دولت به کم کاری ها و سهل انگاری اش در زمینه مهار ویروس کرونا انتها دهد

به گزارش باتسک، جمعی از فعالان دانشجویی استان کردستان در بیانیه ای نوشتند: از دولت می خواهیم که به کم کاری ها و سهل انگاری اش در زمینه مهار ویروس کرونا خاتمه داده و مسئولیت ها و وظایف واقعی خویش را عهده دار گردد.

دولت به کم کاری ها و سهل انگاری اش در زمینه مهار ویروس کرونا انتها دهد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، جمعی از فعالان دانشجویی استان کردستان در بیانیه ای پیرامون شرایط کرونا نوشتند: از دولت می خواهیم که به کم کاری ها و سهل انگاری اش در زمینه مهار ویروس کرونا سرانجام داده و مسئولیت ها و وظایف واقعی خویش را عهده دار شود؛ ازاین رو خواهان آنیم که قرنطینه به معنای واقعی در سطح کشور، به ویژه استان ها و مناطق در سطح هشدار و قرمز برقرار شود.

در این بیانیه آمده است:

آنچه امروزه شاهد آن هستیم، افزایش چند صددرصدی آمار مبتلایان به پاندمی کرونا ویروس در استان کردستان و دیگر استان های کشور است. شرایطی که هرلحظه بیم آن می رود که تبدیل به بحران و ضایعه انسانی شود. عادی سازی ها و بازگشایی های معطوف به بازار خود شواهد آشکاری از آن را ارائه می نماید که بحران و فاجعه در راستای سیاست های چه کسانی در ایران و دنیا قرار گرفته است؛ اما آنچه اکنون هر انسانی را به کنش وا می دارد از دست رفتن جان هزاران نفر از هم وطنانمان است.

با در نظر دریافت پروپاگاندا و گفتمان غالب دولت و مسئولین که سعی دارد تحلیل ها و توصیه ها را به سوی آسیب شناسی فرهنگی مردم سوق داده و بحران کنونی را به عدم رعایت بهداشت فردی تقلیل دهد، ما نیک آگاهیم که اگرچه این عوامل حائز اهمیت هستند، اما آنچه امروز بدل به بحران گشته است ریشه های بس طولانی و تاریخی دارد.

کاهش ظرفیت و پتانسیل خدمات بهداشت و درمان همراه با خصوصی سازی و برون سپاری مدت هاست که دسترسی اقشار گوناگون مردم به ویژه قشر کم درآمد را به مراقبت های سلامت ناممکن نموده، البته این امر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافتۀ حاشیه کشور با فقدان بستر و زیر ساختار ها به مراتب نمود نابسامان و تأسف برانگیزتر نیز پیدانموده است. تا آنچه اکنون در این شرایط شاهد آن باشیم، تنها جان فشانی های کادر سلامت و درمان کشور در بستر زدوده سلامتِ کشور باشد.

زحمتکشان سلامت کشور در چند ماه اخیر، هرچند شرایط شغلی مناسبی نداشته، اما با روحیۀ نوع محبت آمیز و انسانی بار سنگین سیاست های مخرب دولت ها به ویژه دولت کنونی را به دوش می کشند تا آنچه باز مانعشان در پیشگیری، کنترل و مهار ویروس کرونا شود، سویۀ دیگری از سیاست های دولت در این زمینه باشد. موج های بعدی کرونا از درون همین شرایط آشفته سر برآورده و شرایط در آستانۀ فاجعه هولناکی است.

ما دانشجویان معتقدیم آنچه مسئلۀ کنونی را حل نموده و راه خروج از آن است، مهار این میل ویرانگر به بازگشایی بازار و... و بازگشت به سیاست های با اولویت زیست مردم است.

ما از دولت می خواهیم که به کم کاری ها و سهل انگاری اش در این زمینه سرانجام داده و مسئولیت ها و وظایف واقعی خویش را عهده دار شود. ازاین رو خواهان آنیم که قرنطینۀ به معنای واقعی در سطح کشور، به ویژه استان ها و مناطق در سطح هشدار و قرمز برقرار شود؛ اما آنچه ما از قرنطینه مراد می کنیم، نه سیاست های نظارتی و مراقبتی در زیست مردم به صورت مداخله گرایانه است بلکه پذیرفتن مسئولیت های دولت نسبت به مردم است. به صورتی که مایحتاج اولیه مردم تأمین گشته و تجهیزات حفاظتی ازجمله ماسک، لوازم بهداشتی و... به مقدار احتیاج در دسترس مردم قرار گیرد. تا امید آن رود که زیست مردم به شرایط مناسب دست یافته و چه بسا که به سوی مطلوب نیز پیش رود، در غیر این صورت آنان که بایست پیامد های سیاست و عملکرد های نامطلوب را با جان خویش بپردازند، مردم کشور هستند.

اسامی امضاءکنندگان این بیانیه:

واحد محمدی دبیر سابق شورای صنفی رفاهی دانشگاه کردستان، هژیر محمودی پناه دبیر سابق همیاران سلامت منطقه 5 کشور، سیروان رحیمی دبیر کانون شعر و ادب دانشگاه کردستان، هیمن رضایی دبیر سابق انجمن علمی ریاضی و دبیر سابق دبیران دانشکده علوم پایە دانشگاه کردستان، رضا اندایشه دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان، سهند حشامی دبیر انجمن علمی عمران و دبیر دبیران انجمن های علمی دانشگاە کردستان، آرش روزبە دبیر کانون ورزش دانشگاه کردستان، آیت جعفری عضو همیاران سلامت دانشگاه کردستان، یاسین شبانی دبیر کانون معراج دانشگاه کردستان، موسی الیاسی دبیر انجمن علمی فقه و حقوق دانشگاه کردستان، علی گودرزگیرنده دبیر انجمن علمی صنایع غذایی دانشگاه کردستان، سید رضا حسینی دبیر انجمن علوم ورزشی و تربیت بدنی دانشگاه کردستان، پدرام الهویسی دبیر کانون زبان دانشگاه کردستان، سارا احمدی دبیر انجمن زیست شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه کردستان (لودیش)، پژمان رمضانی دبیر انجمن علمی مهندسی نفت دانشگاه کردستان، فاروق بام نشین دبیر کانون نالی دانشگاه کردستان، عاطفه کاکائی دبیر همیاران سلامت و عضو انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه کردستان، کوهیار رشیدی دبیر انجمن آمار دانشگاه کردستان، آرمان منصوری شورای تعامل دانشکده منابع طبیعی، الهه منصوری دبیر انجمن علمی مهندسی صنایع و عضو شورای تعامل دانشگاه کردستان، کیانوش صلواتی دبیر انجمن ACM شاخه دانشجویی دانشگاه کردستان، پریا محمدی مطلق دبیر انجمن علمی علوم کامپیوتر.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1659

به "دولت به کم کاری ها و سهل انگاری اش در زمینه مهار ویروس کرونا انتها دهد" امتیاز دهید

1 کاربر به "دولت به کم کاری ها و سهل انگاری اش در زمینه مهار ویروس کرونا انتها دهد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت به کم کاری ها و سهل انگاری اش در زمینه مهار ویروس کرونا انتها دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید