رئیس اجرایی هنگ کنگ از استفاده از زور علیه معترضان حمایت کرد

به گزارش باتسک، رئیس اجرایی هنگ کنگ امروز از استفاده پلیس از زور در اعتراضات ضد دولتی در این دولتشهر حمایت نموده است.

رئیس اجرایی هنگ کنگ از استفاده از زور علیه معترضان حمایت کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

هنگ کنگ

به نقل از خبرگزاری رویترز، این حمایت از سوی کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ از پلیس در حالی انجام شده که قرار است راهپیمایی دیگری در این شهر برگزار گردد.

راهپیمایی روز یکشنبه در پی آرامش نسبی در هنگ کنگ برگزار می گردد و آزمونی برای قدرت این جنبش دموکراسی خواهانه است. سازمان دهندگان این راهپیمایی با وجود آنکه پلیس آن را غیرقانونی اعلام نموده، در آن شرکت می نمایند.

پلیس از صدور مجوز برای برگزاری این راهپیمایی روز یکشنبه امتناع نموده چون بیم آن دارد این راهپیمایی باعث خرابکاری و خشونت بیشتر گردد.

معترضان

دیده بان حقوق بشر نیز گفته، اقدام پلیس به نظر با هدف دلسرد کردن معترضان در عدم حضور در راهپیمایی روز یکشنبه است.

ضد دولتی

در گذشته، هزاران تن از معترضان، دستورات پلیس را درباره غیرقانونی بودن اعتراضات زیر پا گذاشته و بدون داشتن مجوز، دست به راهپیمایی زده بودند که در ابتدا به صورت صلح آمیز برگزار گردید اما بعدا به خشونت کشیده شد.

علت اصلی اعتراضات در هنگ کنگ، مطرح شدن لایحه مورد مناقشه استرداد مظنونان به چین برای محاکمه و دادگاهی بود اما در نهایت این لایحه از سوی کری لام لغو شد. همچنین پرونده یک مرد هنگ کنگی مظنون به قتل دوست اش در تایوان پیش از فرار به این دولتشهر باعث شده تا ضرورت این لایحه بار دیگر مطرح گردد.

روز آدینه، این مرد به نام چان تونگ-کای که بابت پولشویی در هنگ کنگ زندانی بود، نامه ای به رئیس اجرایی این دولتشهر نوشته و گفت، بلافاصله پس از آزادی که در روزهای آینده خواهد بود، خودش را به تایوان تسلیم می نماید.

کری لام در مصاحبه امروز خود گفت، پلسی از زور و نیروی مناسب در مواجهه با معترضان استفاده نموده و به خشونت معترضان واکنش نشان داده است.

بیش از 2600 تن از شروع اعتراضات در هنگ کنگ در ژوئن دستگیر شده اند. درخواست معترضان از آن تاریخ فراتر از لغو لایحه استرداد بوده و آنها خواهان برکناری کری لام نیز شده اند؛ مساله ای که دولت پکن را به شدت نگران نموده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 785

به "رئیس اجرایی هنگ کنگ از استفاده از زور علیه معترضان حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اجرایی هنگ کنگ از استفاده از زور علیه معترضان حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید