رئیسی: طرح های حوزه آب با کوشش مضاعف و با سرعت تکمیل گردد

به گزارش باتسک، رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت رعایت عدالت در توزیع آب در کشور، خواهان تسریع در اجرای طرح های حوزه آب برای تأمین آب شرب پایدار شد.

رئیسی: طرح های حوزه آب با کوشش مضاعف و با سرعت تکمیل گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی روز سه شنبه در نخستین جلسه شورای عالی آب در دولت سیزدهم با تأکید بر ضرورت رعایت عدالت در توزیع آب، گفت: مردم از دولت انتظار اجرای عدالت دارند و در توزیع آب ضروری است گزارش مقدار موجودی و نحوه تقسیم آن با توجه به منابع، به مردم ارائه گردد و در این شرایط قطعاً مردم نیز همکاری می نمایند.

رئیسی گفت: دستگاه های اجرایی، ادارات و سازمان ها، باید برنامه های توسعه ای خود را متناسب با شرایط آبی کشور تدوین نمایند و کلیه طرح های صنعتی و کشاورزی با توجه به کاهش مصرف به اجرا درآید.

رئیس جمهور بر تسریع در اجرای طرح های مربوط به بخش آب، تأکید کرد و گفت: طرح های مربوط به آبرسانی و جمع آوری فاضلاب، در کنار افزایش نصب آب شیرین کن ها برای شهرها و روستاهای ساحلی با کوشش مضاعف تکمیل گردد تا مردم از مزایای آن برخوردار شوند.

رئیسی با اشاره به اهمیت صرفه جویی و ارائه الگوی کشت به کشاورزان گفت: بر این باور هستم که اگر وزارت جهاد کشاورزی با قانع کردن و اعطای جوایز و طرح های تشویقی، کشاورزان را برای اصلاح و تغییر الگوی کشت به همکاری دعوت کند، قطعاً کشاورزان مشارکت می نمایند.

رئیسی گفت: ضروری است حقابه ایران با دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه و همجوار شرقی و غربی، با جدیت پیگیری گردد.

رئیس جمهور با تأکید بر این که اصلاح الگوی مصرف در حوزه آب، برق و انرژی را ضروری می دانم، گفت : در قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال 1400 احکامی برای تعدیل مصرف وجود دارد که باید آیین نامه های مد نظر قانون گذار درباره اصلاح مصرف آب، برق و انرژی تهیه و اجرا گردد.

او بعلاوه بر توجه به پیوست های زیست محیطی در اجرای طرح های صنعتی، کشاورزی و ارتقای کیفیت تصفیه خانه ها تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و لزوم همکاری مردم در این زمینه، گفت: شرایط کنونی کشور در حوزه آب ایجاب می نماید گزارش موجودی آب با مردم در میان گذاشته گردد و معتقدم اگر مردم در جریان مقدار منابع آبی کشور قرار گیرند، حتماً در مدیریت مصرف آب همکاری بیشتری می نمایند.

رئیس جمهور گفت: مردم همیشه نشان داده اند، هر جا صادقانه به همکاری دعوت شوند به آن لبیک می گویند و ضروری است دست اندرکاران حوزه آب به وسیله رسانه ها مردم را در جریان وضع موجود قرار دهند.

در نخستین جلسه شورای عالی آب در دولت سیزدهم، 14 مصوبه در زمینه های برطرف مسائل حوزه آب، مدیریت مصرف و تقاضا، فعال کردن دیپلماسی آب، اصلاح الگوی مصرف، افزایش بازده در حوزه کشاورزی، تسریع در اجرای پروژه های مربوط به آب، انتقال آب برای بخش کشاورزی، افزایش نصب آب شیرین کن ها و اصلاح الگوی کشت به تصویب رسید.

در این جلسه بعلاوه گزارشی از آخرین وضع سال آبی جاری، منابع و مصارف آن و طرح های در حال انجام در این حوزه ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2472

به "رئیسی: طرح های حوزه آب با کوشش مضاعف و با سرعت تکمیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: طرح های حوزه آب با کوشش مضاعف و با سرعت تکمیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید