرهنگسرای ملل و انتشارات هزاره ققنوس به صورت زنده پخش می گردد.

رونمایی از کتاب زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران

خامه یار در مقدمه کتاب نوشته است: نگارش روزنوشته هایی که پیش از پرداختن به روزمرگی ها باشد و نکاتی هرچند اندک به دانسته های خوانندگان بیفزاید یا روایتی ناب و خالص برای تاریخ فراهم آورد، همیشه دغدغه و دل مشغولی حائز اهمیتی برایم بوده است. به همین دلیل و با وجود این که حرفه ام نویسندگی نبوده و در سال های اخیر نیز، عهده داری مسئولیت هایی در داخل و خارج کشور، کمتر فرصتی برای قلم فرسایی حرفه ای برایم باقی گذاشته است، کوشش کردم تا تجربیات و برداشت هایم را از بعضی شخصیت های برجسته و تاریخ ساز و همچنین رویدادها و قاب های ماندگار پیرامونم ثبت و ضبط کنم. ناگفته پیداست در سطر سطر این نوشته می آید و گاهی به چهره های درخشان فرهنگ ایران عزیز می پردازد و گاهی از زاویه ای به ترسیم و تشریح یک رویداد حائز اهمیت اختصاص می یابد.

علی لاریجانی نیز در مقدمه ای بر این کتاب نوشته است: این هم سبکی از خاطره نویسی است. تنوع موضوعات از جهتی و رویکرد فرهنگی وی در نگارش، جذابیت به کتاب فاخر زخم و زیتون بخشیده است. به دلیل شناخت خوبی که از صاحب نظران دنیای عرب داشته اند به مناسبت پرداختن به آراء و یا اقدامات آنان برای جامعه، مفید و ارزشمند است، چرا که آنان به تحولات جامعه ایرانی حساس هستند به خصوص پس از انقلاب اسلامی، بشدت درگیر ذهنی یا حوادث انقلاب داشته و دارند و فهم دیدگاه های آنان که از منظر بیرونی به تحولات ایرانی می اندیشند برای تعمیق فکری جامعه ما سودمند و گاه لازم است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2098

به "رونمایی از کتاب زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کتاب زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید