10 قصه از 10 بنای ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی برای نوجوانان

به گزارش باتسک، مجید شفیعی در گفت وگو با خبرنگاران ، درباره آثار جدیدش گفت: به تازگی کتاب جدیدی از من با عنوان گذری بر خاک نمناک با تصویرگری یاسمن جنیدی از سوی انتشارات تاریخ ایران به چاپ رسیده است.

10 قصه از 10 بنای ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی برای نوجوانان

این نویسنده درباره محتوای کتاب توضیح داد: کتاب گذری بر خاک نمناک مشتمل بر 10 قصه از 10 بنای ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی است که در لیست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده.

وی اضافه کرد: این کتاب شامل دو بخش داستانی و غیر داستانی است. در بخش غیر داستانی به مشخصات و تاریخچه آثار پرداخته شده است. کتاب از 10 فصل تشکیل شده و هر فصل شامل دو گفتار است که بخش داستانی و غیر داستانی هر بنا را شامل می شود.

شفیعی با اشاره به اینکه گذری بر خاک نمناک برای گروه سنی نوجوان نوشته شده، این کتاب را تلاشی دانست در جهت شناساندن هویت ملی و میهنی به مخاطبان که با شیوه و نگاهی نو به آن پرداخته شده است. دراصل بناها، قهرمانان این ده قصه فانتزی و پر از اتفاقات ریز و درشت هستند.

به گفته این نویسنده کودک و نوجوان، اسامی قصه های این کتاب عبارتند از: راز معبد، رویای سلطان، رویاها، خاک نمناک، باغ فیروزه ای، خانه مهر، کلمات سنگی، گفت وگوی ارواح، ماهی بزرگ و زندان دیو. همچنین اسامی بناهایی که این قصه های فانتزی بر اساس آنها نوشته شده عبارتند از: تخت سلیمان، تخت جمشید، ارگ بم، کتیبه بیستون، چغازنبیل، گنبد سلطانیه، کلیسای سنت استپانوس، میدان نقش جهان، پاسارگاد و سازه های آبی شوشتر.

مجید شفیعی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان، سال 1350 در قزوین به جهان آمد. از آثار او می توان به مار خشمگین، غلام بازرگان، گنج قلعه سفید، ماه پیشانی قصه ما، شاهزاده بابـل، فرشته های خیس و پهلوان گودرز و آقای نویسنده اشاره کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1961

به "10 قصه از 10 بنای ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی برای نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 قصه از 10 بنای ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی برای نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید