دولت انتقالی سودان منحل شد

به گزارش باتسک، نخست وزیر سودان دولت انتقالی خارطوم را منحل کرد و قرار است دولت جدید سودان امروز تشکیل گردد.

دولت انتقالی سودان منحل شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الراکوبه نیوز چاپ خارطوم، نخست وزیر سودان دولت انتقالی خارطوم را منحل کرد و قرار است امروز تشکیل دولت جدید سودان را اعلام کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری سودان، تمام وزیران دولت انتقالی خارطوم از سمت خود برکنار شدند و تا تشکیل دولت جدید سودان به عنوان سرپرست در وزارتخانه های مربوطه فعالیت خواهند کرد.

شورای شرکاء حکومتی پس از توافق درباره نامزدهای نهایی این شورا برای احراز پست های وزارتی در دولت جدید خارطوم گفت، این دولت امروز تشکیل خواهد شد.

بر اساس توافقنامه صلحی که خارطوم با گروه های مسلح سودانی امضاء کرد، این گروه ها باید در ساختار دولت، شورای حاکمیتی مشارکت داشته باشند. از آنجایی که ورود نمایندگان گروه های مسلح سودانی به ساختار قدرت و سیاست، مستلزم تغییراتی در این ساختار بود، شورای به نام شرکای حکومتی در سودان تشکیل شد که در آن تمام جریان های شریک در قدرت حضور دارند. این گروه ها پس از ماه ها بحث و آنالیز دیروز درباره پست های وزارتی در دولت جدید خارطوم به توافق رسیدند.

دولت جدید خارطوم دارای 26 وزارتخانه است که گروه های مسلح سودانی (جبهه انقلابی- متشکل از گروه های مسلح دارفوری) تصدی 7 وزارتخانه را به عهده خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2080

به "دولت انتقالی سودان منحل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت انتقالی سودان منحل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید