تورهای چین: پکن درباره هرگونه تماس رسمی با تایوان هشدار داد

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ژو فنگ لیان سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای دولتی چین، هشدار داد که پکن شدیداً مخالف هرگونه تماس رسمی و نظامی میان تایپه و واشنگتن است و از آمریکا می خواهد که به اصل چین واحد احترام بگذارد.

تورهای چین: پکن درباره هرگونه تماس رسمی با تایوان هشدار داد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این اظهارات واکنشی است به گزارش خبرگزاری رسمی تایوان که از فرود هواپیمای حامل شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در این جزیره اطلاع داد.

ژو فنگ لیان بعلاوه از آمریکا خواست از ارسال سیگنال های اشتباه به جدایی طلبان تایوان پرهیز کند چرا که ادامه رویکرد واشنگتن بیش از پیش صلح و ثبات تنگه تایوان را به مخاطره می اندازد.

همزمان، ارتش چین از برگزاری رزمایش آمادگی جنگی در محدوده تنگه تایوان اطلاع داد حال آنکه وزارت دفاع چین هم سفر دولتمردان کنگره آمریکا به تایپه را که با استفاده از یک هواپیمای نظامی انجام گرفت؛ محکوم کرد.

وزارت دفاع تایوان هم ورود 6 فروند هواپیمای نظامی چین به بخش جنوبی حریم هوایی این جزیره را تائید کرد که 4 مورد آنها از نوع جنگنده های J-16 بوده اند.

هفته پیش نیز، هیئتی از مجلس اروپا سفری سه روزه به تایوان داشت. این سفر پس از آن انجام شد که جوزف وو وزیر امور خارجه تایوان، ماه میلادی گذشته سفری به اروپا انجام داد که خشم پکن را برانگیخت و به کشورهای میزبان نسبت به تضعیف روابط دوجانبه با پکن هشدار داد.

پیشتر هم وزارت خارجه چین در بیانیه ای به لیتوانی و مقام های رسمی اتحادیه اروپا هشدار داده بود تا پیوندهایشان با پکن را بر سر موضوع تایوان و افتتاح سفارت کشورهای حوزه بالتیک در تایپه، سست نکنند.

مراکز دیپلماتیک تایوان در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا معمولا برای خودداری از تحریک چین، نمایندگی تایپه (چین تایپه) خوانده می شوند. در صورت استفاده از نام جزیره تایوان بیم آن می رود که جمهوری خلق چین واکنش تند متقابلی را نشان دهد.

آمریکا و شرکای غربی اش در سال های اخیر در راستای سیاست های تنش برانگیز ایندوپاسیفیک واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش چین و علی رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در منطقه ها تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2494

به "تورهای چین: پکن درباره هرگونه تماس رسمی با تایوان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: پکن درباره هرگونه تماس رسمی با تایوان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید