رازهای فلافل با گوشت چرخ نموده پفکی مثل ساندویچی که نمی دانید!

به گزارش باتسک، فلافل گوشت چرخ نموده یک مدل مقوی تر و مجلسی تر از فلافل سنتی با نخود برای و است که به مواد اولیه آن گوشت چرخ نموده اضافه می گردد. اضافه کردن گوشت چرخ نموده به ترکیب مایه فلافل نخود باعث می گردد تا این غذای فست فودی سرشار از پروتئین باشد. در این مقاله از در به آموزش طرز تهیه فلافل گوشت چرخ نموده خواهیم پرداخت.

رازهای فلافل با گوشت چرخ نموده پفکی مثل ساندویچی که نمی دانید!

مواد لازم برای تهیه فلافل گوشت چرخ نموده به روش ساندویچی

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
نخود آبگوشتی100 گرم
گوشت چرخ نموده150 گرم
پیاز1 عدد میانه
سیر2 حبه
سیب زمینی1 عدد کوچک
فلفل دلمه ای1 عدد کوچک
جعفری ساطوری خرد شده2 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر1 قاشق چای خوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه لازم
پودر زیره، تخم گشنیز و پاپریکابه اندازه دلخواه
روغن سرخ کردنیبه اندازه کافی
سس، نان و خیارشوربرای سرو فلافل گوشت

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه: 40 دقیقه

مدت زمان لازم برای استراحت دادن به مایه فلافل گوشت: 60 دقیقه

مدت زمان لازم برای سرخ کردن فلافل با گوشت چرخ نموده: 15 دقیقه

مراحل طرز تهیه فلافل گوشت چرخ نموده به روش عربی

فلافل با گوشت چرخ نموده یک شام و یا نهار نونی خوشمزه و البته مقوی است که فوری و به راحتی می توانید آن را در خانه تهیه کنید. طرز تهیه فلافل با گوشت چرخ نموده تفاوت چندانی با نوع گیاهی آن یعنی یا ندارد.

مرحله اول: نخود را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه فلافل گوشت چرخ نموده خانگی، احتیاج است نخود را از قبل بخیسانید. برای این کار از 24 ساعت قبل نخود را در آب ولرم بخیسانید و چند بار آب آن را عوض کنید. این کار باعث می گردد هم نفخ نخود گرفته گردد و هم با نرم کردن آن باعث پخت بهتر نخود می گردد. بهتر است از کنسرو نخود برای درست کردن فلافل استفاده نکنید چون فلافل با کنسرو نخود وا می رود.

شما می توانید برای تهیه نخود به صورت یا اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: سبزی جعفری را خرد کنید

سبزی جعفری را خوب بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب اضافه از آن خارج گردد. سپس جعفری را با یک چاقوی تیز به صورت ساطوری خرد کنید. در نهایت باید دو قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده داشته باشید.

مرحله سوم: نخود را میکس کنید

بعد از گذشت 24 ساعت و زمانی که نخودها به خوبی خیس خوردند، آنها را آبکش کنید و اجازه دهید تا آب اضافه کاملا از آن خارج گردد. سپس نخودها را از طریق چرخ گوشت و یا غذاساز کاملا میکس کنید تا به شکل پوره در بیاید. احتیاج است نخود را یک بار دیگر چرخ کنید اما فعلا آن را کنار بگذارید و به سراغ مراحل بعدی بروید.

مرحله چهارم: سیر و پیاز را آماده کنید

یک عدد پیاز را پوست بگیرید و بشویید. از آنجایی که قرار است پیاز را رنده کنید حواستان باشد قسمت انتهایی پیاز را جدا نکنید تا هنگام رنده کردن از هم نپاشد و لایه های آن از هم جدا نگردد. پیاز را با رنده درشت، رنده کنید. با دست پیاز رنده شده را فشرده کنید تا آب پیاز کاملا گرفته گردد، ما به تفاله پیاز احتیاج داریم. دو عدد سیر را نیز پوست بگیرید و بشویید. سیر را با رنده مخصوص و یا از طریق سیر له کن به شکل پوره در بیاورید.

مرحله پنجم: سیب زمینی را رنده و فلفل دلمه را خرد کنید

یک عدد سیب زمینی میانه را بشویید و پوست بگیرید. با استفاده از رنده درشت سیب زمینی را رنده کنید و مطابق با کاری که با پیاز کردید، آب سیب زمینی را از پوره آن جدا کنید و پوره را نگه دارید.

یک عدد فلفل دلمه ای را هم بشویید و بعد از آنکه کمی خشک شد آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. فلفل دلمه ای را با رنده ریز هم می توانید رنده کنید.

مرحله ششم: همه مواد فلافل گوشت چرخ نموده را با هم میکس کنید

در این مرحله از طرز تهیه فلافل گوشت چرخ نموده، همه مواد شامل نخود چرخ شده، سیر، پیاز، سیب زمینی، فلفل دلمه ای، جعفری ساطوری شده، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر زیره و پودر تخم گشنیز را در دستگاه غذاساز و یا چرخ گوشت بریزید و همه را با هم به صورت یکدست چرخ کنید. مواد فلافل گوشت باید کاملا به صورت پوره و شکل خمیری دربیاید.

شما می توانید برای تهیه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر زیره و پودر تخم گشنیز به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله هفتم: گوشت چرخ نموده و بیکینگ پودر را اضافه و مواد را ورز دهید

در طرز پخت فلافل گوشت، باید مواد میکس شده را حسابی ورز دهید. موادی را که چرخ کردید به همراه گوشت چرخ نموده و بیکینگ پودر در یک کاسه مناسب بریزید و با دست آنها را برای چند دقیقه ورز دهید. ورز دادن را تا جایی ادامه دهید که به یک ترکیب یکدست برسید.

شما می توانید برای تهیه گوشت چرخ نموده و بیکینگ پودر به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله هشتم: مایه فلافل با گوشت چرخ نموده را استراحت دهید

بعد از آن که همه مواد را به خوبی با هم ورز دادید، برای آماده شدن فلافل گوشت باید مواد آن را استراحت دهید. یک سلفون روی ظرف مایه فلافل بکشید و آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا استراحت کند و خودش را بگیرد.

مرحله نهم: مایه فلافل خانگی گوشت را شکل دهید

مایه فلافل خانگی با گوشت را از یخچال بیرون بیاورید و آن را شکل دهید. اگر قالب فلزی مخصوص فلافل دارید با آن مایه فلافل را قالب بزنید. در غیر این صورت با استفاده از دست که کمی با روغن مایع چرب شده آن ها را به فرم دلخواه دربیاورید.

مرحله آخر: فلافل گوشت را سرخ کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه فلافل با گوشت چرخ شده، یک تابه نچسب با سایز میانه یا یک قابلمه نچسب کوچک انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید. بهتر است ظرفی که انتخاب می کنید یک تابه میانه و گود باشد تا فلافل ها در آن غوطه ور شوند.

اندازه کافی از روغن داخل ظرف مورد نظر بریزید و اجازه دهید تا کاملا داغ گردد. سپس فلافل ها را در آن سرخ کنید. بعد از آنکه دو طرف فلافل ها سرخ شد، آن را از روی حرارت بردارید و روی یک دستمال قرار دهید تا روغن اضافی جذب دستمال گردد.

در نهایت فلافل گوشت را با نان باگت و یا هر نان دیگری که تمایل دارید به همراه گوجه فرنگی، خیارشور () و انواع سس غذا () در وعده نهار یا شام سرو کنید.

شما می توانید برای تهیه روغن سرخ کردنی، سس، نان و خیارشور به صورت حضوری یا اینترنتی از طریق فروشگاه های اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

روش تهیه فلافل با گوشت مرغ چرخ نموده

برای کسانی که تمایل به استفاده از گوشت قرمز ندارند و یا به دلایل مختلف نمی توانند از آن استفاده نمایند، پیشنهاد ما برای آنها فلافل با مرغ چرخ نموده است. طرز تهیه فلافل مرغ کاملا شبیه به طرز پخت فلافل با گوشت است فقط برای تهیه آن گوشت چرخ نموده را حذف کنید و به جای آن از 150 گرم سینه مرغ چرخ نموده بهره ببرید.

برای تهیه فلافل با مرغ چرخ نموده کاملا منطبق با مراحل بالا عمل کنید. از آنجایی که سینه مرغ حالت چسبندگی دارد می توانید کمی آرد نخودچی به آن اضافه کنید و یا هنگام ورز دادن و شکل دادن به مایه فلافل، دست خود را کمی خیس کنید.

را می توانید به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه فلافل گوشت چرخ نموده به روش فست فودی

  • آب پیاز و سیب زمینی رنده شده را حتما از مایه فلافل گوشت و یا مرغ جدا کنید. اضافه شدن آب پیاز و سیب زمینی به مایه فلافل، موجب شل شدن و وا رفتن فلافل می گردد. سایر دلایل وا رفتن فلافل را می دانید؟
  • نسبت نخود و گوشت را در مواد اولیه این نوع از فلافل حتما رعایت کنید تا طعم یکی بر دیگری غالب نگردد.
  • به جای سیر از پودر سیر (طرز تهیه پودر سیر) نیز می توانید در تهیه این فلافل خانگی بهره ببرید.
  • پودر گشنیز و پاپریکا باعث می گردد فلافل گوشت چرخ نموده کاملا طعم فلافل های بیرونی را پیدا کند اما اگر به هر علت تمایل به استفاده از این ادویه ها ندارید می توانید آنها را از دستور پخت حذف کنید یا این که از ادویه مخصوص فلافل بازاری برای درست کردن فلافل گوشت بهره ببرید.
  • برای شکل دادن به مایه فلافل بهتر است از قالب های فلزی مخصوص به این کار بهره ببرید. استفاده از قالب این مزیت را دارد که از وا رفتن فلافل با گوشت جلوگیری می نماید.
  • برای آنکه فلافل ها به صورت یکدست سرخ شوند بهتر است آنها را در روغن زیاد و به صورت غوطه ور در روغن سرخ کنید.
  • مایه فلافل گوشت را می توانید در فریزر نگهداری کنید، فقط پیش از سرخ کردن آن را یخ زدایی کنید.
  • مایه فلافل نباید شل باشد. شل بودن مایه فلافل باعث وا رفتن آن هنگام سرخ شدن می گردد. اگر مایه فلافل گوشت شما شل است کمی آرد نخودچی به آن بزنید.
  • نخود را حتما دو مرحله چرخ کنید. خوب چرخ نشدن مواد اولیه هم باعث وا رفتن فلافل می گردد.
  • حتما مایه فلافل را از یک ساعت قبل در یخچال قرار دهید. این کار باعث می گردد تا مایه فلافل با گوشت چرخ نموده منسجم باشد و هنگام پخت وا نرود.
  • ساندویچ فلافل گوشت چرخ نموده را با گوجه، کاهو، خیارشور، ترشی تند جنوبی و با انواع سس می توانید سرو کنید.
  • استفاده از بیکینگ پودر در ترکیب مواد اولیه، باعث می گردد تا یک فلافل پفکی گوشتی داشته باشید.
  • فلافل گوشت چرخ نموده را باید روی حرارت بالا و در روغن غوطه ور سرخ کنید. اگر حرارت و یا روغن کم باشد فلافل مدت بیشتری باید روی حرارت باقی بماند و همین امر باعث خشک شدن فلافل می گردد.

فوت و فن های خوشمزه شدن فلافل خانگی با گوشت چرخ نموده

فلافل با گوشت چرخ نموده را بهتر است با چه سسی سرو کرد؟

از آنجایی که فلافل غذایی است که ریشه عربی دارد، معمولا آن را با سس تند سرو می نمایند. سس انبه () یکی دیگر از سس های مخصوص سرو فلافل است. با این حال شما بنا بر ذائقه خود می توانید از انواع سس مانند کچاپ () یا خردل () نیز بهره ببرید.

برای رفع شدن نفخ کردن هنگام مصرف فلافل چه کار باید کرد؟

برای آنکه مشکل نفخ کردن هنگام تهیه فلافل گوشت پیش نیاید، حتما نخود را از 24 ساعت قبل بخیسانید و آب آن را چند بار عوض کنید. در ضمن استفاده از یک قاشق چای خوری پودر زیره به رفع کردن نفخ فلافل یاری می نماید.

چرا فلافل گوشت به طور یکدست سرخ نمی گردد؟

برای سرخ کردن فلافل از یک تابه گود یا یک قابلمه کوچک نچسب که روغن در آن غوطه ور باشد بهره ببرید. دقت کنید که پیش از سرخ کردن فلافل ها روغن داغ باشد. در غیر این صورت فلافل به صورت یکدست سرخ نمی گردد و ممکن است قسمت میانی آن خام بماند.

منبع: افق کوروش
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2946

به "رازهای فلافل با گوشت چرخ نموده پفکی مثل ساندویچی که نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای فلافل با گوشت چرخ نموده پفکی مثل ساندویچی که نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید